[WinXP] image op 1 cd?

Pagina: 1
Acties:

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-05 00:37
Hier zijn al veel topics over, maar daarmee kom ik er toch niet helemaal uit.

Situatie:

80 GB HD met een C partitie van 10 GB.
Op de C partitie staat Windows XP Pro SP1 met alle updates.

Als ik de eigenschappen van de C partitie bekeek, was er 4 GB gebruikt.
Dit vond ik wel wat veel voor een "schone" installatie van XP.
Als ik alle mappen en bestanden (incl. verborgen bestanden) selecteer, is dat 1,75 GB.
In een ander topic vond ik, dat je "Systeemhestel" uit moet schakelen in Systeemeigenschappen.
Dit scheelt inderdaad 1 GB.
Nu zit ik op een ruime 3 GB voor een "schone" installatie van XP.
Als ik het "Wisselbestand" (=pagefile?) op 0 MB zet, dan kom ik net iets onder de 3 GB als ik de eigenschappen van de C partitie bekijk.
Ik heb nu nog steeds een verschil van een kleine GB.

Op zich kan ik me er niet zo druk om maken.

Maar ik wil een image van m'n C partitie maken.
Deze wordt met het "Wisselbestand" ongeveer 2 GB en zonder het "Wisselbestand" (dus op 0 MB) ongeveer 1,5 GB.

Nu las ik hier op GoT dat er mensen zijn die een image van Wndows XP (soms zelfs met Office XP) op 1 bootable cd kunnen krijgen.
Dit wil ook.

Ik weet dat je het image met een parameter kan laten splitten of later in Ghost Explorer.
Maar ik zou het graag op 1 cd willen hebben.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

BTW ik gebruikt Ghost 7.0

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Heb je slaapstand al uitgezet ? Dit vreet namelijk ook nog aardig wat mb's....

• Kitser
Thanx, scheelt weer 500 MB!!!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
c:\windows\temp
c:\windows\tmp
tijdelijke internetbestanden (cache)
$uninst**** mappen in c:\windows (zijn hidden, moet je ff verborgen bestanden laten tonen)

deze kan je ook nog wegpleuren

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

je hebt gehoord dat tweakers xp + office op 1 cd krijgen. Heb je search al geprobeerd?
Niet om je te flamen maar er zijn hier vast eerder topics over geweest kan ik mij zo voorstellen.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Tenzij die mensen die die een XP image op 1 CD weten te krijgen veel onderdelen verwijderen, denk ik niet dat dat mogelijk is. Je kunt beter het gewoon op een DVD-/+R zetten. Er zijn limieten aan hoeveel compressie je kan krijgen. Ik geloof dat zelfs mijn 'clean' install (zonder welke drivers dan ook, behalve wat XP (zonder SP1) van nature herkent) image is geloof ik rond de 1 GB (fast compressie in ghost). Dat kan ik met hoge compressie misschien nog wat terugbrengen, maar als je je drivers installeerd (toch makkelijk nog een 100-150MB voor Catalyst 3.x, Detonator, LiveWare, en dergelijke), dan denk ik niet dat je onder de 700MB kunt komen.

Misschien met overbranden kan je 750-800MB op een CD kwijt, maar dan moet je brander dat wel willen, en je moet een goede CDR (disk/media) vinden die dat accepteerd en betrouwbaar is.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Kitser
Jeldert schreef op 27 August 2002 @ 13:48:
Hmm, dan doe je toch iets verkeerd. Ik heb met Ghost een image met Windows XP, en Office XP op een rw van 650 MB gekregen. En dan zit de pagefile.sys er nog gewoon bij ook.
Ik heb hem gewoon gemaakt met maximale compressie. Het duurt dan wel ff, maar het moet lukken.
Verwijderd schreef op 27 August 2002 @ 21:45:
*Maak een 5GB primaire partitie aan, Fat32 of NTFS doet er niet toe.
*install XP hierop
*install servicepack (nog niet uitgebracht), ZONDER backup-optie (kost xxxMB anders)
*install office
*gooi installatiebron weg als je van harddisk hebt geinstalleerd
*reset swapfile size naar 100MB
*install drivers
*maak je image, maximale compressie, 700MB cdrom (80 minuten)

dit moet net passen
Volgens gaat dit echt niet lukken.
Heb al heel veel dingen geprobeerd.
Of weet iemand een oplossing?

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
ik heb de standaard installatie zonder updates welliswaar terug gebracht naar 550 mb met ghost is de image dan 250 mb

gooi c:\windows\system32\dllcache leeg scheelt weer wat

XP lite is ook sinds een paar dagen uit (google ff) en de illegale versie is ook wel aan te komen kan je ook een hoop schelen

BTW ik zat er al aan te denken om een faq hiero voor op te stellen dus ga ik dat binnenkort ook wel doen denk ik om xp zo klein mogelijk te krijgen

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Totdat windows wat nodig heeft uit de dllcache. Die map kan je beter niet weggooien.
Het meenemen van de swapfile is echt niet nodig, na een restore maakt windows gewoon een nieuwe aan.

• OmniNaut
  • Laatst online: 02-01-2024
dll cache is puur een backup van de belangrijkste dll's en proggies die staan dus al ergens op je hd mocht je toevallig (nooit gehad in 2 jaar xp) iets daaruit echt nodig hebben dan kan je altijd de cd er nog in stoppen

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

dllcache idd leegmaken. En een Clean XP-install moet met highcompressie in Ghost WEL op 1 cd passen. Kijk anders eens met een programmatje als Treesize (google) in welke mappen precies de "pijn" zit en schoon deze op indien mogelijk.

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

leuke uitdaging.

Ik maak m'n installatie ook meestal kleiner.
Hieronder een quote van m'n eigen website:

Opruimen
- Verwijder de DLL-cache in de systeemmap.
- Verwijder de twee .CAB bestanden uit de driver-cache in de systeemmap.
- Delete de inhoud van de helpmap in de systeemmap.
- Verwijder alle *.TMP, *.BAK, *.$$$, *.LOG, *.WAV, *.OLD, *.~*, ~*.*, *.---, *.GID, *.FTS, *.FTG, *.DMP, *.CHK, *.$DB, *.DB$, *.DIZ, CHKLIST.*, MSCREATE.DIR-bestanden

Ga wel wat voorzichtig te werk met deleten van de bestanden. Sommige LOG-files zijn nodig voor de-installaties.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Dit past wat beter in WOS dus /10 --> /11 :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Heb je al je virutele geheugen op een andere partitie geschreven?
Scheelt ook weer 512 MEG.

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
OmniNaut schreef op 26 September 2003 @ 10:38:
dll cache is puur een backup van de belangrijkste dll's en proggies die staan dus al ergens op je hd mocht je toevallig (nooit gehad in 2 jaar xp) iets daaruit echt nodig hebben dan kan je altijd de cd er nog in stoppen
Sorry, ik was in de war met de Driver Cache (100 MB).
Driver Cache dus niet weghalen ;)

Verwijderd

Tranzity schreef op 26 September 2003 @ 14:10:
[...]

Sroory, ik was in de war met de Driver Cache (100 MB).
Driver Cache dus niet weghalen ;)
je kunt wel de twee CAB-bestanden uit die map weghalen.

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Brand eens met Acronis True image deluxe. Mijn 1,5 gb partitie past dan op 800 mb. Beter als ghost als je het mij vraagt. Je kan het ook per cd-rom opstarten en stuk sneller en terug zetten duurt een minuut of twee als je het goed doet.

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Pagina: 1