Toon posts:

TV/OUT kwaliteit GF4 TI4200 64 mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Ik heb een GeForce 4 TI 4200 64 mb (standaard(?) versie van NoRRoD), en een kabel van mn tv/out naar een scart tulpje op mn tv. Ik heb de nieuwste NVidia drivers geïnstalleerd op mn XP professional systeem. Ik krijg beeld op mn tv, maar het blijft 'blurry'... hoe leg je dat uit? De kleuren worden niet goed doorgegeven blijkbaar. Hij trilt en witte stukken worden blauw. :?

Hoe kan dit??? Heeft iemand een suggestie? Mijn huisgenoot had hetzelfde probleem met een andere videokaart op een andere tv, en hij heeft dit verholpen door zn output op s-video te zetten. Maar bij mij is die optie er helemaal niet! Weer iemand anders, die dezelfde videokaart en dezelfde drivers heeft, lukt het ook niet. Alleen geeft zijn tv wél een goed beeld... :X

Is er alstjeblieft iemand die dit probleem ook heeft gehad en die me kan helpen? Ik heb veel te mooie films om ze niet te kijken!!!!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
staat je beeld wel op PAL/B?

en probeer dat maar eens te vinden, hier komt ie:
Start -> Settings -> Control Panel -> Display Properties -> Settings -> [klik op je TV] -> Advanced -> GeForce 4 Ti 4200 -> Device Selection -> Change Format -> Netherlands: PAL/B

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
OnTracK schreef op 25 September 2003 @ 20:44:
staat je beeld wel op PAL/B?

en probeer dat maar eens te vinden, hier komt ie:
Start -> Settings -> Control Panel -> Display Properties -> Settings -> [klik op je TV] -> Advanced -> GeForce 4 Ti 4200 -> Device Selection -> Change Format -> Netherlands: PAL/B
Ja, hij staat op Pal/B... Heb die andere Nederland (PAL/G toch?) ook al geprobeerd...

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:51
Kun je op de TV de grootte van het beeldscherm (breed, superbreed, 16:9 ofzoiets) instellen, zodat je signaal niet uitgerekt of ingedrukt wordt?

Verwijderd

stamp hem voor de gek eens naar ntsc dan werkt tie bij mij het beste op zowel mijn geforce 2 als bij mijn ati raddings 9200 pro. sommige tv`s hebben een hekel aan het video signaal van een pc en gaan knipperen en rotzooien en vaak is het ntsc signaal iets stabieler.

Verwijderd

Topicstarter
NTSC heb ik ook al geprobeerd, dan geeft ie alleen zwart/wit beeld. En de aspect ratio aanpassen, zou dat veel zin hebben? De ratio staat nu juist goed ingesteld, het beeld word niet uitgerekt of ingedrukt....

Zou het ook aan de soort kabel die ik gebruik kunnen liggen?? ik heb geen idee van de verschillen tussen kabels... het enige dat ik ervan weet is dat het stekkertje past B) , maar verder kom ik niet...

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

NTCF op een PAL-televisie :?
Volgens mij kan dat helemaal niet werken . . . .

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Daar weet ik weinig van... Maar hij staat dan ook op Pal/B...

Ik gebruik trouwens zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.finim.com/images/video/scartadapter_250.jpg

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:53
S-Video lukt niet goed met Gf Ti4200 64mb

Dat is toch hetzelfde ongeveer?
Je kon die toch gewoon editen? Anyways, kheb het gemeld.

Nieuwste drivers geinstalleerd?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hou het idd een volgende keer bij 1 topic. Nu laat ik deze wel even open aangezien er al een aantal reacties staan, maar let er een volgende keer ajb even op :)

Verwijderd

Topicstarter
jah, sorry. is idd zo, beetje stom. ik had op mn vorige post geen reply gekregen, dus ik wou het nog es proberen _/-\o_ gebeurd niet weer

Verwijderd

Topicstarter
nog wat extra info...: zodra ik mn computer opstart, en voordat windows start is het beeld van mn tv al slecht. als ik dan mn tv in windows niet heb ingeschakeld, krijgt ie toch een signaal door, want dan geeft ie een starend beeld... kan iemand daar nog iets mee??

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Dit probleem heb ik ook met m'n GF4 MX440. Als ik em op NTSC output zet is het beeld zwart-wit maar tenminste wel scherp, en niet 'blurry' zoals de TS ook omschrijft. Bij PAL krijg ik dus ook lelijke streepjes en wazige effecten.

Yes - OEM

Verwijderd

Topicstarter
nou.... dat is dus precies de videokaart die mn huisgenoot heeft... hij had hetzelfde probleem, en heeft het opgelost door de output op s-video te zetten (als dat niet lukt: composite ('samengesteld' in de nederlandse driver versie)). Dat kan je doen in: Start -> Settings -> Control Panel -> Display Properties -> Settings -> [klik op je TV] -> Advanced -> GeForce 4 MX 440 -> Device Selection -> Change Format -> S-Video (of composite dus)...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, topic kan dicht... blijkbaar kan ik geen s/video gebruiken. Ik heb een tulpje op de video ingang gezet, en nu doet ie't perfect. Dus, bedankt vöör de hulp! :d
Pagina: 1