HP procurve 4000 72 poorts 12mb per seconde halen

Pagina: 1
Acties:

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 22:46

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Okay ik heb over 2 weken een lan op school en we hebben van sys beheer een hp procurve 4000 te leen met een 3,8gbit backplane. Nu is het dit lan de bedoeling om voor iedereen de 12 mb per seconde grens te halen althans minimaal 10 mb .

Lukt dit met een 3,8 Gbit backplane ik denk het niet omdat je dan ongeveer op 70mbit zit per persoon en ik denk dat he minimaal 100 nodig hebt.
Is dit op te lossen met trunken van cisco catalysts of zit je dan nog met die 3,8 backplane.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen Evert

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Het geen waar jij het over hebt noemen ze een non blocking switch. De switch die jij kan lenen is dat niet. hij heeft immers niet genoeg bandbreedte om alle porten ten alle tijden 100mbit te geven.

Nou zal de kans natuurlijk ook heel klein zijn dat al die gebruikers allemaal 100mbit te gelijk nodig hebben. Gamen trekt (bijna) geen bandbreedte. Als 25% van de mensen aan het leechen is, is het veel.

Ik heb wel enigsinds wat ervaring met lans (groot tot klein) en ook op de grotere lans zijn niet alle switches non blocking. Ik vermoed dat je geen probs gaat krijgen met de beschikbare bandbreedte.

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
dus alleen de procurve is genoeg en dus genoeg overhoud dan wordt het de toporgafie wel aanpassen want anders moet de een meer dan de ander kabel hebben

[ Voor 47% gewijzigd door Multispeed op 25-09-2003 21:51 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:53

Predator

Suffers from split brain

12,5 of 12 MB/s dat haal je zoiezo nooit, of enkel tijdens piekmomenten.
Dat is het theoretische maximum.

Je bedoelt waarschijnlijk dat je wilt dat elke gebruiker niet beperkt wordt door de switch.
(Port)Trunking is tussen switches onderling, dat heeft niets met de backplane te maken.

Je zal met dat type inderdaad niet de maximum snelheid halen in het allerslechte geval.
Maar dan moet ook iedereen op hetzelfde moment zijn volledige bandbreedte gebruiken, dat komt praktisch heel zelden voor.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

die max bandbreedte zul je waarschijnlijk nooit nodig hebben, waarom zou je iedereen constand zulke snelheden willen geven dit lijkt me eigenlijk nergens goed voor.

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
tuurlijk we lje gaat naar een lan voor snelheid anders kan je ook achter je kabel internet thuis zitten

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:40
Het komt gewoon nooit voor dat alle mensen tegelijk pompen. ff paar voorbeelden:
-Met 48 man op 1 switch: maximum bandbreedtegebruik op switch: 2 gigabit/s (over enkele seconden, gemiddeld zo'n 100-200 mbit/s), en dat was dus met 48 man, 1 gigabit uplink en 1 persoon op gigabit eraan.
-70 man op 1 gigabit lijntje, gemiddeld en max belasting van die lijn: 100mbit/700 mbit.
Dit is dus uit eigen ervaring van n paar GROTE lans.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

uuh jah maar alle gebruikers vragen nooooit allemaal tegelijk die 100Mb/s dus je switch zal zeker snel genoeg zijn (al zou je alle 72 poorten gebruiken dan heeft nog iedereen meer dan 50Mbit constand en aangezien iedereen dat lang niet gebruikt zal je vast en zeker die 12MB/s wel halen)

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
probleem al bijna opgelost http://www.fragzone.nl/img/3com.jpg hebben we mischien te leen heeft een backplane van 560gb

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:40
pff, alsof dat nodig is.
Maar van mij mag je :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1