Toon posts:

Trage Aopen 52x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Aopen 52x cdrom speler is heel erg traag. Een cd-tje met 700 à 800 mb data naar de harde schijf kopieren duurt ongeveer 20 à 25 minuten. Ik heb er al vele geprobeerd.
Ik heb een AMD XP 1800+ met een 80Gb WD800JB (7200rpm, 8mb cache) en 512mb RAM.
Tevens gebruik ik Windows 2000 met SP4 en de nieuwste via 4in1 drivers (KT133A chipset).
De configuratie is als volgt: HDD op primary master
CDROM op secondary master
De brander heb ik al losgekoppeld en in de BIOS wordt de cdromspeler met DMA33 herkend.

Ik weet niet wat ik nog meer kan proberen om ervoor te zorgen dat deze een beetje sneller wordt. Heeft iemand dit probleem ook of weet een oplossing ervoor?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ziet windows hem ook als DMA Drive :?
Schoonmaak cdtje erdoorheen :?

Verwijderd

Topicstarter
DMA stond idd niet aan... kweetooknie waarom. ging er vanuit dat het wel goed zat na een nieuwe windows install :/, maar nu staat ie wel aan. De kopieertijd is teruggebracht naar 11 minuten. Nog niet bar snel (ca. 7,5x) maar wel al iets beter.

Zo een cd reinig cdtje zal ik ook eens proberen, thnx!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Al eens een fabrieks CDtje geprobeerd ipv. CD-R en CD-RW ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat maakt niets uit. Ik verschillende merken CD-R geprobeerd, verschillende originele CD's waaronder originele Windows 2000 CD maar het maakt niet veel uit. Voor een volle CD kom ik niet onder de 10 minuten :(.
Maybe tzt voor een andere CDspeler kijken als reinigcdtje niet werkt. Iemand suggesties voor een goeie cdspeler?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem, maar dan met een Aopen DVD speler (ook een KT133A chipset).
Met een LG SDrom speler had ik het ook nog, maar met een Lite on DVD speler was het probleem ineens verdwenen :?

Waarschijnlijk een bug in Aopen drivers icm Via Chipsets :)

Verwijderd

Ik zou gaan voor een Liteon 16x48 DVD-speler, deze drives zijn waanzinning snel met het lezen van CD's en zijn weinig duurder dan een gewone CD-Rom speler

Verwijderd

Topicstarter
Dan wordt het tijd voor een DVD spelertje in mijn systeem ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 20:28:
DMA stond idd niet aan... kweetooknie waarom. ging er vanuit dat het wel goed zat na een nieuwe windows install :/, maar nu staat ie wel aan. De kopieertijd is teruggebracht naar 11 minuten. Nog niet bar snel (ca. 7,5x) maar wel al iets beter.

Zo een cd reinig cdtje zal ik ook eens proberen, thnx!
hmm dat moet veel sneller kunnen.
Met een mijn 40x fik ik een 700 mb schijfje vol in 2 minuten.
Pagina: 1