• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24
Na inmiddels 2 jaar bezitter te zijn van een Canon Digital Ixus gaan we binnenkort op vakantie en vrees ik dat ik niet genoeg ga hebben aan het 128mb CF kaartje dat ik nu gebruik.

Maar nu vraag ik me af worden 256mb CF kaartjes wel ondersteund door deze camera?

In de handleiding kan ik er niets over vinden en het eerste Digital Ixus model is ook al van de Canon websites verdwenen.

Het enige wat ik kon vinden was dat de camera geen type II CF kaartjes ondersteund, maar dat zijn toch alleen microdrives?

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:55
Ik heb een Canon Digital Ixus V3, en daar zit een CF kaart in van 512MB, werkt prima.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:49
Ja, controller zit op de CF, dus in tegenstelling bij SM etc. heb je niet echt een maximum. Het enige probleem waar je wel tegenaanloopt is dat je camera FAT gebruikt, en alleen FAT16, en dat gaat maar t/m 1GB (of 2 GB??). Daarboven moet je FAT32 gebruiken, en dat ondersteunt je camera waarschijnlijk niet. Maar 256 is geen enkel probleem.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
CubicQ schreef op 25 September 2003 @ 21:21:
Ja, controller zit op de CF, dus in tegenstelling bij SM etc. heb je niet echt een maximum. Het enige probleem waar je wel tegenaanloopt is dat je camera FAT gebruikt, en alleen FAT16, en dat gaat maar t/m 1GB (of 2 GB??). Daarboven moet je FAT32 gebruiken, en dat ondersteunt je camera waarschijnlijk niet. Maar 256 is geen enkel probleem.
fat16 gaat tm 2GB.. in dos iig

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
met de camera naar winkel gaan en vragen of je de kaart even mag proberen

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24
Bedankt voor de reacties, morgen een eens ergens een kaartje ophalen.

edit:
Inmiddels 256mb kaartje aangeschaft en gaat prima, ruimte voor 420 foto's op fine.

[ Voor 42% gewijzigd door SiErRa op 27-09-2003 00:25 ]

Pagina: 1