[TRILLIAN] bij starten meld onbekende MSN messenger zich af

Pagina: 1
Acties:

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik heb een toch wel wat vreemd probleem. Als ik mijn computer opstart en vervolgens verbinding maakt met het internet doet zich nog niet echt iets raars voor, maar op het moment dat ik een versie van Trillian opstart krijg ik van MSN een boodschap dat ik word afgemeld omdat ik op een andere plek aangemeld ben. Dit klinkt me erg vreemd in de oren, omdat ik helemaal voor zover ik weer geen MSN-Messenger op mijn computer heb staan, zit dat ergens in Windows geïntegreerd ofzo? Hoe kan ik voorkomen dat ik die boodschap krijg?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

CAP-Team

XBL: CAPTeam

toevallig Norton Antivirus 2003 geïnstalleerd? Die start MSN namelijk automatisch als een soort service. lekker onzichtbaar dus lekker handig.. :Y)

not :|

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
CAP-Team schreef op 25 september 2003 @ 19:43:
toevallig Norton Antivirus 2003 geïnstalleerd? Die start MSN namelijk automatisch als een soort service. lekker onzichtbaar dus lekker handig.. :Y)

not :|
Norton??? Wat moet die in vredesnaam met MSN-messenger?
En kan hij die ook opstarten als hij niet geïnstelleerd is op de computer?
Hoe kom ik er vanaf?

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Misschien komt het omdat je account bekend is op een andere computer. Als die dus online komt wordt jij eruit gekickt.

Wordt jou msn ook offline gegooit of blijft die online ?
En als is via een andere account e.v.t. van een vriend een bericht sturen naar jou account als die van jou weer wordt "overgenomen" misschien is een persoon niet van bewust dat jou trillian op zijn computer aanstaat.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
toevallig xp met windows messenger die opstart ?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
facer schreef op 25 september 2003 @ 19:51:
Misschien komt het omdat je account bekend is op een andere computer. Als die dus online komt wordt jij eruit gekickt.

Wordt jou msn ook offline gegooit of blijft die online ?
En als is via een andere account e.v.t. van een vriend een bericht sturen naar jou account als die van jou weer wordt "overgenomen" misschien is een persoon niet van bewust dat jou trillian op zijn computer aanstaat.
Sorry ik snap niet goed wat je nu wil zeggen in die tweede alinea.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Maurice schreef op 25 september 2003 @ 20:08:
toevallig xp met windows messenger die opstart ?
Zou kunnen, maar ik heb nooit en te never messenger geinstalleerd... Hoe kan ik er dan vanaf komen?

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
ik heb het zelfde enkele keren ook gehad, ik was aan het rond kijken op het forum, als plotseling iemand hallo zei tegen mij, ik verschiet want ik had msn niet eens aanstaan, dus ik opende hierna mijn msn 6.0 en kreeg ook de melding dat ik ergens anders werd afgemeld ( de oude messenger werd afgemeld) alhoewel ik deze nergens kon terug vinden op mijn systeem

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
norton kan hem inderdaat opstarten, kijk maar eens naar norton > Options > instant mesenger.
op een 1 of andere manier kan messenger ook inzichtbaar opstarten, daar heb ik ook wel een paar keer last van gehad, anyway als je norton hebt moet je ff kijken of hij messenger scant (en dus ook opstart) staat geloof ik standard aan

• Hephaistus
Zijn er nog zo'n programma's die messenger bevatten, want ik heb namelijk geen norton, en heb dus of en toe hetzelfde probleem.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Maar ik heb voor zover ik weet helemaal geen Messenger op mijn computer staan, dat wil ik ook niet. Ik gebruik Trillian en heb daarmee vaarwel gezegt tegen alle verschillende chat programma's. Ik zie nergens een aanwijzing dar er ook maar een Messenger op mijn PC geïnstalleerd zou zijn, ik heb deze ook niet zelf geinstalleerd gehad op deze computer. Heeft Microsoft Messenger zo gemaakt dat hij onderdeel is van Windows XP ofzo, en dat hij dus ALTIJD op je computer aanwezig is? Ik heb in het verleden ook met enige regelmaat een waarschuwing gehad dat ik moest upgraden naar een nieuwe MSN-Messenger; MAAR IK HEB HELEMAAL GEEN MESSENGER. En toch valt Microsoft mij hiermee lastig. Die waarschuwing is nu wel nadat ik een nieuwere versie van Trillian geinstalleerd heb, maar het probleem (wat ook voor het instelleren van Trilian er was) met die waarschuwing kan ik maar niet wegkrijgen. Green_Yoda hoe heb jij dit probleem opgelost? Da Union ik heb nu dat vinkje in Norton weggehaald. Maar blijf toch nog van die meldingen krijgen. Hoe kan Norton nu Messenger opstarten als die helemaal niet op de computer geïnstalleerd is?

• Hephaistus
Mijn probleem is niet opgelost. het gebeurt gewoon niet altijd, ik heb maar af en toe daar problemen mee. 8)7 heel raar :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gerwin schreef op 25 September 2003 @ 22:35:
Heeft Microsoft Messenger zo gemaakt dat hij onderdeel is van Windows XP ofzo, en dat hij dus ALTIJD op je computer aanwezig is?
U gaat door voor de koelkast.
In Windows XP zit de Windows Messenger 'ingebouwd', je kunt hem verwijderen (zie WOS FAQ) en niet laten installeren met een unattended install.

Je kunt zelfs in XP je .NET passport aan je gebruikersaccount koppelen. Als je dan heel snel next, next klikt, zal Windows Messenger zelfs automagisch opstarten. En als je dan ook nog inactive icons laat verdwijnen in je systray, heb je dus een hidden maar automatisch startende messenger.

Kijk eens of je msnmsgr.exe (zo heet dat ding toch?) als taak hebt in je task manager bij processes.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Gerwin schreef op 25 September 2003 @ 22:35:
Heeft Microsoft Messenger zo gemaakt dat hij onderdeel is van Windows XP ofzo, en dat hij dus ALTIJD op je computer aanwezig is?
Bingo.
Open C:\WINDOWS\inf\sysoc.inf en haal het woordje hide weg bij de messenger entry:
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7
De comma's gewoon laten staan.
Nu kun je hem via Software (Add or remove programs als je UK versie hebt) verwijderen.

• Hephaistus
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 23:36:
[...]
Bingo.
Open C:\WINDOWS\inf\sysoc.inf en haal het woordje hide weg bij de messenger entry:
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7
De comma's gewoon laten staan.
Nu kun je hem via Software (Add or remove programs als je UK versie hebt) verwijderen.
Thx ik heb het gedaan stond er inderdaad tussen
Pagina: 1