Toon posts:

Windows 2003 Server

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Windows 2003 Server geïnstalleerd op me pc.

Nu heb ik een aantal vragen dta ik niet zag in de search:

Ik heb een aantal mappen gedeeld voor het netwerk.
Maar ik kan ze niet bereiken met de clients, ze zien elkaar wel de PC's, maar ik krijg dan een scherm te zien dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen. Hoe kan dit?

Ik heb voor me administrator account geen wachtwoord ingevuld.

En hoe kan ik me administrator account een wachtwoord geven?

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kan helpen _/-\o_

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 06:29

Tux

Voor de shares moet je op de server accounts aanmaken met dezelfde gegevens als de clients (username / password). En admin password instellen kan je best in de Help functie van Windows vinden ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan je die account aanmaken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je wel users aangemaakt voor die shares? Anders blijft hij daarom vragen
anders gewoon even username en password gebruiken die je op die 2003 bak gebruikt.

damn you tux

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 25-09-2003 17:57 ]

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ctr-Alt-Del - Change Passwd ?

Die-hard Brexiteer

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 06:29

Tux

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 17:56:
Kan je best vinden met de helpfunctie van Windows ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 17:56:
bij de administrative tools

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05 14:24
CTRL+ALT+DEL en dan change password.

Edit:

Damn niet zo snel allemaal :)

[ Voor 39% gewijzigd door Ralphie op 25-09-2003 17:59 ]

HODL

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

Probeer eens een rechtermuisknop op "Deze computer" en dan "Beheren".. heb je een engelse versie dan rechtermuisknop op "My Computer" en dan "Manage"..

de andere PC's kun je ook heel mooi bij de w2k3 domein plaatsen.. als je nog geen AD hebt geïnstalleerd op je W2k3 server, ga dan naar start->uitvoeren(start->run) en toets in "DCPROMO" en voer alle instructies op het scherm uit.

bij w2k/XP clients ga je naar Rechtermuisknop deze computer -> eigenschappen.. dan naar tab "Computernaam" en druk op wijzigen en selecteer domein en voer de domeinnaam in die je hebt opgegeven bij het "DCPROMO" proces.. usernames maak je dan op de server aan met het beheertool "Gebruikers en computer in active directory" ofzo. (engels is het: Users and computer in active directory)

Veel succes.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Klasse, ik heb me administrator account een password gegeven en nu kan ik wel inloggen op de mappen.

En bij windows 2003 zie ik geen administrative tools, was wel bij 2000

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

ga naar configuratiescherm. daar zal ie wel tussen staan..

of ga naar rechtermuisknop start menu -> eigenschappen.. dan aanpassen en dan het tabje geavanceerd en zoek naar optie "Hulpprogramma's voor systeembeheer"..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik krijg sterk de indruk dat je voordat je dit topic opende niet serieus hebt gezocht in de FAQ, met google, etc. Alle vragen die je stelt zijn of met de help, of met behulp van de search en de FAQ op te lossen.
Deze regels zijn terug te vinden in Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.