Toon posts:

Fatale uitzondering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:(:(
Hoi, ik kreeg gisteren en vanochtend ineens een blauw scherm bij het opstarten met de melding: fatale uitzondering ......op013F:0000663D als ik op enter drukt start hij gewoon verder op.

Iemand een idee wat het kan zijn?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik heb zo'n vage fout wel eens gehad, dat 'ie startte en zodra 'ie bureaublad op wou vage fout gaf, dat was een fout van DirectX & m'n geluidskaart (SoundBlaster 128PCI). Ik zou je DirectX eens opnieuw installeren.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

1 of ander proggie wat in je opstart staat, of een corrupte driver.

Verwijderd

(ik schreef het ook al in een andere topic, maar hier is het ook van toepassing)

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat veel blauwe schermen en andere maffe foutmeldingen veroorzaakt worden door de drivers vd hardware die niet goed genoeg voor winME zijn (of het is andersom: maar dat is een mening apart). Zo heb je voor een Voodoo5 5500 of een SB Live dus echt totaal nieuwe drivers nodig en mag je die drivers die bij de kaarten zelf zitten niet gebruiken dus.

Wat ook belangrijk is, is wat voor moederbord je hebt: als je namelijk een VIA-chipset hebt is het heel belangrijk dat je Via 4-in-1pack geinstalleerd is. Dit MOET je meteen installeren als je windows erop hebt gezet en alle andere stuurprogramma's niet geinstalleerd hebt (dit geldt overigens voor alle windows-versies. niet alleen voor winME).
mocht je erover twijfelen dat je 4-in-1pack wel of niet geinstalleerd is: je kunt het alsnog doen zonder windows opnieuw hoeven te installleren: installeer je videokaart terug als "Standaard PCI grafische adapter" , start de pc opnieuw op en installeer het 4-in-1pack. na een 2de reboot kun je je videokaart weer gewoon installeren. Waarschijnlijk zal het nu perfect werken. (Matrox G400 bijv. gaf veel problemen met een via-chipset, maar met die 4-in-1pack is dat perfect opgelost!).