Toon posts:

P3-500 @ 550 ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P3B-F mobo en 192mb pc100 RAM. Nu is de vraag tot hoever ik mijn P3-500 kan overclocken. Hij staat nu op 5*110 (standaard is 5*100) maar ik denk dat hij wel wat meer moet kunnen. De Core is 2.00V (standaard).
Ik heb al eens geprobeerd om FSB op 120mhz te zetten, maar toen gaf win2k een error melding toen ik die wilde opstarten. De Core stond toen op 2.20V.
Toen ik de FSB op 115mhz zette, deed ie het ook niet, maar nadat ik de Core had verhoogd naar 2.05V deed ie het wel. Maar m'n comp viel gewoon uit (leek wel alsof power knop 2x snel achter werd ingedrukt). Op 2.10V deed ie dat ook, dat gebeurde steeds onder het gamen (q2 en sof).

Ik wil graag mn processor op 600mhz laten draaien, kan iemand mij helpen?

Thanks,

Vo0

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik denk dat dat niet gaat lukken, want jij hebt een oude pentium III , een katmai.
Ik heb zelf ook een katmai maar die trekt tot 620 stabiel en boot op 667 mhz(133fsb)misschien wel hoger maar dat weet ik niet...
ik kan het voltage wel op 2.4v zetten maar dat doe ik liever niet. Misschien een nieuwe koeler kopen een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
De koeler is niet zo zeer een probleem. Met het programma MBM (Motherboard Monitor) zegt hij dat Sensor 1 31 graden C is en Sensor 2 30-34 graden C is (Sensor 2 is de processor ofzo :))

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01
Waarschijnlijk zit de cpu op z'n grens. Aan het mobo kan het niet liggen (die is erg goed om te o.c.'en) en fatsoenlijk (?)PC-100 geheugen moet toch wel iets meer dan 100MHz aankunnen. Is je voeding OK?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.