Wanadoo Smartpack opzeggen

Pagina: 1
Acties:

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 10:58

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Goed het volgende.

Sinds kort heb ik eindelijk ADSL thuis. Nu was ik dan vergeten mijn smartpack op te zeggen, dus ik vandaag bellen. (btw. heb sinds augustus 2001 het abonnement, dus een minimale contractduur van 12 maanden) Vraag ik of ik het op kan zeggen. Zeggen ze, nee, dat had je eerder moeten doen, voor augustus, want nu is het contract verlengd weer met 12 maanden :? :?, terwijl er duidelijk dus op de site staat dat de minimale contractduur 12 maanden is en 1 maand voor de opzegtermijn. En mijn contract loopt dus nu al 25 maanden, maar dus toch nu weer minimaal 12 maanden erbij :? :? Ik begrijp het niet. En ze zeiden ook dat ik een mailtje had gehad met zogenaamde "nieuwe voorwaarden". Eh, sorry, nergens gezien. Oh ik kan hier zo kwaad over worden :(. Kost me !$%@$% weer €240,=! Ka-Ching! Weet niemand hoe dit wel zit, of lult die gast er mee omheen en staat ie keihard te liegen?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Als ik het zo lees, staat ie keihard te liegen. Boven hoef je met nieuwe voorwaarden niet akkoord te gaan

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Begin eerst eens met een duidelijk verhaal. WTF is Smartpack, met wie heb je een contract? etc. etc. We worden hier maar al te vaak als waarzegger aangemerkt :|

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
mpmad schreef op 25 September 2003 @ 17:59:
Als ik het zo lees, staat ie keihard te liegen. Boven hoef je met nieuwe voorwaarden niet akkoord te gaan
Hij vertelde mij dat als ik binnen 30 dagen niet reageerde ik automatisch akkoord zou gaan. maar hoe kan ik nou reageren op een mail die ik niet gehad heb :?
Wekkel schreef op 25 September 2003 @ 18:01:
Begin eerst eens met een duidelijk verhaal. WTF is Smartpack, met wie heb je een contract? etc. etc. We worden hier maar al te vaak als waarzegger aangemerkt
Smartpack is een telefoonlijn abonnement voor een bepaald bedrag en daar krijg je een aantal uren aan internettikken voor. maar dat had je zelf ook op kunnen zoeken. En uiteraard is dat van Wanadoo (zie topictitel) :)

[ Voor 20% gewijzigd door Remco2001 op 25-09-2003 18:10 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Remco2001 schreef op 25 September 2003 @ 18:08:
maar dat had je zelf ook op kunnen zoeken.
Zeg, wil je nog hulp van mij krijgen :?

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Wekkel schreef op 25 September 2003 @ 18:12:
[...]

Zeg, wil je nog hulp van mij krijgen :?
eh, als je me wil helpen heel graag. maar moet ik wat jij zegt allemaal maar over me heen laten gaan?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nogmaals, ik ben zeker waarzegger? Zonder informatie, deugdelijke en volledige informatie kan ik je toch moeilijk helpen? Het is nota bene onderdeel van de vele FAQ's die we hebben, duidelijke startposts zijn niet voor niets gewenst. Met een duidelijke topicstart kan ik meteen inhaken zonder je van alles te moeten gaan vragen over wat er uberhaupt aan de hand is. Blijkbaar brengt dat een ander effect te weeg dan gewoon je verhaal even wat uitdiepen. Het is niet een probleempje bij de kassa bij AH, maar iets ingewikkelder. Dat vergt ook meer informatie :o

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Wekkel schreef op 25 September 2003 @ 18:18:
Nogmaals, ik ben zeker waarzegger? Zonder informatie, deugdelijke en volledige informatie kan ik je toch moeilijk helpen? Het is nota bene onderdeel van de vele FAQ's die we hebben, duidelijke startposts zijn niet voor niets gewenst. Met een duidelijke topicstart kan ik meteen inhaken zonder je van alles te moeten gaan vragen over wat er uberhaupt aan de hand is. Blijkbaar brengt dat een ander effect te weeg dan gewoon je verhaal even wat uitdiepen. Het is niet een probleempje bij de kassa bij AH, maar iets ingewikkelder. Dat vergt ook meer informatie :o
sorry dat ik wat vroeg......... :(

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Goed, weer topic verknald. doe er maar een flink hangslot op en ik weet in ieder geval waar ik niet terecht hoef (al die precieze naleving van die regels komen me soms de keel uit). Tuurlijk heb ik al die faqs eens doorgenomen, maar dat het allemaal zo nauw moet...............

(en nu komt er natuurlijk weer iemand met, "klagen doe je maar in een andere rubriek")

[ Voor 18% gewijzigd door Remco2001 op 25-09-2003 18:56 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:47
Je snapt zelf toch ook wel dat er niemand kan reageren op een vraag waar maar de helft van de info in te vinden is ? Als je dat teveel moeite vind om deze info te geven post hier dan ook geen vragen meer ...

-

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
wat ontbreekt eraan?? aardig dat je me wil helpen, maar wat moet ik er nog bij zetten?

[ Voor 61% gewijzigd door Remco2001 op 25-09-2003 19:05 . Reden: vergeten... ]

Verwijderd

Remco2001 schreef op 25 September 2003 @ 17:46:
Goed het volgende.

Sinds kort heb ik eindelijk ADSL thuis. Nu was ik dan vergeten mijn smartpack op te zeggen, dus ik vandaag bellen. (btw. heb sinds augustus 2001 het abonnement, dus een minimale contractduur van 12 maanden) Vraag ik of ik het op kan zeggen. Zeggen ze, nee, dat had je eerder moeten doen, voor augustus, want nu is het contract verlengd weer met 12 maanden :? :?, terwijl er duidelijk dus op de site staat dat de minimale contractduur 12 maanden is en 1 maand voor de opzegtermijn. En mijn contract loopt dus nu al 25 maanden, maar dus toch nu weer minimaal 12 maanden erbij :? :? Ik begrijp het niet. En ze zeiden ook dat ik een mailtje had gehad met zogenaamde "nieuwe voorwaarden". Eh, sorry, nergens gezien. Oh ik kan hier zo kwaad over worden :(. Kost me !$%@$% weer €240,=! Ka-Ching! Weet niemand hoe dit wel zit, of lult die gast er mee omheen en staat ie keihard te liegen?
oke, over het abbonement van je smartpack, als die 12 maanden duurt en je moet 1 maand vantevoren afmelden, had je dus juli 2002 of juli/augustus 2003 je moeten afmelden. dat staat ongetwijfeld in je voorwaarden waar je destijds accoord mee bent gegaan(toen je abbonement nam) dus onder het abbonement kom je niet uit. Dat mailtje wat je hebt gehad/niet hebt gehad, heeft geen invloed helaas

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 19:12 ]

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 19:09:
[...]

oke, over het abbonement van je smartpack, als die 12 maanden duurt en je moet 1 maand vantevoren afmelden, had je dus juli 2002 of juli/augustus 2003 je moeten afmelden. dat staat ongetwijfeld in je voorwaarden waar je destijds accoord mee bent gegaan(toen je abbonement nam)
ja, dat vertelde ie. maar hij vertelde ook dat er een mail was gestuurd dat er voorwaarden waren veranderd. die mail heb ik echter nooit gehad, dus ik kon er ook niet op reageren dat ik er niet mee akkoord ging. de voorwaarden waren dus eerst anders en geldde het bovenstaande dus nog niet...

Verwijderd

sorry ik was mn post aan het editen.

als je bij afsluiten abbo in 2001 accoord bent gegaan met looptijd abbo van 12 maanden met 1 maand opzeg termijn, ben je de klos en zit je er nog een jaar aan vast.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dus je hebt Wanadoo Smartpack vanaf augustus 2001, je stapt over op ADSL van Wanadoo, je kan niet opzeggen want dat maken de algemene voorwaarden van Smartpack onmogelijk, die overigens tussentijds nog een keer gewijzigd zijn. Ik zie veel overeenkomsten met dit Planet Internet verlengd abbo met vol jaar en dit Wanadoo voorwaarden gewijzigd, kan dat? topic.

Het is in dit geval natuurlijk helemaal zot dat bij een overstap binnen het bedrijf zelf je toch gehouden wordt aan een pakket wat je niet meer kan/wil gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Wekkel op 25-09-2003 19:15 ]

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Wekkel schreef op 25 September 2003 @ 19:14:
Dus je hebt Wanadoo Smartpack vanaf augustus 2001, je stapt over op ADSL van Wanadoo, je kan niet opzeggen want dat maken de algemene voorwaarden van Smartpack onmogelijk, die overigens tussentijds nog een keer gewijzigd zijn. Ik zie veel overeenkomsten met dit Planet Internet verlengd abbo met vol jaar en dit Wanadoo voorwaarden gewijzigd, kan dat? topic.

Het is in dit geval natuurlijk helemaal zot dat bij een overstap binnen het bedrijf zelf je toch gehouden wordt aan een pakket wat je niet meer kan/wil gebruiken.
sorry, maar was vergeten te melden dan dat ik nu bij zonnet zit. maar het is inderdaad te zot voor woorden. het is gewoon pure en pure geldklopperij en te belachelijk voor woorden. maar zou ik het abbonnement niet aan iemand anders kunnen doorgeven tot ie is afgelopen. zo heb ik er tenminste nog wat aan. ga ik eens even uitzoeken...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Gewoon opzeggen per de eerste betaaltermijn (waarschijnlijk per maand). Afhankelijk of het leerstuk van gebruik van algemene voorwaarden goed is toegepast door Wanadoo bij het sluiten van je abo kan je in je brief met de opzegging een tweetrapsraket zetten:
• vernietiging beding in algemene voorwaarde waarin stilzwijgende verlenging met jaar staat omdat de AV niet ter hand zijn gesteld bij of voor het aangaan van je abo; of
• vernietiging beding stilzwijgende verlening met een jaar op grond van de algemene toetsinsnorm in het BW voor algemene voorwaarden.

Go get them :Y) (je zit toch al bij een andere provider, dus ze kunnen je internet in ieder geval niet afsluiten :7 ).

[ Voor 8% gewijzigd door Wekkel op 25-09-2003 19:51 ]

Pagina: 1