Toon posts:

Programma om snelheid HD te testen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er misschien handige (gratis) programma's om de doorvoersnelheid en de toegangstijd van je HD te meten?
En niet met SiSoft aankomen, dat is echt nep, die kijkt wat voor HD er in je systeem hangt en dan zegt hij dat hij snel is.
Ik wil namelijk even gaan testen of de snelheid tussen 5400 en 7200 rpm veel uitmaakt en het verschil tussen ata33 en 66 wil ik ook wel eens zien.

Verwijderd

Ligt eraan ... er zijn goede 5400 schrijven en slechte 7200 schrijven... de goede 5400 schijven zijn beter dan de slechte 7200 schijven....

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Sisoft Sandra nep?
Is dat speculatie of feit? Vertel eens hoe je tot die conclusie bent gekomen?

• Frank Timmer
  • Laatst online: 23:17
Sisoft is niet nep, maar wel een slechte benchmark! Ik heb een HD test gedaan op mijn systeem met een PentiumIII 450 en een PentiumIII 700E, met de 700E was mijn HD veel sneller en dat is natuurlijk bullshit!

Verwijderd

HDtach ?

Verwijderd

Heb hem ff ergens neergezet .

members.chello.nl/~p.janssen/htach260.exe

Verwijderd

ff een onafhankelijke vergelijking gedaan :)

progje HD tach, gemiddelde snelheid van mijn HD's 20,7 MB/sec.

In sandra gemiddelde snelheid 21,3 MB/sec

volgens mij ligt dat er dicht bij elkaar?? zo slecht is sandra misschien nog niet??

vind HD tach wel overzichtelijker dan sandra, alleen jammer dat er geen verglijking opstaat, wat je bij sdandra dus wel een beetje hebt. misschien een idee om dat op te zetten? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 10:37 schreef QuarK het volgende:
Sisoft Sandra nep?
Is dat speculatie of feit? Vertel eens hoe je tot die conclusie bent gekomen?
Ik heb zo vaak dingen gezien waar geen reet van klopt, het is een beetje syntetisch zoals veel goede hardwaresites het noemen.

Verwijderd

Je zou ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/h2bench.zip kunnen gebruiken. Deze wordt gebruikt door C't voor hun HD benchmarks. Geeft in ieder geval meer info dan alleen 'je HD is xxMb/s'.

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

:(:(:(:(:(:(:(, heb dat proggie gedownload, maar is corrupt.
Mocht je nog eens een link hebben, weet dan zeker dat tie het doet :(

And The Only One

Verwijderd

sisoft sandra :
+ test ook write speed
- begint pas met testen bij de lege ruimte!
dat betekent dat bij een volle schijf, er alleen achteraan getest wordt. (lage score dus)

HDtach :
+ veel betrouwbaarder
+ produceert grafiekje en losse gegevens
- doet nie aan schrijven (alleen lege partitie)
Pagina: 1