• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 22:17
Weet iemand wat je nou wel en niet kan aansluiten op de Ipaq 1915?

Ik hoor van de ene dat je wel een toetsenbordje kan aansluiten, maar op HP.nl staat er weer niets over. Daar staat ook dat je er geen geheugen modules aan kan hangen. Als ik het goed begrijp zit er echter een SD slot in.

Iemand die em heeft en me kan helpen?

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Anoniem: 83301

Ik heb de 1915, en aansluitmogelijkheden vallen erg tegen. Het lijjkt wel alsof ze het express hebben gedaan!

Er is:
IR-poort
SD-slot
Sterio-headphone ingang.

Bij alledrie heeft HP bijzar dom gedaan.
1) IR kan alleen maar functioneren als data-overzenden (en afstandsbediening) Behalve dat het bizar traag gaat, is het zendberijk ook maar 1 meter. Toetsenbordfunctionalitiet heefft hij niet (wordt er verteld). Maar het kan best zijn dat dit niet klopt. Ik denk dat er met een soort crack, deze functionaliteit wel aangezet kan worden. Net als mxstream-alcatel modems.
2) SD slot ondersteund geen SDIO, en kan daarvoor alleen worden gebruikt voor opslag (geen tomtom etc). Daarnaast is de uploadsnelheid ~150 Kb/s bizar traag dus. Het wordt ook neit gezien als een removable harddisk. Ik weet niet veel over het FS-type van de ipaq, maar het zou best kunnen dat MP3's kopieren op een SD-kaartje via een gewone cardreader sneller gaat. Of de Ipaq dat dan begrijpt, weet ik niet.
3) Sterio headphone: aan de bovenkant gemonteerd, dus onhandig voor mp3speler. Het is ook enigszins fragiel. het GROOTSTE nadeel is dat het gaatje is gemaakt voor 2,5 milimeter. NIET voor de standaard 3,5mm. OERSTOM dus <smiley beukt hoofd tegen muur>. Ik heb een verlooppluggie gekocht, maar erg stevig is het niet.

Je kan de IPAQ ook neit zomaar op elke computer aansluiten waar je maar wil: je hebt een programma nodig, active sync.

Ondanks de zaken hierboven, ben ik er erg blij mee. De prijs van 190€ concureerd elke andere PDA eruit.

Bijkomende nadelen:
Cradle moet je van technisch lego bouwen; Hoesje uit amerika bestellen; Extra battarij 69€; 3 extra pennetjes 25€ <-------------WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTT afzetters

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 22:17
Toch wel jammer dat er geen toetsenbord op lijkt te kunnen.

Hoe snel kan je in de praktijk op zo'n ding typen/schrijven?
Ik wil er tijdens college kernachtige aantekeningen op kunnen maken, dus het moet niet te traag zijn. Als het niet te doen is kan ik misschien beter uitwijken naar de acer n10?

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Anoniem: 14575

Ik krijg binnenkort een gps systeem voor de 1915 dit gaat via de infraroodpoort werken. Het is wel zelfbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83301

het touchscreen-toetsenbord met 1 pennetje is altijd nog sneller dan block-writing, handschriftherkenning (caligraph +Dutch languagepack), en letter recognition. Als je een kuthandschrift heb, als ik, is het ook sneller dan schrijven!!!
Maar een klein-opklapkeyboardje is het snelst, omdat je met 10 vingers kan typen. Voor college aantekeningen heb je dat niet persee nodig, tenzij je de volledige letterlijk lectuur wilt overnemen. Kijken naar de prof en aantekeningen kan met letter blok-recogniser (behoeft veel training), of notes: gewoon schrijven als plaatje, en je kan het later altijd "converteren" naar text. Zo doe ik ook mijn boodschappenlijstje ;-)

Typen op het touchscreen gaat snel, maar je moet wel ff training krijgen. Er zit automatische woordenleer in, wat superhandig is. Als ik de letters "a" en "t" typ, kan ik al gelijk kilkken op "atherosclerosis". Het behoefd meer concentratie als schrijven :-(

Nadeel van een toetsenbord is de prijs: 139€.. ja dat is een pittige aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31381

Is die aansluiting aan de onderkant trouwens hetzelfde als bij de 3xxx?
Pagina: 1