• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-02 12:01

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Hoi ik kan aan deze digicam komen de spec:

SPECIFICATION
- Dual Mode
Digital still camera, Mass storage driver
Video camera (Voice)
- Image Sensor
2.0 Mega pixels, 1/2" OmniVision 2610
Size:6.72mm x 5.04mm
Image resolution: 640X 480, 1600X1200, 2048X1536, 2304X1728
- Backend
Sunplus
- Lens
View Angle= 52o
F/2.8, f=9.6mm,
5G 5E+ IR Filter
- TFT LCD
CASIO 16T 1151
Resolution :240 x 354
2-chips LED
- Strobe
Auto/ Auto+Eye Reduction / OFF
- Zoom
Digital Zoom X4
- View
Finder NIL

- Storage system
Internal: 16MB Flash
External: SD Card (MMC compatible)
- I / O terminals
USB 1.1
TV-OUT
- Power
Battery: 2 X "AA" Alkaline batteries.
- LED
Indicator 1)Red: self-timer, 2)Red: Busy, 3)Green: strobe
- White Balance
Auto / Sunny / Tungsten / Fluorescent.
- Exposure Compensation
EV+/_2.0
- Self-timer
delay 10 seconds
- File Format
Still Image: JPEG(exif2.1), DPOF, DCF.
Video Image: Motion JPEG CIF (Video +Voice)
- RTC
Calendar(2002/7/1~2030/12/31)
- OSD Language

foto
Afbeeldingslocatie: http://www.wintelco.nl/dsc209-1.jpg

De prijs is 119 euro . Hij is nieuw. Wie kan mij zeggen of dit nu echt zo goedkoop is als dat ze het aanprijzen?

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Waar ga je het voor gebruiken? dat is ook afhankelijk. Als je het als vervanger van het gewone fototoestel gaat gebruiken, zou ik toch ff voor 3MPixel of meer gaan. Ow... let bij die resolutie van 2304x1728 dat dit boven de hoogste resolutie van het CCD, en dus eigenlijk niet veel toevoegd.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Het is eigenlijk alleen voor het maken van foto's om die vervolgens op een website te zetten. Maar is deze prijs/kwaliteits verhouding dan goed en is het echt goedkoop of is dit nou een normale prijs.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het eerste waar ik aan dacht toen ik de plaatjes zag was Trust. En daar wordt ik meestal niet zo vrolijk van :/

Even een paar puntjes:

• Als het al een echte hardware 2MP cam is, dan is 1600x1200 de max resolutie. Die hogere resoluties die genoemd worden zijn dan geïnterpoleerd, softwarematig toegevoegd dus.
• Hij heeft blijkbaar alleen digitale zoom, dat kun je dus verwaarlozen omdat digitale zoom ten koste gaat van de kwaliteit.

Om eerlijk te zijn vind ik dit soort toestellen een beetje te goedkoop aandoen, zeer waarschijnlijk ook in de kwaliteit van de foto's. Hoewel 119 euro niet veel geld is, denk ik dat de kwaliteit je gaat tegenvallen. Is ook afhankelijk van wat je van plan bent.
Je zou ook eens kunnen kijken wat er allemaal voor hoeveel te krijgen is aan 2MP camera's. De Pricewatch is daar geschikt voor :)

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Voor een 2Mpixels camera met alleen digitale zoom is dit niet echt goedkoop. Misschien dat je voor een paar tientjes extra wel een mooie 3 Mpixels camera kan kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door willem-alex op 25-09-2003 19:12 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik mis gegevens zoals optische zoom
Verder staat er ook niet bij dat de 2 grootste formaten geïnterpoleerd zijn.

Ik vind het ook vrij opmerkelijk dat ze hem behalve digitale camera ook een 'mass storage' geval noemen.... terwijl er maar 16MB in zit :|

Ik zou bovendien ook graag foto's willen zien voordat ik een oordeel zou vellen.

Ik heb puur op basis van de gegevens die ze geven en de manier waarop, niet echt trek om zo'n geval te kopen om eerlijk te zijn.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

SmartDoDo schreef op 25 September 2003 @ 19:11:
Om eerlijk te zijn vind ik dit soort toestellen een beetje te goedkoop aandoen, zeer waarschijnlijk ook in de kwaliteit van de foto's. Hoewel 119 euro niet veel geld is, denk ik dat de kwaliteit je gaat tegenvallen. Is ook afhankelijk van wat je van plan bent.
Je zou ook eens kunnen kijken wat er allemaal voor hoeveel te krijgen is aan 2MP camera's. De Pricewatch is daar geschikt voor :)
Maarja, hij wil het gebruiken voor foto's op het web.
Kijk, met PhotoShop verricht je wonderen kan ik uit ervaring zeggen en de meest ranzige foto's kun je er nog goed mee voor de dag laten komen. :)

Het is een kosten/baten-plaatje. Wat is het soort gebruik waar de camera het vaakst mee in aanraking zal komen? Als het ook nog voor momentopnames is waar kwaliteit belangrijk is dan zou ik niet voor deze gaan (die de TS dus in gedachte heeft), dan zou ik voor een camera gaan waarvan je weet dat deze goede foto's maakt. Het nadeel is alleen dat je dan wel gedag kunt zeggen tegen dat mooie prijsje omdat je dan al snel boven de €200,- komt. :)
WFvN schreef op 25 september 2003 @ 19:15:
Ik vind het ook vrij opmerkelijk dat ze hem behalve digitale camera ook een 'mass storage' geval noemen.... terwijl er maar 16MB in zit :|
Tja, het is wel de waarheid en met de waarheid mag geadverteerd worden. :)
16MB is misschien niet zoveel maar je kunt er genoeg mee, je kunt makkelijk al jouw huiswerk op de kaart zetten en ook nog een paar fotootjes nemen want het kan. En dat bedoelen ze ermee.

[ Voor 19% gewijzigd door bazs2000 op 25-09-2003 19:18 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Tja dat is nou juist het probleem ik kan niet eerst even een par foto's bekijken voordat ik hem koop. Ik zal daarom wel eerst even verder kijken. Bedankt voor jullie reacties.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik zou persoonlijk iets meer zekerheid nemen en bijvoorbeeld een canon A10 nemen. Okee, is een 1.3 Mpixelcamera maar alsnog goed genoeg voor internet en ook om foto's op 10x15 af te drukken. Bovendien heeft dat ding optische zoom; iets waar ik meer waarde aan hecht dan aan hogere resolutie. Mja, dat kan heel persoonlijk zijn.

Alleen volgens mij heb ik ook een foutje in de pricewatch ontdekt:

pricewatch: Canon Powershot A10

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

WFvN schreef op 25 September 2003 @ 19:15:
Ik mis gegevens zoals optische zoom
Verder staat er ook niet bij dat de 2 grootste formaten geïnterpoleerd zijn.
Optische zoom heeft het apparaat niet, dat zie je aan de fixed focus lens die erin zit B) Hij moet het dus met digitaal doen, wat dus niet interessant is ;)

2Megapixel camera's komen niet verder dan 1600x1200. Als er resoluties hoger worden genoemd, dan kàn dat niet hardwarematig gemaakt zijn met een 2MP CCD/CMOS. M.a.w. kan alleen maar interpolatie zijn dan :)

Als het enkel om afbeeldingen op internet gaat, dan zou ik toch wel iets verder kijken naar een 2MP van een bekend merk. Met een Canon of Fuji kun je je eigenlijk nooit een buil vallen, dat is bij deze camera maar de vraag. :)

edit:
Na Googlen op "OmniVision 2610" blijkt dat het om een CMOS sensor gaat. Bij goedkope camera's betekend dat relatief veel ruis i.t.t. een CCD sensor.

[ Voor 15% gewijzigd door SmartDoDo op 25-09-2003 19:28 ]

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 14:11

shameblaster

BB4E^Cons

Afbeeldingslocatie: http://download.trust.com/_images/products/300/13404.jpg
Het is gewoon een trust met een ander merkje.
Ik had ook een trust(970z destijds bonus aanbieding bij de appie heijn) en ik raad je aan doe het niet.
Kan je beter door sparen tot 152 euro en dan heb je een hp c320.
Of gewoon door sparen zodat je een optische zoom hebt

[ Voor 9% gewijzigd door shameblaster op 25-09-2003 20:18 ]

Cons:::BB4E

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Zo, daar kun je jezelf nog eens lelijk in vergissen. In dat geval zou ik het dus helemaal laten want de resultaten van die Trust zijn alleen maar leuk als je geen waarde hecht aan de kwaliteit. Dan zou ik er zeker een paar tientjes bovenop doen en een betere cam kopen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:48

Floor-is

5.2

SunPack Digital Back :D

Bericht hierboven

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

WFvN schreef op 25 september 2003 @ 19:15:
Volgens mij wordt daan alleen mee bedoeld dat je geen driver nodig hebt onder moderne windows OS'en, oftewel dat het ding herkend wordt als een USB mass storage device.

Verder: niet doen, daar krijg je spijt van.

Zoef

Pagina: 1