wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ICT-er op een school. Deze school heeft een netwerk met een fileserver. Alles computers maken contact in het netwerk via bekabelling. Ik nu de volgende vraag:"Kan ik een laptop in het netwerk opnemen, maar deze maakt contact met het netwerk zonder draad? Bijv. Bluetooth of iets dergelijks. Het je hiervoor een zender die je in het netwerkcontactdoosje kunt stoppen of niet. Moet de router of hub/switch dan ook wireless zijn

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja dat kan. Acces point verbinden met je hub/switch dacht ik zo

en agrees with Exirion :D

[ Voor 24% gewijzigd door Glashelder op 25-09-2003 19:26 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik hoop niet dat het niveau van deze vraag kenmerkend is voor het niveau van de gemiddelde ICT'er in Nederland.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Het zou wel kunnen, maar of het de bedoeling is ? :X
Vraag het anders is aan de beheerder; die kan je vast wel helpen!

[ Voor 44% gewijzigd door avon op 25-09-2003 19:26 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Je bent zoals je wel kan verwachten niet de enige die zich dit afvraagt, daarom zijn er talloze topics waar genoeg uitleg in staat om je een goed beeld te vormen van hoe en wat.

Wat je wilt, is een simpel draadloos netwerk, W-LAN. Dit werkt meestal met een zender (Access Point, kortweg AP) en een ontvanger in de computer/laptop. De zender sluit je gewoon aan op een normale hub of switch in je netwerk.

In dit deel van de NT FAQ staan een hoop links die je zullen helpen bij je research en een keuze maken tussen producten: FAQ Network Troubleshooting

Als je later specifieke problemen met je setup hebt die je niet via de search of Google kunt vinden, kun je uiteraard een nieuw topic openen :)

Dit topic is gesloten.