[P4C800 deluxe]New CPU installed

Pagina: 1
Acties:

• mark117
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 16:31
ik heb het volgende probleem, elke keer als ik mijn computer (opnieuw) opstart, dan krijg ik de melding van de bios dat er een nieuwe CPU geinstalleerd is, terwijl het toch nog steeds dezelfde is.

Soms is de frequentie van de processor ook gehalveerd (100x15 = 1500 mhz ipv de 200x15 = 3000), dan na nog een restart (en nog een melding dat er een nieuwe proc in zit) is de fsb waar naar 200 veranderd

Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen
Asus p4c800 deluxe
Intel 3 Ghz
2x512mb twinmos dual channel geheugen
420 watt voeding
2x120 gig maxtor Sata schijf
Asus Gforce Fx 5900 ultra
Windows xp pro

Ik heb de bios al geflashed naar versie 1011, en meteen weer terug gezet naar 1007 want het probleem was niet verholpen.
het rare is dat ik toen ik het systeem net had (2 maanden geleden) ik geen problemen er mee had, en het is zeg maar langzaam gekomen.

Ik heb ook al de bios gecleared met de jumper ff verzetten, had ook geen effect.

Verder kan ik er gewoon mee werken als hij eenmaal opgestart is

Ik heb het systeem ook (nog) niet overgeklokt

Er ging al een topic over iemand met ongeveer hetzelfde probleem, maar dat liep uit in een "kijk eens hoe goed mijn 3d mark score is" - verhaal, dus daar had ik ook niets aan

ik hoop dat er iemand is die een oplossing weet, want ik weet het niet meer :(

• OnTracK
  • Laatst online: 21:11
batterijtje leeg?

EDIT:
laat ik het maar ff uitleggen, als je batterijtje leeg is zal je BIOS iedere keer als je je PC uitzet gereset worden, hij kan niet onthouden wat voor processor erin zat en dus denkt hij dat er een nieuwe erin zit. om te voorkomen dat je een nieuwe doorbrand omdat hij langzamer loopt dan "de vorige" zal hij z'n settings zo laag mogelijk zetten. voor het geval je een langzamere processor derin hebt gestopt.

[ Voor 93% gewijzigd door OnTracK op 25-09-2003 20:18 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• mark117
hoe controleer ik dat?

• OnTracK
  • Laatst online: 21:11
mmm, goeie vraag...

een nieuwe erin zetten en kijken of hij het nog steeds doet. weet iemand hoe dat ding ook alweer heet? een CR3202 ofzo (zo heet hij dus niet. maar iets in die trant)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:12
De stekkers eruit trekken, even laten staan, aansluiten, opstarten --> loopt je klok nog correct: Ja, batterij niet leeg.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:02

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb de volgende dingen:

P4C800Deluxe (1008.004)
Zalman 400 watt
Asus Geforce FX5900Ultra
2x512 KINGSTON HYPERX PC3200
WIN XPPRO SP1
Intel P4 2.6 HT

En het kan zijn dat je processorkoeler niet goed vastzit.....of aan het geheugen. Dat twinmos geheugen op dualchannel.............haal eens 1 eruit.....ik heb ook een topic hieronder ergens staan. Mijn geheugen op dual channel gaat niet zo goed samen met Moederbord.........

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• mark117
Ik heb net de batterij gechecked, hij is in ieder geval niet leeg, ik ga ff dat geheugen eruit proberen

edit:
Processorkoeler gecheckt, zat goed vast, en nu zeker weten..... geen verandering

Ook een reepje geheugen eruit gehaald, heeft ook geen effect. weer een nieuwe cpu.

En nu draait die weer maar op 1500 mhz..... :(

[ Voor 53% gewijzigd door mark117 op 25-09-2003 21:01 ]

Pagina: 1