Kabelmodem splitten

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rudeboy
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10-2021
Ik heb een klein probleempje met mijn kabel aanstluiting.

Ik heb een computer boven staan en nu moet er een dikkere coax kabel doorgetrokken worden maar die past niet meer, nu zou ik de normale coax kabel eruit kunnen halen en boven de dikke kunnen splitten.

Nu was mijn vraag: Hoe split je zo'n kabel (met wat voor onderdelen) of kan je die kabel ook splitten met je kabel modem (ik heb het modem van casema en er zit tv out op)

Alvast bedankt!

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
er zijn gewoon split stukjes (T) te krijgen voor coax (dik/dun), hiermee is het erg simpel te doen.
maar je moet wel naar je kabelmodem toe met een dikke kabel verder gaan! vanwege de signaal sterkte

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Bij je gasem,a modem heb je tpch 2 stekkers gekregen om van een com poort naar een utp kabel te gaan? Ik wel in ieder geval, kun je toh gewoon die utp kabel verlengen?

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Ik heb een COM21 modem van Chello
Komt al UTP uit (enkel)
zijn daar ook splitters voor te krijgen?
Probleem is namelijk.
Ik heb een comp boven, een cable modem beneden.
En beneden komt nog een laptop waar op geinternet moet worden.
Heb geen zin om een server te bouwen, het moet het liefst zo simpel mogelijk.

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 10:50
rubenh> nee kan niet, je hebt maar één IP. Kan wel met server. Voortaan ff search-button gebruiken.

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:29

Mar

TCF

Gewoon in de snelste PC 2 netwerkkaarten en Winroute of Sygate gebruiken.

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

Nou ik merk dat er weinig ervaring met zon modem van casema is ,het demosmodem of te wel klotezooi.dit modem moet een coax aansluiting hebben maar dan tot max zon 20 meter aanzienlijk meer dan een com21 modem waar je met utp kabel verder werkt .
Ik neem aan dat je boven ook tv wil kijken en een aansluiting in een andere kamer hebt je kunt je coax kabel naar je modem toe niet zomaar splitten om daar een tv op aan te sluiten je moet dan een opsteek filter gebruiken dit filter vindt je ook in je meter kast waar je cai aansluing binnen komt hier wordt het filter gebruikt om je kabel te splitten tussen boven en beneden , bij casema zeggen ze als je ook een tv wilt aansluiten je dit niet kan doen op je coaxkabel die naar je modem gaat en je een extra coaxkabel moet leggen dit is dus de beste oplossing maar je kunt ook je kabel boven splitten met het zelfde opsteekfilter dat casema gebruikt in de meterkast, dus gewoon zon opsteekfilter er tussen .

• Rudeboy
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10-2021
Iedereen bedankt voor zijn of haar hulp.

Vooral de hulp van gasguzzler was bruikbaar
Pagina: 1