Toon posts:

nvid[s]e[/s]ia/ nview

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd bezig om via mijn PC dvd's op mijn computer te kunnen kijken nu wil ik dit via nview van nvidea realiseren alleen dit lukt niet!

Wanneer ik de kabels heb aangesloten krijg ik wel geluit uit mijn tv maar geen beeld. Ook de PC laat niet zien dat er connectie is met de tv.

Als ik naar de eigenschappen van mijn beeldscherm ga, en ik ga naar geavanceerd etc. dan krijg ik wel het kopje GForce FX 5200, maar hieronder kan ik nview nergens terug vinden. Wel heb ik recht onderin mijn beeldscherm een icoontje van NView, als ik daar op klik komen er diverse opties naar voren. Alleen ik zou niet weten wat ik moet aanpassen zodat ie wel mijn tv kan zien.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee, zit er echt al heel lang mee...

Alvast bedankt!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Probeer de drivers opnieuw te installeren, heb je wel de nieuwste? 45.23 (51.75 OID) moet je niet nemen zit nog vol met bugs.

Als ik trouwens de PC opstart met alleen de kabel van de TV erin, dan krijg ik gewoon beeld op de TV trouwens.

[ Voor 32% gewijzigd door Mojo op 25-09-2003 18:37 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 18:35:
Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd bezig om via mijn PC dvd's op mijn computer te kunnen kijken nu wil ik dit via nview van nvidea realiseren alleen dit lukt niet!

Wanneer ik de kabels heb aangesloten krijg ik wel geluit uit mijn tv maar geen beeld. Ook de PC laat niet zien dat er connectie is met de tv.

Als ik naar de eigenschappen van mijn beeldscherm ga, en ik ga naar geavanceerd etc. dan krijg ik wel het kopje GForce FX 5200, maar hieronder kan ik nview nergens terug vinden. Wel heb ik recht onderin mijn beeldscherm een icoontje van NView, als ik daar op klik komen er diverse opties naar voren. Alleen ik zou niet weten wat ik moet aanpassen zodat ie wel mijn tv kan zien.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee, zit er echt al heel lang mee...

Alvast bedankt!
T progje "tv tool" is erg makkelijk om te gebruiken ipv Nv zut ;)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

welkom :)

Misschien even handig om erbij te vermelden hoe je alles hebt aangesloten :?
Ik ben al enige tijd bezig om via mijn PC dvd's op mijn computer te kunnen kijken
best logisch dat als je em in de PC stopt je em ook op je pc wilt kijken. Maar zo te horen wil jij em op je tv kijken? Dan zou ik je aanraden even de TV-out FAQ in V&B door te nemen :)

• Mojo

Mojo

The Power Within

Is dit eigenlijk niet meer voor VB en die Titel klopt ook niet helemaal trouwens, het is nVidia. Mag ik trouwens ook vragen welke GeForce je hebt, merk type en vooral de memory bus, is die 64 of 128 bit? (Dit kan je zien aan het aantal MHz en van je memory) Dit zou op 400 moeten staan, zo niet dan heb je een heel erg slome videokaart.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Wat voor kabel gebruik je? VGA -> SCART? S-Video? Composite?
Al op een andere TV geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door GambitRS op 25-09-2003 18:44 ]

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op 25 September 2003 @ 18:38:

Best logisch dat als je em in de PC stopt je em ook op je pc wilt kijken. Maar zo te horen wil jij em op je tv kijken? Dan zou ik je aanraden even de TV-out FAQ in V&B door te nemen :)
Ja, ik wil gedownloade DVD's kijken via mijn tv, heb ook wel een dvd speler dus als ik een dvdtje heb stop ik die in de dvd speler.

ik zal er even bij vermelden (als dat nog niet aan mijn schrijfstijl te merken was) dat ik niet zo'n ster ben met computers... :? dus als het mogelijk is op een makkelijke manier omschrijven ;)

Verwijderd

Topicstarter
sokje schreef op 25 September 2003 @ 18:40:
Is dit eigenlijk niet meer voor VB en die Titel klopt ook niet helemaal trouwens, het is nVidia. Mag ik trouwens ook vragen welke GeForce je hebt, merk type en vooral de memory bus, is die 64 of 128 bit? (Dit kan je zien aan het aantal MHz en van je memory) Dit zou op 400 moeten staan, zo niet dan heb je een heel erg slome videokaart.
GeForce FX 5200 (is de nieuwste toch :? )
Geheugengrootte 128 MB

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op 25 September 2003 @ 18:44:
Wat voor kabel gebruik je? VGA -> SCART? S-Video? Composite?
Al op een andere TV geprobeerd?
Via S-video, geluid lukt wel dus had bedacht dat beeld op zich ook wel moet gaan lukken.... misschien wel btje dom

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 18:49:
[...]

GeForce FX 5200 (is de nieuwste toch :? )
Geheugengrootte 128 MB
Hij is wel nieuw maar niet echt snel ;)

En de hoeveelheid geheugen zegt niet zoveel over de snelheid van de kaart :)

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 23:31
Kun je niet je TV als primair beeldscherm instellen? dit werkt volgens mij. (staat ook wel in de FAQ dacht ik).

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
ow enne: het is nvidia!

• Mojo

Mojo

The Power Within

@ Lampje "Dat zeg ik Gamma"

Over de FX 5200 er zijn 2 versies, eentje met 64 bit geheugen en eentje met 128 bit geheugen, beiden hebben 128 MB, maar de bus is verschillend dus. Dit is te zien aan de clocksnelheid van de kaart, als deze 333 MHz is dan heb je 64 bit, als deze 128 bit is, loopt het geheugen op 400 MHz. Zelf heb ik een 400 MHz versie.

Heb je al geprobeerd om op te starten met alleen de TV aangesloten? (dus geen monitor)

Verwijderd

Topicstarter
sokje schreef op 25 September 2003 @ 20:53:

Heb je al geprobeerd om op te starten met alleen de TV aangesloten? (dus geen monitor)
Ja, heb ik geprobeerd en wederom WEL geluid en GEEN beeld...

Verwijderd

Topicstarter
en sorry voor de titel maar zoals ik al zei, ik heb er weinig verstand van en ik neem aan dat deze sites ook gemaakt zijn voor mensen die er iets minder verstand van hebben. Snap best dat je je eraan kan irriteren (zoals ik me irriteer aan het nog steeds niet kunnen kijken van films op mijn tv:S)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mensen, zeur nou niet over een 5200. Prima kaart voor wat TS wilt doen.

Wat bedoel je met ?
Ook de PC laat niet zien dat er connectie is met de tv.
Bedoel je dat de tv-out optie grijs is in je driver scherm?

En een hint voor reacties die elkaar opvolgen: gebuirk de edit knoprechtsboven bij je laatste reactie.

{signature}

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik zou nu zeggen dat je tv out kapot is, ik heb verscheidene videokaarten hier, nVidia, en Voodoo 3 3000 en allemaal gaan ze op de TV automatisch, als de tv out is aangesloten

Pagina: 1