Bootable DOS cd

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-04 16:36
Ik heb gebruk gemaakt van de zoekfunctie op deze site, maar ik kan geen antwoord vinden op mijn vraag, het zit namelijk zo;

Ik wil graag een bootable DOS cd maken, omdat ik geen diskette driver heb en ik wil Windows 2000 installeren, maar die staat in een submap dus dan moet ik eerst MS DOS starten, en nu is mijn vraag kan ik van DOS een bootable cd maken? En met welk programma kan ik dat het beste doen? Alvast bedankt!

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ehmm... de CD van Windows2000 is gewoon bootable afaik :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

moto-moi schreef op 25 september 2003 @ 18:37:
Ehmm... de CD van Windows2000 is gewoon bootable afaik :?
en...
Hari-Bo schreef op 25 september 2003 @ 18:35:
Ik heb gebruk gemaakt van de zoekfunctie op deze site, maar ik kan geen antwoord vinden op mijn vraag, het zit namelijk zo;

...ik wil Windows 2000 installeren, maar die staat in een submap dus dan moet ik eerst MS DOS starten, en nu is mijn vraag kan ik van DOS een bootable cd maken? Alvast bedankt!
Een moderator die niet goed leest :X :9

• Hari-Bo
De mijne is dus niet bootable, ik heb hem legaal gekocht op school (voor €5,- 8) ) op een kopie cd maar wel met legale licensie etc. Maar de Windows cd zitten de volgende mappen;

E:\DUTCH\WINDOWS2000\PRO\
E:\DUTCH\WINDOWS2000\SERVER\
E:\DUTCH\WINDOWS2000\SUPPORT\

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Op internet imo genoeg over te vinden. Ik dacht dat je als je van cd af dos wilde booten dat je dan eerst een ramdrive moet maken en van daaruit verder moet werken. Ik zal eens kijken of ik nog iets heb liggen.

/edit
nu ik erover nadenk, dat met die ramdrive was weer ergens anders voor.

Je moet dacht ik eerst een bootdisk maken met cd-rom ondersteuning en die kun je dan met nero oid op een cd zetten en booten.

[ Voor 34% gewijzigd door marshal op 25-09-2003 18:54 ]

• Hari-Bo
Is er trouwens ook een andere manier, bijv die windows2000 cd kopieëren en er een autorun bestand opzetten?

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

autorun heb je alleen nodig om cd's automatisch te laten starten onder windows.
maar kun je niet alle gegevens uit 1 van die submappen naar een andere cd kopieren en daarmee booten?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Aangezien wij nogal twijfelen aan de legaliteit van jouw cd, doen we deze maar op slot. AFAIK is elke Windows CD die je officieel kunt kopen bootable. Zo niet, email me , en probeer me te overtuigen. Tot die tijd gaat deze i.i.g. dicht..

Verder hoe je een CD met nero bootable kunt maken, da's wel erg basic, en best te vinden met de search volgens mij ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.