Asus A7N8X Deluxe - Waar Toslink aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb al een tijdje tot volle tevredenheid een Asus A7N8x Deluxe moederbord. Het geluid is aangesloten op een analoge stereoversterker.

Nu heb ik een nieuwe surroundversterker gekocht (Onkyo 601) en hierop wil ik natuurlijk ook de A7N8X aansluiten. Ik wil gebruik maken van Soundstorm en dus moet ik een digitale kabel aansluiten. Hiertoe heb ik een optische kabel gekocht, maar tot m'n verbazing past deze niet in de S/PDIF.

Nu komt mijn absulute noob-vraag: Op dit moederbord moet het toch mogelijk zijn een optische kabel aan te sluiten? Of zie ik wat over het hoofd?

Zucht, ik ben toch wel een beetje dom

Verwijderd

je zal een Coaxiale moeten gebruiken :)

Verwijderd

Of een toslink module op de coax modificeren.
Of een opto/coax converter kopen.
Of je versterker middels de coax aansluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 21:13 ]

• EdGnoj
  • Niet online
Oef, dat zijn enge termen Euss ;)

Goed, dat wordt dus omruilen van optisch naar coaxaal. Heb ik direct een vervolgvraag. Met de analoge verbinding had ik nogal wat last van storingsgeruis op de lijn vanuit de overigens geaarde computer. Mag ik nu verwachten dat dit over is als ik op coax overstap of geldt dit voordeel alleen bij een optische aansluiting?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

EdGnoj schreef op 25 September 2003 @ 21:55:
Oef, dat zijn enge termen Euss ;)

Goed, dat wordt dus omruilen van optisch naar coaxaal. Heb ik direct een vervolgvraag. Met de analoge verbinding had ik nogal wat last van storingsgeruis op de lijn vanuit de overigens geaarde computer. Mag ik nu verwachten dat dit over is als ik op coax overstap of geldt dit voordeel alleen bij een optische aansluiting?
ik denk dat die aarding juist het probleem is..... je creëert namelijk een aardlus tussen het stroomnet en het cai-net op die manier, ik weet niet of dat zomaar weg te filteren is (en ik ga er dus even vanuit dat je versterker ook op de cai zat ;) )

• EdGnoj
  • Niet online
nee hoor daar is een monteur van Nuon voor langsgeweest. Deze heeft (overigens gratis) een mantelstroomfilter geïnstalleerd, waardoor deze aardlus verdwenen was. Nee, de storing die ik nu nog hoor klinkt als een draaiende, zoemende ventilator ver op de achtergrond. Dit is trouwens alleen nog hoorbaar als ik de versterker helemaal open draai.

Nee waar het om gaat is of storingsinvloeden vanuit de computerkast nog aan het signaal via de coaxkabel worden meegegeven of dat het signaal nu wel schoon moet doorkomen, omdat het trransport nu langs digitale weg verloopt.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 02:20
Probeer je aux eens te dempen(mute), hier heb ik ook rare geluiden.
Deze zijn echter weg na dempen van de aux.

specs

• EdGnoj
  • Niet online
Ho stop maar. Bedankt voor het meedenken heren, maar ik heb zelf al van alles geprobeerd.

Dit is ook niet de vraag. De vraag is of digitale kabels minder/geen storingen meegeven aan het pure/zuivere audiosignaal dan analoge kabels doen.
Pagina: 1