Nieuwe ECS L7S7A2: grotere CPU koeler mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een kennis van mij wil graag een nieuw moederbordje.
De ECS L7S7A2 past prima binnen het budget en lijkt ook kwa specificaties een goede keus. Bekijk ik echter de foto van dit MB dan ljkt het er op dat er slechts een heel klein koellichaam op de CPU geplaatst kan worden, omdat die grijze busjes en het ronde ding met het eromheengedraaide draadje (ja hier wordt met vaktermen gesmeten ;) )

Nu zit op het huidige moederbord ECS K7S5A een Spire Whisper Rock IV CPU-koeler zit. Vraag is of deze gewoon overgezet kan worden op het nieuwe bordje.

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik ondervond ook dit probleem met een ECS moederbord, ik kon de gewenste koeler niet gebruiken omdat die dingen in de weg zaten.

Voor mij een reden om het moederbord terug te doen en een andere te nemen. Ik heb zelf een Asrock mee terug genomen omdat die mij wel in staat stelde om het gewenste koellichaam te gebruiken.

Ik zou zeggen, bekijk het even.

Verwijderd

Ik heb er zelf ook 1 en heb er zonder moeite een aero 7+ op kunnen zetten.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De falconrock 2 en wisperrock 4 kunnen er perfect op.

Ik heb hier een l7s7a2 met de falconrock 2 en die gebruikt het zelfde koellichaam als de wisperrock 4.

Ideaal stabiel en snel bordje voor een super lage prijs.

Die grijze cilo's zijn trouwens condensatoren (Elco's) en dat rondje met draad eromheen gewikkeld is een spoel met kern.

[ Voor 26% gewijzigd door jhead22 op 26-09-2003 12:38 ]

Verwijderd

ik meet maximaal formaat 65mm tot aan de elco's en 85mm de andere kant op;
dus voor me ligt nu een artic cooling slim silent - die is met 85 * 85 onmogelijk te gebruiken :'(

heb nu net als jhead22 een spire copper II - op een mobo dat niet werkt (full story in ECS L7S7A2 ervaring 2)

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bedankt mannen, ik heb het moederbord inmiddels besteld en ga er vanuit dat de Spire Whisperrock IV past.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Spire Bigrock paste na enig heen en weer wrikken van de spoel, heb er voor de zekerheid een stukje tape tussengezet om de spoel niet tegen de heatsink aan te laten komen.

De laatste tijd gebruik ik zeer stille Glacialtech Igloo coolers, zijn hele grote lompe coolers, met een redelijk hoge 6cm fan die op 3000RPM draait. Geluid komt er amper van af.
Zo'n ding heb ik zelfs op mijn DFI K6BV3+ Socket7 bord kunnen fabrieken (moest alle LED headers platbuigen :P), en op een L7S7A2 is dat ding totaal geen probleem.
Pagina: 1