Toon posts:

WinXP - Ik kan echt niet activeren!

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, volgens mij hebben jullie het niet begrepen, en het vorige topic is alweer gesloten. Als ik wil activeren, dus naar start->programma's->Windows activeren ga, dan komt er niet eens een venster, dus ik kan ook helemaal geen code invoeren. En dan gebeurt er het onvermijdelijke na een paar dagen : mijn systeem doet het niet meer. Niet de bedoeling dus.

"Ik heb laatst een nieuwe harde schijf moeten kopen omdat ik problemen had met de andere. Nadat ik deze erin had gezet, en windows XP opnieuw heb geïnstalleerd, wou ik het weer activeren. Ik had daarvoor een legale activeringscode gekregen via de telefoon. Maar dat was voordat de 2e schijf erin zat. Dus ja hoor, de code werkte niet meer. Ik ben dus maar gaan zoeken naar cracks, of codes, maar dan moet je dus eerst in je register klooien, en toen wou ik dus Product Activatie starten, maar dan gebeurt werkelijk helemaal niks. Geen schermpje om te vertellen dat er een fout is opgetreden, geen schermpje om te activeren, helemaal niks meer. Na rebooten werkt het nog niet, en ik heb er niet aan gedacht om de originele register sleutel op te slaan.
Wie weet hier raad mee? Alvast bedankt"

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
check eens je logboeken ;)

eventvwr.exe daar staat wel een melding van WPA (windows product activation)

A wise man's life is based around fuck you

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Tja, je zegt zelf dat je met cracks in de weer geweest bent, kans dat die het om zeep geholpen hebben :/

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat snap je niet aan "bellen naar Microsoft" :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het wel, maar als ik vertel dat er iets niet klopt aan het register, dan weet ik niet of ze me wel een code willen geven. Enne, ik heb het bestandje MSoobe.exe niet veranderd, dat is niet gepatched ofzo. Ik heb het zelfs van het cd'tje van winxp expanded, maar dat helpt ook niet. Ik kijk zo nog even in met eventvwr.exe

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gekeken met eventvwr.exe, alleen staan er wel vermeldingen van, maar nix wat betreft een mogelijke fout, alleen waarschuwingen dat ik nog x dagen heb.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 22:40:
Ik ben dus maar gaan zoeken naar cracks, of codes, maar dan moet je dus eerst in je register klooien
En als je dit eens terugzet?

Vraag me overigens af waarom je de boel gaat zitten kraken als je een legale versie van Windows hebt :?

[ Voor 19% gewijzigd door blackd op 25-09-2003 23:25 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:10

neevedr

Dat was ik niet!

Formateer de hele zooi en installeer Windows opnieuw. Dan idd
"bellen naar Microsoft"

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Ik denk toch echt dat je het met zelf experimenteren hebt verprutst en daardoor die activatie software niet meer wil starten.

Zit denk ik weinig anders op dan een re-install of je moet nog precies weten wat je hebt aangepast en dat kunnen terug draaien.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• blackd
  • Niet online
Als je niet meer weet welke settings je in je registry hebt gewijzigd, kun je met system restore proberen terug te gaan naar een herstelpunt, of een nieuwe (maar lege (!)) versie van je system hive terug zetten: http://support.microsoft.com/?kbid=307545

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
kwestie van MS bellen..

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zorg dat idwlog.exe en wpabaln.exe in je %systemroot%\system32 staat
en ook regwizc.dll en licdll.dll

doen dan start->run->regsvr32 regwizc.dll
en regsvr32 licdll.dll

mischien dat het werkt. files eventueel van je cd expanden.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
idwlog is nergens te vinden, zowel op de cd als in system32 niet.
Helaas, weet iemand anders misschien nog wat? Misschien kan iemand wel de waarde van de registersleutel hier posten. Van iemand bij wie het wel werkt.
iig toch bedankt pipo

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Welke registersleutel?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WPAEvents]
en dan de sleutel : OOBETimer

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam er net nog achter dat als ik in een dos-prompt zit, dat ik dan niet zomaar ipconfig kan intypen, want dan geeft ie aan dat het geen bekend commando is. Ik moet dus eerst naar de windows map toe. Kan het zijn dat windows msoobe.exe niet als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand herkent?

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
probeer eens een reinstall en ms bellen he zo als veel mensen al hebben gezegt dat werkt gehijd

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 16:48:
ik kwam er net nog achter dat als ik in een dos-prompt zit, dat ik dan niet zomaar ipconfig kan intypen, want dan geeft ie aan dat het geen bekend commando is. Ik moet dus eerst naar de windows map toe.
Dat zou betekenen dat je System Variables ook al overhoop zijn geschopt.
Kan het zijn dat windows msoobe.exe niet als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand herkent?
Ik denk dat je teveel hebt lopen "klooien".
Probeer eerst maar eens je default SYSTEM hive terug te zetten zoals blackd aangaf.
Daarmee ben je wel terug naar af voor wat betreft geinstalleerde software en hardware (je zet je SYSTEM registry hive terug naar het moment van installatie) maar je user settings e.d. blijven bewaard.

Helpt ook dat niet, dan zit er weinig anders op als je SNEL je probleem verholpen wil hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 28-09-2003 17:19 . Reden: credit where credit is due :P ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het mag dan wel lijken alsof ik zoveel geklooid heb, maar dat is absoluut niet het geval. Ik heb dan wel ÉÉN verdomd klein getalletje veranderd in een sleutel die iedere dag weer veranderd. Hoe het dan kan dat ik helemaal niet meer kan activeren? dat weet ik ook niet. Maar doe aub niet iedere keer dat iemand een probleem heeft, alsof het helemaal de schuld is van diegene. En verder, voor degenen die denken dat je maar weer en weer naar microsoft moet bellen, ga toch eens zelf bellen. Ik geloof nooit dat jullie allemaal van die lieve engeltjes zijn met een legale versie. Dus bellen zullen jullie dan ook wel niet gedaan hebben.
Ondanks dat wil ik jullie toch bedanken voor jullie hulp!
Ben ik niet vergevingsgezind? :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wacht even, je zegt dat je iets hebt lopen doen in je registry (zonder eerst een .reg backupje te maken) en gaat nu de zaak omdraaien?

well, sod you.

*plonk*

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 18:51:
Maar doe aub niet iedere keer dat iemand een probleem heeft, alsof het helemaal de schuld is van diegene.
Hey, ik zit niet in jouw register te snoeien hoor.
Ben ik niet vergevingsgezind? :P
Nou, het is geweldig Mike.

Heb je die system hive al ...
... oh wat kan het mij ook schelen ook.

[ Voor 10% gewijzigd door blackd op 28-09-2003 18:58 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je environment variabeles corrupt zijn - mogelijk door het verwijderen van de verkeerde registry sleutels.

Zou je eens screenshots kunnen plaatsen van de environment variabeles lijst (properties van je My Computer en dan advanced, environemnt variabeles) ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die system hive al geprobeerd ja, maar omdat het je niet uitmaakt, zal ik er niet over hebben. Of toch wel. Ik heb geen hulp meer nodig want die sytem hive terugzetten was geen succes, aangezien ik bij de laatste stap nix meer kon. In ieder geval niet restore doen. Dan zei ie dat er iets helemaal niet klopte, met @ tekens, en dergelijke in het register ofzo. Enne, die register sleutel, die ene, kun je gewoon veranderen, want windows zet het na elke reboot weer goed. Maarja, ik krijg dan toch de schuld. Iig, ik heb nu gewoon windows weer opnieuw geïnstalleerd, en dat werkt wel. Gelukkig.
Dus sorry, ik kan geen screenshot meer sturen van de system variables, maar ik had er toen in gekeken, en was wel iets wat me intrigeerde, namelijk dat er stond bij paths : c:\hla. Ik wist dat dit niet klopte, dus heb ik dat weggedaan, en toen kon ik weer normaal in dos-prompt commando's uitvoeren, maar verder hielp het niks.
Allemaal toch bedankt. Het was niet mijn bedoeling jullie tegen de haren in te strijken, maar jullie moeten toch wel inzien dat alles volgens de wet tegenwoordig een hele moeilijke taak is, en dat niemand het dus doet. Iedereen doet altijd wel wat tegen de wet in. Maar het is niet aan mij om deze preek te houden, aangezien ik me kan voorstellen dat jullie daar niet van houden, en er toch geen re*t om geven.
Ajuus

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 16:37:
Maar het is niet aan mij om deze preek te houden, aangezien ik me kan voorstellen dat jullie daar niet van houden, en er toch geen re*t om geven.
Ajuus
Ajuus :w

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.