2.0 voor muziek en 5.1 voor de rest

Pagina: 1
Acties:

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
hallo, ik heb achter informatie gezocht op google, altavista en hier op het forum maar heb niet echt iest gevonden dat mij kan helpen.

Ik heb een 5.1 set en wil af en toe alleen mijn front speakers gebruiken bij het beluisteren van van muziek in media player 9. (ik gebruik MP9 alleen voor muziek.) Daarom vraag ik mij af ofdat het mogelijk is om softwarematig dit aan te passen dat wanneer ik mediaplayer gebruik, er alleen geluid geproduceerd wordt door mijn frontspeakers, en wanneer ik bv powerdvd of een game speel er gebruik wordt gemaakt van mijn volledige 5.1 set.

Specs:
- Audigy2
- Creative megaworks 5.1 THX (voor dvd's en games dus)
- 2*celestions f10 (worden ook gebruikt bij de 5.1 opstelling als fronts)
- Yamaha ax-396 (versterker voor de fronts)

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

waarom zou je niet gewoon je 5.1 set willen gebruiken voor muziek ? ik zie geen reden om 2.0 te gebruiken als je 5.1 hebt

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 17:50
en geen subwoofer gebruiken? Beetje zonde lijkt me maar je moet het zelf weten. Kan je niet bij de creative surroundmixer dat omzetten? of vind je dat te veel werk? (niet lullig bedoeld)

• Hephaistus
ik wil het door mijn celestions laten gaan omdat die gewoon veel beter van kwaliteit zijn. bij films valt de minder kwaliteit mij niet op maar bij muziek wel en of het 2.0 of 2.1 is niet het argument ik wil gewoon niet ieder keer de optie gaan veranderen(bij geluidsinstellingen -> geavanceerd) als ik naar muziek ga gaan luisteren.

en gniffel creative suroundmixer heb ik niet want het is audigy2 gekocht bij mijn computer, waardoor je enkele programma's er niet bij krijgt, maar dat de kaart wel goedkoper is.

• Hephaistus
Is er niemand die hier een oplossing voor weet? alle hulp wordt gewaardeerd

• Hephaistus
Blijkbaar heeft niemand hier ervaring mee, of is het gewoon iets dat niemand wilt, alhoewel ik dit raar vind :?

Verwijderd

Gewoon op je receiver de effecten uit zetten oid. Hoe het bij jou ook heet. Bij mij op me Yamaha zit gewoon een knop waarmee je de hele dsp uitschakeld en dus alleen je 2 fronts overhoudt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 19:11 . Reden: dacht dat je het anders bedoelde ]

Verwijderd

Je wilt het persee automatisch laten gebeuren? Handmatig instellen kan altijd.

[ Voor 161% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 19:13 ]

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:41
Je kan het instellen bij de luidsprekerinstellingen van de Creative-software, maar zoals jij zegt heb je dat niet. Ik dacht dat je die wel op de www.creative.com kon downloaden.

[ Voor 8% gewijzigd door heuker op 26-09-2003 19:22 ]

Verwijderd

Tja en anders doen zoals ik :)

Voor de 2 verschillende modes 2 verschillende , of zelfde players installeren
echter een draait de 5.1 surround in stelling, en de ander draait de stereo instelling.

Dit heb ik gedaan , omdat ik met een kaart draai die niet game compatible is
( delta 1010 van M-Audio )
Een player draaid dus op de delta drivers de andere player draaid de stereo drivers van de
sb live .

Misschien heb je er wat aan
groet

• Hephaistus
Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 19:11:
Je wilt het persee automatisch laten gebeuren? Handmatig instellen kan altijd.
ja ik zou dit liefs automatisch instellen, ik weet dat het handmatig kan maar hier bij tweakers moet ze toch een manier weten omdit te doen
heuker schreef op 26 September 2003 @ 19:21:
Je kan het instellen bij de luidsprekerinstellingen van de Creative-software, maar zoals jij zegt heb je dat niet. Ik dacht dat je die wel op de www.creative.com kon downloaden.
ik heb gekeken op de website van creative maar heb nergens gevonden waar je die software kan downloaden.... :'(
Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 23:29:
Tja en anders doen zoals ik :)

Voor de 2 verschillende modes 2 verschillende , of zelfde players installeren
echter een draait de 5.1 surround in stelling, en de ander draait de stereo instelling.

Dit heb ik gedaan , omdat ik met een kaart draai die niet game compatible is
( delta 1010 van M-Audio )
Een player draaid dus op de delta drivers de andere player draaid de stereo drivers van de
sb live .

Misschien heb je er wat aan
groet
hoe kan je die modes :o instellen heb hier niets over gevonden

Verwijderd

Media player van windows gebruikt de instellingen van windows zelf :
in te stellen bij : Start/Control panel/Sound & Media
Bij het tabblad audio kun je de driver kiezen die mediaplyer gebruikt.
In mijn geval draai ik de KXProject drivers voor mijn LIVE.

Wanneer ik multitrack audio wil gebruik ik een andere player die je los van windows kan in stellen .
Bijvoorbeeld Winamp. deze krijgt dan de drivers voor de Delta 1010 Kaart.

Bij de drivers van de soundblaster live, kun je de instellingen maken in het controle paneeltje van de sb.
Daar waar je ook ( als het goed is ) kan kiezen tussen stereo, Quadro, en 5.1

Maar vermoedelijk kun je dit ook doen in de Live player versie tig :)
heb geen idee op welke ze zitten momenteel.
Dat playertje kan ook 5.1 audio matriaal af draaien

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 17:20 ]

• Hephaistus
thx voor de reply maar wanneer ik dit verander in windows volgen naast mediaplayer ook vele andere zaken die ik liever op 5.1 hou, dus het zal het misschien niet mogelijk zijn om te doen, of misschien in het register, ik heb al eens gekeken maar zie niet direct iets staan.

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

en gniffel creative suroundmixer heb ik niet want het is audigy2 gekocht bij mijn computer, waardoor je enkele programma's er niet bij krijgt, maar dat de kaart wel goedkoper is.
Surroundmixer heb je wel ... je moet alleen de nieuwe drivers installeren en niet de brakke (lees : oude) drivers op de meegeleverde cd.

En als ik mij niet vergis zit er bij de meegeleverde cd wel degelijk het programma surroundmixer .... (ik heb een audigy 1, en daar zat dat ook al bij)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Hephaistus
ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, zal eens zoeken ofdat ik het nu heb, staat het in de map van creative of ergens anders?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als je idd surround Mixer gebruikt kun je je geluid op 2.1 speakers zetten, dan werkt alleen je linker en je rechter speaker. Tenminste dat zit hier bij mijn audigy 1 met audigy 2 drivers..

• Hephaistus
ik heb dus zo geen surroundmixer op mijn systeem staan , weet iemand waar ik deze kan vinden op het net

• Skeleton353

Skeleton353

www.soundblaster.com en dan "support" ...

zorg dat je wel het model nummer weet van je audigy kaart !

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Hephaistus
Thx skeleton , maar waar kan ik dat nummer zien, fysiek op de kaart of ergens anders?

• Skeleton353

Skeleton353

Op de kaart zie je het model nummer staan ! (pc ff open doen dus) :)

• Race Eend
Ik heb surround mixer als bestanden op mn pc staan, het werkt zonder te installeren :)

ff op mn webspace gezet:
http://nl.msnusers.com/Pcfotos/Documenten/SurMix2.rar

[ Voor 45% gewijzigd door Race Eend op 29-09-2003 23:52 ]

• Hephaistus
Thx a lot race Eend :) ;) :*) _/-\o_

• Hephaistus
And it works , thx voor alle hulp

• Race Eend
Graag gedaan :)

Ik haal de file er vanavond af, iedereen die dus de surround mixer nodig heeft moet dat vandaag ff doen.

Case closed ;)
Pagina: 1