Toon posts:

Exchange 5.5 Mailboxen verplaatsen - nieuw domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het migreren van een netwerk. Nu moet ik Exchange 5.5 van de oude server naar de nieuwe server overzetten. heb diverse dingen gelezen, maar wat zijn jullie ervaringen en wat is de beste oplossing?

Oude situatie

Domein: BEDRIJF1
AD/Domein: bedrijfsdomein.nl
Servernaam: X

Nieuwe situatie

Domein: BEDRIJF
AD/Domein: bedrijfsdomein.local
Servernaam: Y

De instellingen binnen exchange blijven identiek. Mail afhandelen voor bedrijfsnaam.nl. Alleen zit deze eerst op een andere verbinding. Eerst een inbelverbinding via een simpele inbelrouter, zonder verdere beveiliging. Nu in een DMZ-configuratie met een Cisco PIX 515 en een 17xx router gekoppeld aan een SDSL-verbinding.

De exchange server werkt. Ik heb deze op een andere domeinnaam, die ook in gebruik is bij de klant, uitgebreidt getest en de mail kan mooi ontvangen en verstuurd worden.

Aangezien de verhuizing van het domein morgen live gaat en we mail gaan ontvangen op ons nieuwe ip-adres, moeten de mailboxen morgenvroeg verhuisd zijn.

Bedankt voor jullie input!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
exmerge (resourcekit tool) en dan de mailboxen exporteren (naar pst files) en dan weer importeren

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik deze ergens downloaden? Ik heb namelijk geen cd voorhanden....ik heb inderdaad gelezen dat het zo zou kunnen. Backoffice resourcekit 2nd edition heb ik nodig voor exchange 5.5?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 22:30:
Kan ik deze ergens downloaden? Ik heb namelijk geen cd voorhanden....ik heb inderdaad gelezen dat het zo zou kunnen. Backoffice resourcekit 2nd edition heb ik nodig voor exchange 5.5?
http://www.msexchangefaq.de/admin/exmerge.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 25-09-2003 22:32 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Oke, daar gaat het wel mee lukken denk ik. Ik kan neem ik aan het beste de nieuwe mailserver even in het oude domein hangen...mailboxen migreren en weer in het nieuwe domein hangen? ..... zwelgje bedankt ;-)

Verwijderd

Topicstarter
De server heeft mooi alles gemigreerd naar de nieuwe server. 11Gb data...dus op het de lange duur na (+6 uur) is alles goed verlopen. Thx
Pagina: 1