[Libranet Classic 2.7] Packages installeren onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31
Ik heb gisteren Libranet Classic 2.7 even uitgeprobeerd, en het ziet eruit als de ideale desktop Debian. Nu zit ik met een groot probleem. Elke package die ik wil installeren (zelfs al is het nog tijdens de installatie) gaat fout. Hij geeft aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Installing [packagegroepnaam] software
---------------------------------------------------
Reading Package List ... Done
Building Dependency Tree ... Done
E: Couldn't find package tk8.3

Reading Package List ... Done
Building Dependency Tree ... Done
Error: Error when installing package group "[packagegroepnaam]"
Package installation failed

Dit heb ik dus tijdens de installatie, maar ook na de installatie van het basissysteem (dat werkt wel!). Apt-get update werkt ook niet.

Heeft dit temaken met dat het Libranet Classic is en ik dus een speciale cd moet kopen voor packages (:X) of is er iets anders mis?

Ik heb last van dit probleem, bij elke groep packages die ik installeer.

^ Wat hij zegt.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat staat er in /etc/apt/sources.list ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Z-Dragon
Na handmatig apt-get update draaien in de console blijkt dat het in de console wel werkt. Het lijkt wel alsof alleen (X)adminmenu niet "helemaal 100" is. Als ik daar security updates binnen wil halen krijg ik de melding dat apt-get update niet werkt. (Wel dus.) En packages van het inet halen op die manier ook niet.

De laatste twee dingen werken wèl in de console. Packages van de cd installeren werkt nog steeds niet. Bij elke beginpackage kapt het al. Bij chatsoftware (voorbeeld hierboven) is dat tk8.3, als ik gnome wil installeren wil Sawfish niet. (Couldn't find packages Sawfish)

Wat nu?

^ Wat hij zegt.

• Z-Dragon
[kick] UP! [/kick]

^ Wat hij zegt.