ik heb het volgende probleem, elke keer als ik mijn computer (opnieuw) opstart, dan krijg ik de melding van de bios dat er een nieuwe CPU geinstalleerd is, terwijl het toch nog steeds dezelfde is.
Soms is de frequentie van de processor ook gehalveerd (100x15 = 1500 mhz ipv de 200x15 = 3000), dan na nog een restart (en nog een melding dat er een nieuwe proc in zit) is de fsb waar naar 200 veranderd
Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen
Asus p4c800 deluxe
Intel 3 Ghz
2x512mb twinmos dual channel geheugen
420 watt voeding
2x120 gig maxtor Sata schijf
Asus Gforce Fx 5900 ultra
Windows xp pro
Ik heb de bios al geflashed naar versie 1011, en meteen weer terug gezet naar 1007 want het probleem was niet verholpen.
het rare is dat ik toen ik het systeem net had (2 maanden geleden) ik geen problemen er mee had, en het is zeg maar langzaam gekomen.
Ik heb ook al de bios gecleared met de jumper ff verzetten, had ook geen effect.
Verder kan ik er gewoon mee werken als hij eenmaal opgestart is
Ik heb het systeem ook (nog) niet overgeklokt
Er ging al een topic over iemand met ongeveer hetzelfde probleem, maar dat liep uit in een "kijk eens hoe goed mijn 3d mark score is" - verhaal, dus daar had ik ook niets aan
ik hoop dat er iemand is die een oplossing weet, want ik weet het niet meer
Soms is de frequentie van de processor ook gehalveerd (100x15 = 1500 mhz ipv de 200x15 = 3000), dan na nog een restart (en nog een melding dat er een nieuwe proc in zit) is de fsb waar naar 200 veranderd
Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen
Asus p4c800 deluxe
Intel 3 Ghz
2x512mb twinmos dual channel geheugen
420 watt voeding
2x120 gig maxtor Sata schijf
Asus Gforce Fx 5900 ultra
Windows xp pro
Ik heb de bios al geflashed naar versie 1011, en meteen weer terug gezet naar 1007 want het probleem was niet verholpen.
het rare is dat ik toen ik het systeem net had (2 maanden geleden) ik geen problemen er mee had, en het is zeg maar langzaam gekomen.
Ik heb ook al de bios gecleared met de jumper ff verzetten, had ook geen effect.
Verder kan ik er gewoon mee werken als hij eenmaal opgestart is
Ik heb het systeem ook (nog) niet overgeklokt
Er ging al een topic over iemand met ongeveer hetzelfde probleem, maar dat liep uit in een "kijk eens hoe goed mijn 3d mark score is" - verhaal, dus daar had ik ook niets aan
ik hoop dat er iemand is die een oplossing weet, want ik weet het niet meer