Toon posts:

toch multiplier veranderen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op Tom's hardware site dat je als je bepaalde bruggen van de L1 ingekleurd je bijv een multipliet van 9x krijgt, en als je de L8 bepaalde inkleurd krijg je het voltage.
Dus als je dit doet is ie dan zogezegd gelocked overgeclocked en kan je hem dan ook op een MSI zonder multiplier veranderen gebruiken ???

Volgens mij moet dit kunnen want de processor geeft nu de multiplier aan :9~

Verwijderd

Ja dat kan gewoon.
Maar je moet wel uitkijken tot je niet te ver gaat.
Moet je weer lastig gaan doen om alles terug te zetten.
Is dus gewoon veeel meer werk.

Verwijderd

Topicstarter
Dus op elk !! moederbord kan je dus wel je duron overclocken, multiplier veranderen dus

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Zoek ff in de search op %L1% of %tbird%%unlocken% dan vind je zat info. En als je die L1 bruggen (4 paartjes) met elkaar verbind (niet de paren onderling!!!!)is het mogelijk om je multiplier via settings op je mobo te veranderen. Dit kan dus niet met elk mobo, wel met bijv. Abit kt7, asus a7v msi kt7pro2 Voltage kan je volgens mij niet met potlood veranderen, als dat wel zo is, wil ik dat graag weten :9

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

klopt Collin en er is ook nog een QDI bordje waarmee je de multiplier kan instellen. Maar dit is niet zo best als de anderen. MSI Pro2 is super stabiel en ook nog een voordelig. Topbordje! :9~

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 21:11

heuveltje

KoelkastFilosoof

ehm je vergeet iets !
die bruggen kun je verbinden met een potlood.
maar het is bijna onmogelijk om al verbonden bruggen te verbreken :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Maar even vraagje, misschien stomme, kan het ook met een MSI K7T Pro. Volgens mij kan je daar dus niet je multiplier mee veranderen net zoals bij m'n Abit KT7. Want ik kan misschien aan een goedkope Duron 600 + K7T Pro komen, maar ja, dan kan ik 'm niet goed overklokken (of ik zou 'm moeten switchen met m'n T-Bird 800 die op m'n Abit KT7 raid zit)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat was mijn vraag ook, dus als je bijv op een Duron 600 een multiplier van 8,5 inkleurd ( dus bijv bij L1 brug 1,2 en 4 )
en dan als Voltage 1,75 kiest door volgens mij L10 bruggen te kleuren) Dat je zo ook een andere multiplier krijgt op bijv de MSI pro 1, als dit zo is kan iedereen z'n CPU goed oc-en en maakt het niet uit welk moederbord je hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet trouwens wel zeker dat je je voltage kon instellen door bepaalde bruggen in te kleuren, maar of je moederbord dit pakt ??

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Danx danx, ik denk dat ik dat bordje + Duron 600 maar es ga kopen dan.. Eerst es kijken wat ie op m'n KT7 gaat trekken en dan op die MSI zetten. :)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Dat kleuren is reuzeleuk ...
Maar als je een mobo hebt waarmee je in het bios de multiplier kunt instellen (dus geen switches op het mobotje zelf) en in het bios ook de voltages kunt instellen ben je dan "tweak-ready" als je L1 ingekleurd hebt??? Zodat je in je bios makkelijk de mutliplier en gewenste voltages kunt kiezen???
(ik zoek me wezeloos naar antwoorden daarop met search en hebt daar nog geen antwoord op gevonden... een [recente] lijst met AMD-Tweak-vriendelijke bordjes zou ook handig zijn)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Ja, alleen de L1-bridges inkleuren (verbinden, niet onderling!!) is genoeg om hem vanuit de BIOS van het mobo te kunnen "tweaken", zowel voltage als Multiplier
Pagina: 1