Toon posts:

DVD speelt geen VOB af?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn DVD speler.
Ik heb een Grundig Xenaro GDP5100 en deze doet het verder perfect.

MAar nu heb ik wat filmpies in VOB formaat, maar als ik ze brand doen ze het niet.
Wat doe ik fout? Want de orginele dvd's hebben allemaal VOB-files en deze werken allemaal gewoon perfect.

Dus zou iemand me kunnen vertellen hoe het komt dat de dvd-speler deze vob-files niet afspeelt en hoe ik het zou kunnen oplossen?

B.v.D
Flex

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12 17:18
Hoe heb je hem gebrand als 'dvd-formaat', of als data cd's en daar de VOB-files opgegooit?

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon als data cd en ze daar op gezet.
Hoe moet het anders dan? (wist geneens dat het anders kon, op de mp3'tjes met Nero na dan :) )

• Novah
Je kan ook wel allemaal mpg-jes gaan branden op een cdtje maar dan speelt een dvdspeler ze ook niet af. Ze moeten eerst in een soort list toegevoegd worden via bijv Nero. Daar checkt nero of ze voldoen aan de standaard enzo, zo moet je ze branden. Niet via een gewone datacd. Zoek je brandprogramma eens door voor dit soort opties.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het via Nero geprobeerd. Maar dat lukt niet echt, hij zeurt dat hij de bestanden niet herkent als Mpeg2, omdat hij alleen Svcd kan. En dat overrulen gaat ook niet. Dan heb ik allemaal mooie blokkies in het scherm. :(

Zijn er nog misschien andere methodes? Ik zou het echt gaaf vinden namelijk om die intro filmpies op mijn HT te zien. K'heb niet voor niets al die apparatuur gekocht. :)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 22:12:
Ik heb het via Nero geprobeerd. Maar dat lukt niet echt, hij zeurt dat hij de bestanden niet herkent als Mpeg2, omdat hij alleen Svcd kan. En dat overrulen gaat ook niet. Dan heb ik allemaal mooie blokkies in het scherm. :(

Zijn er nog misschien andere methodes? Ik zou het echt gaaf vinden namelijk om die intro filmpies op mijn HT te zien. K'heb niet voor niets al die apparatuur gekocht. :)
Kijk eens op dvdrhelp.com of doom9.net, hoe je een DVD kan branden. Daar staat ook hoe het mogelijk is via Nero...

They made me do it.

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 17:34
Waarschijnlijk heb je een nieuwere versie van nero nodig hiervoor...

Verwijderd

Topicstarter
Tom S. schreef op 25 september 2003 @ 22:14:
[...]

Kijk eens op dvdrhelp.com of doom9.net, hoe je een DVD kan branden. Daar staat ook hoe het mogelijk is via Nero...
Okey, maar wel f voor de duidelijkheid.
Ik wil geen dvd zelf branden, alleen dvd-bestanden (*.vob) branden op een "gewone" cd-r voor in de dvd-speler.

Maar ik zal natuurlijk wel ff kijken.

• Carnivorous1
  • Laatst online: 21-01 17:34
Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 22:19:
[...]

Ik wil geen dvd zelf branden, alleen dvd-bestanden (*.vob) branden op een "gewone" cd-r voor in de dvd-speler.

ow sorry dan heb ik je verkeerd begrepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het echt niet meer.

Ik heb even gekeken met AviCodec of de bestanden goed waren. En het was perfect.
Gewoon, Mpeg2, 5 Channel AC3 audio, Svcd,DVD compliant.
Ik begrijp niet waarom de dvd-speler het niet afspeelt en Nero ze niet herkent.

Of zou het zo zijn dat een dvd-speler ze niet afspeelt als je ze niet als/op een dvd brand? (long shot :) )

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 26-12 17:17

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

nero 6 kan mini-DVD branden, gewoon dvd vob's op cd-r. Op die manier zou het wel moeten werken denk ik.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-12 18:34

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 22:19:

Als je wilt dat dvd speler vob files afspeelt moet je het als dvd authoren.
Dat houd in en bepaald dir/file structuur.
Dit kan ook gewoon op cd, mits het erop past.
Dit heet miniDVD.

Of dit ook afspeelbaar is op je standalone dvd speler zul je moeten uitproberen.
verder:
[search=miniDVD]
[google=miniDVD]
[search=dvd authoring]
[google=dvd authoring]

Als miniDVD niet ondersteund word, extract dan de video en audio uit de vobs en author ze naar (s)vcd.
Hoe dit moet en ook hoe je miniDVD's maakt zie:
www.dvdrhelp.com

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik krijg morgen als het goed is Nero 6, (had nog 5) en dan zal ik zeker dat mini-dvd proberen.
Hopen dat het werkt!

Verwijderd

Maar dan heb je buiten .vob files ook .ifo files nodig, deze zijn makkelijk aan te maken met ifoedit.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor een DVD heb je *.IFO (InFOrmatie bestanden) *.BUP(BackUP Bestanden) *.VOB (Video OBject bestanden) nodig.
MiniDVD zal waarschijnlijk niet gaan werken, dit word namelijk weinig ondersteund, net zoals mp3's op een DVD.
Ik raad aan om DVD's met Nero 6 te branden.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen dvd's branden, alleen gewone cd-r's

• Novah
Waarom maak je er geen SVCD van en kijkt het dan?
Download TMPGEnc, supersimpel proggie, je selecteerd de VOB of AVI of wat dan ook die je moet hebben, PAL SVCD 80 min, dan selecteer je hoeveel mb je de file wil maken, moet je even uitrekenen hoeveel je ervan op een CD wil hebben. Je kan 800 mb op een cd zetten in SVCD dus bijv als je 3 bestanden hebt moet je ze allemaal 260mb geven als ze allemaal even lang zijn. Als de een wat langer is dan de ander moet je natuurlijk je plannen enigsinds wijzigen en de ene file wat meer mb geven. Uiteindelijk heb je alle MPG's en dan 'maak een SVCD' in Nero. Dan sleep je alle MPG's naar de cd en convert hij ze, test hij ze enz.. vervolgens kan je hem branden op cd en in SVCD formaat bekijken.

Je moet dan wel zeker weten dat je DVD speler SVCD's ondersteunt. Dit werkt beter dan een miniDVD. Want VOB's zijn vaak gigantisch groot en op een klein cdtje... tis maar wat je wil maar ik zou er een SVCD van maken dan. Ook al heb je geen ervaring in video encoden met TMPEnc heb je het zo gesnopen. Fluitje van een cent. :)

• DannyVersluis
  • Niet online
Dan zul je het dus als een VCD SVCD moeten branden :), makkelijk zat.
Een DVD speler kijkt eerst wat voor type medium dat ie voorgeschotelt krijgt, en zodra hij ziet dat het een cd-r(w) is gaat hij niet meer op zoek naar *.IFO *.BUP bestanden.
Dus je kan het proberen tot je een ons weegt, maar de enige optie is dus echt om het te coderen naar een VCD/SVCD.
Een makkelijk programma om het snelst de beste resultaten te krijgen is WinDVD Copy van Intervideo.
http://www.intervideo.com...e.jsp?p=InterVideoDVDCopy

[ Voor 21% gewijzigd door DannyVersluis op 25-09-2003 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Behoud ik de 5.1 geluidsconfiguratie met (s)vcd?

• DannyVersluis
  • Niet online
Nee, je kan hooguit 2 kanaals audio gebruiken.

Ik heb nog even gezocht of jou DVD-speler MiniDVD's kon lezen, en dat is dus niet mogenlijk.
http://www.dvdrhelp.com/d...5&Search=Search&#comments

[ Voor 66% gewijzigd door DannyVersluis op 25-09-2003 23:23 ]

Verwijderd

Volgens mij heb je dan voor Nero wel een mpeg-2 plugin nodig als je Svcd wilt branden. Die moet je dan extra kopen bij Ahead.de , of ergens "vinden" 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgensmij moet ik gewoon hard gaan sparen voor een DVD brander ofzo, nooit gedacht dat een beetje anti-legaal bezig zijn zo moeilijk is zeg :)

Verwijderd

Topicstarter
DannyVersluis schreef op 25 september 2003 @ 23:21:
Nee, je kan hooguit 2 kanaals audio gebruiken.

Ik heb nog even gezocht of jou DVD-speler MiniDVD's kon lezen, en dat is dus niet mogenlijk.
http://www.dvdrhelp.com/d...5&Search=Search&#comments
Jammer, maar had ik wel verwacht. (is niet het nieuwste van het nieuwste :) )

TempgEnc kent geen Vob files.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 23:30 ]

• DannyVersluis
  • Niet online
Ja, ik heb zelf ook een DVD brander gekocht en het werkt perfect, zelfs kopieen van originele dus....
En als je t goed doet verdien je m zo trug ;)

Verwijderd

DVD branders zakken behoorlijk in prijs, ben zelf ook net overgestapt. Liever 1 dvd dan 3 a 4 cd's om een film te kijken. Kijk wel of jouw dvd speler DVD+R(w) pikt, de mijne (loewe) lust namelijk alleen RW.

• DannyVersluis
  • Niet online
Indien je een DVD brander gaat kopen raad ik er een aan die ook DVD-r(w) kan branden.
Als je de schijfjes van Mutsui gebruikt werken ze namelijk overal (spreek uit ervaring).
Overigens zijn DVD-r schijfjes ook goed koper.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 23:28:
DVD branders zakken behoorlijk in prijs, ben zelf ook net overgestapt. Liever 1 dvd dan 3 a 4 cd's om een film te kijken. Kijk wel of jouw dvd speler DVD+R(w) pikt, de mijne (loewe) lust namelijk alleen RW.
Ik heb al redelijk wat dvd-kopietjes erin gestopt(die het bij vrienden zelfs slecht/schokkend/niet deden), en dat ding van mij speelt alles. Gekopieert, orgineel, cd-r,cd-rw,dvd-r,dvd-rw, speelt mp3 af. Zeker zijn geld toen waard bij de AH! :)

Hij doet het gewoon goed. Als ik het tenminste goed op cd zet danwel. :P

Verwijderd

Topicstarter
DannyVersluis schreef op 25 September 2003 @ 23:31:
Indien je een DVD brander gaat kopen raad ik er een aan die ook DVD-r(w) kan branden.
Als je de schijfjes van Mutsui gebruikt werken ze namelijk overal (spreek uit ervaring).
Overigens zijn DVD-r schijfjes ook goed koper.
Ho mensen,

Ik DENK erover, ben een arme student die net zijn geld in zelfbouw-speakers heeft gegooid (zie andere forums) en nu ff zeer krap in de €'s zit.

Ik zal toch ff moeten sparen en tegen die tijd zijn ze wel weer goedkoper. :)

Verwijderd

Ik heb al redelijk wat dvd-kopietjes erin gestopt(die het bij vrienden zelfs slecht/schokkend/niet deden), en dat ding van mij speelt alles. Gekopieert, orgineel, cd-r,cd-rw,dvd-r,dvd-rw, speelt mp3 af. Zeker zijn geld toen waard bij de AH! :)

Hij doet het gewoon goed. Als ik het tenminste goed op cd zet danwel. :P
Ja die Loewe is al weer een paar jaar oud dus vreet weinig en nieuwe FW is niet te vinden, maar ik heb ook een Daytek en daarmee gaat het prima. Geen AH maar aanbieding van de Mediamarkt.

• Novah
Ook wel even checken of je DVD player wel DVD+ of DVD- ondersteunt. Zoniet kan je verder met SVCD tijdelijk. Dat werkt ook heel goed en hoef je niet zomaar van de een op de andere dag ineens een DVD brander te kopen. Je kan je beter een week wat verdiepen in standaarden, merken en types enz.

Verwijderd

Topicstarter
Novah schreef op 25 September 2003 @ 23:46:
Ook wel even checken of je DVD player wel DVD+ of DVD- ondersteunt. Zoniet kan je verder met SVCD tijdelijk. Dat werkt ook heel goed en hoef je niet zomaar van de een op de andere dag ineens een DVD brander te kopen. Je kan je beter een week wat verdiepen in standaarden, merken en types enz.
Tnx,

Maar ik koop er niet zomaar 1 hoor. Ga me er zeker in verdiepen. Ik weet niet wat dat dvd+ of dvd- is, maar ik weet alleen dat alles wat gekopieerd is aan dvd's altijd nog gewoon afspeelde in mijn dvd-speler en ik tot nu toe geen reden zie dat hij ineens iets nieyt af zou spelen.

Maar voorlopig kijk ik nog wel ff rond.

• DannyVersluis
  • Niet online
Novah schreef op 25 September 2003 @ 23:46:
Als je DVD-speler een DVD+r(w) kan afspelen, dan kan hij zeker DVD-r(w) afspelen, mits goed gebrand.
DVD+ wijkt namelijk van de originele standaart af, en DVD- niet.

Pagina: 1