Dag mensen,
Ik zit hier met een probleem waar ik maar niet uit kan komen ook na een boel gezocht te hebben.
Het geval is dit. Ik heb hier een server staan met apache php etc.. erop. En daar draai ik een klein shell script.
encrypt.sh:
Als ik dit laat lopen op me command line dan werkt dit prachtig en krijg ik schitterend het decrypte bestand te zien.
Echter als ik dit zelfde wil doen met een systemcall kom ik in de problemen.
Ik heb in diezelfde directory al vele mogelijkheden geprobeerd maar geen 1 werkt er behalve dat ik de laatste regel krijg.... TEST maar het gaat me juist om het bestand.
test.php:
Het enige dat ik krijg is dus TEST... zie ik hier iets over het hoofd?
Ik zit hier met een probleem waar ik maar niet uit kan komen ook na een boel gezocht te hebben.
Het geval is dit. Ik heb hier een server staan met apache php etc.. erop. En daar draai ik een klein shell script.
encrypt.sh:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| #!/bin/sh #Het bestand decrypten /usr/bin/bcrypt -o /home/apache/htdocs/test/.passwd.bfe << EOT EENPASSWD EOT echo TEST |
Als ik dit laat lopen op me command line dan werkt dit prachtig en krijg ik schitterend het decrypte bestand te zien.
Echter als ik dit zelfde wil doen met een systemcall kom ik in de problemen.
Ik heb in diezelfde directory al vele mogelijkheden geprobeerd maar geen 1 werkt er behalve dat ik de laatste regel krijg.... TEST maar het gaat me juist om het bestand.
test.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <html><head><title></title></head> <body> <?php echo '<pre>'; $last_line = system('/home/apache/htdocs/test/encrypt.sh', $retval); echo ' </pre> <hr>Last line of the output: '.$last_line.' <hr>Return value: '.$retval; ?> <?php $output = shell_exec("/home/apache/htdocs/test/encrypt.sh"); echo "<pre>$output</pre>"; echo "test" ?> <?php $output = shell_exec("encrypt.sh"); echo "<pre>$output</pre>"; echo "test" ?> </body></html> |
Het enige dat ik krijg is dus TEST... zie ik hier iets over het hoofd?
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.