SIS 900 netwerkkaart onboard stuk?

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij een klant heb ik een PC aangesloten op een router. Dat ging goed. Windows XP gaf keurig aan dat die verbinding had gevonden. Dus laat ik eens proberen of ik op Internet kwam. Niet dus. Ik heb maar van de 5 keer gehad dat ik 1 keer het ipadres 10.0.0.2(van de router) op kwam en voor de rest niet meer. Nieuwe drivers van Asus(Ook SIS 900 chipset) geprobeerd die ik op cd had. Wilde ook niet werken. Kabel uitgebreid getest!!!!

Ik heb de videokaart die in het pci slot zat weggehaald en de onboard maar gebruikt en een Realtek 10/100 MB kaartje ingestopt. Dat ging werken. Maar ik vind het vreemd dat die een keer wel heeft gedaan en daarna niet meer!!!

Als ik dus start>uitvoeren>cmd doe en ga dan naar command en tik daar ipconfig in dan zegt de netwerkinterface ipadres: 0.0.0.0 en ook voor subnet. Heel vreemd allemaal vind ik want normaal zou die dan iets van 169.25.35.26 of zoiets neerzetten en dan met subnet 255.255.0.0. Dat heeft die ook in het begin gedaan en 2 keer meer en daarna hield het op. Een keer heeft de nic een ipadres gehad en daarna niet meer of windows geeft aan dat de DHCP verlopen is en connect niet meer terwijl deze nog niet eens 1 minuut aanstaat.

Ok er zit een PCChips moederbord met een onboard Pro1800(gewoon een duron 1200) in met SIS 650 videokaart ob.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
en als je nu eens een vast ip adres inklopt en dan de router pingt :?

A wise man's life is based around fuck you

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Het een SIS 900 chipset zelf op mijn Asus bordje en...tja....ik zelf gebruik in netwerken alleen maar vaste IP addressen.

subnetmasks van 255.255.255.0 natuurlijk maar....ik zie geen zin in losse ip addressen! Geeft alleen maar problemen.

Daartegen als er een goed werkende DCHP server is dan laat ik die server het regelen :-)

There is no place like ::1

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
swampy schreef op 25 September 2003 @ 22:33:
Het een SIS 900 chipset zelf op mijn Asus bordje en...tja....ik zelf gebruik in netwerken alleen maar vaste IP addressen.

subnetmasks van 255.255.255.0 natuurlijk maar....ik zie geen zin in losse ip addressen! Geeft alleen maar problemen.

Daartegen als er een goed werkende DCHP server is dan laat ik die server het regelen :-)
uiteraard is dhcp beter, echter we zijn hier aan het troubleshooten dan moet je even een brakke dhcp uitsluiten

A wise man's life is based around fuck you

• itsalex
  • Niet online
Ik heb een andere computer er ook aanhangen en die doet het wel goed. Dus de DHCP is echt niets mee aan de hand.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

itsalex schreef op 25 september 2003 @ 22:36:
Ik heb een andere computer er ook aanhangen en die doet het wel goed. Dus de DHCP is echt niets mee aan de hand.
Oftewel, de DHCP werkt goed maar het netwerk op 1 van de pc's werkt niet mee.....

zucht.....fijn....tja, dan moet je kabels controleren ( maar ja als je een nieuwe kabel koopt moet hij het wel doen he.... )

Probeer eens een vast IP address in te stellen...als dat ook niet meer werkt...dan zit het probleem aardig diep :-(

There is no place like ::1

• itsalex
  • Niet online
Ik heb de kabels al gecontroleerd en de kaart een vast ipadres gegeven. nieuwe drivers geprobeerd. Ik wil wel een netwerkkaart erbij zetten maar dan zit die computer meteen zo vol. Er zijn maar 2 PCI sloten waarvan er al 1 wordt gebruikt voor een modem en 1 zou gebruikt moeten worden voor een Voodoo 5 5500 PCI.

Ik weet echt wel hoe ik iets moet instellen maar dit vind ik zo'n raar probleem want of een kaart doet het of niet. Je kan ook niet zien of het werkt want dat ding dat knippert niet of wat dan ook. Het vaste IP adres heeft ook geen zin want daar werkt het ook niet meer. Af en toe krijgt die reactie van de DHCP en af en toe niet. Echt heel vaag is het allemaal.

Kabels knip ik zelf en ze zijn met een goedkope UTP tester getest op draadjes goed of niet. Daar kwam uit dat ze goed waren. Ik denk zelf dat die stuk is. In de bios staat die trouwens enabled de netwerkkaart.

O ja dat was ik vergeten dat is wel eigenlijk wat hier niet thuis hoort maar ik heb geen zin om een nieuw topic voor te openen:

Het moederbord switch tussen de Pro1800 en Pro2000. Misschien dat het moederbord gewoon gaar is. Het is wel een PCChips bord.

• itsalex
  • Niet online
Ik heb denk ik het probleem gevonden. Als ik namelijk mijn kabeltester erin zet en de kabel in de computer gaat lichtje 5 branden normaal en dat doet deze computer niet. Maar hoe kan die dan detecteren dat er een netwerk is?

Pagina: 1