Toon posts:

windows 2000 professional

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi, ik ben bezig met een netwerkopdracht voor informatica, alleen is het probleem dat ik zeg maar bijna niks van computers afweeet! dus nu weet ik niet hoe ik verder moet gaan. Ik moet een netwerk aanleggen in een kantoor met 5 computers. Ik wil windows 2000 professional op elke pc zetten. wat ik niet weet is of er bij die windows ook programma's als word enzo erbij zitten en waar ik die anders vandaan kan halen.
Ik weet ook niet wat een terminator is en waaroor dat is en wanneer je die nodig hebt. Als virusprotectie kan ik volgens mij het beste norton nemen, klopt dat? Om die pc's te verbinden gebruik ik een switch, die switch heeft op zn minst 5 poorten nodig toch?
Dan nog iets, alle 5 de pc's moeten op 2 printers worden aangesloten, is daar speciale software voor nodig? Verder moet elke gebruiker kunnen faxen (met allemaal dezelfde fax) en op Internet kunnen, dan kan ik het beste ADSL nemen toch? Hoe kan dat met die fax? een kabeltje?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik kom niet verder, en van het internet vind ik het erg moeilijk om informatie hierover te vinden. Ik ben hier ook al erg lang mee bezig (terwijl het voor sommigen erg makkelijk is) en moet het morgen af hebben!

Errug bedankt

groetjes,

paaseitjuh

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Terminator heb je nodig bij Coaxiale netwerken (soort van TV-kabelnetwerk dus), bij elk uit-einde 1. iig niet bij UTP netwerken.

Symantec, McAfee etc maken allemaal goeie virusscanners.. zelf even kijken welke voor jou het handigste is.

Microsoft Word zit bij Microsoft Office inbegrepen en dus niet bij Microsoft Windows. Die zul je dus moeten aanschaffen.

Printersoftware van de fabrikant installeren :?

Maar als je niet veel van computers afweet ed, is http://www.beginnersweb.nl niet iets meer geschikt? :)

iig welkom op GoT :)

edit: 'en moet het morgen af hebben!'
Lijkt me echt niet dat je deze opdracht pas vandaag heb gehad. Op tijd beginnen eigelijk dus :P
En ook is GoT niet echt voor om voor jou het huiswerk oid te maken ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Vinnie op 25-09-2003 17:49 ]

C:\>_

Verwijderd

uhm, ik denk toch dat je hier verkeert bent hoor, we zijn hier niet voor jou huiswerk te maken! en als ik naar je vragen kijk, dan heb ik zoiets van...... wat doe je op een school waar je opdrachten als deze krijgt als je nog niet eens weet wat een terminator is!!

je zult vast wel een paar boeken hebben waar info hierover staat!

Verwijderd

gooi hier maar direct een slot op hoor!!

Zo'n opdracht ligt in ieder geval niet in binnen je interesses, dus een andere vraag: Heb je wel de goede opleiding te pakken? Wellicht is iets anders wat meer voor je!
Verder ga je hier niet vragen of wij je huiswerk voor je willen maken. Hoewel er ongetwijfeld nog mensen zullen zijn die het voor je doen, ben je er toch niets mee geholpen op het eind.
Ga je trouwens pas 1 dag van te voren met zoiets beginnen? En geen info op internet!? In je verhaal staan zo al 10 woorden waar je fantastische info over vindt op het moment dat je ze ook maar VAN PLAN BENT in te tikken in google.... echt, gewoon een jammere actie om speciaal hier lid te worden om dit soort dingen te vragen.

Dit staat echter los van het feit dat ik het lullig voor je vindt dat je zo moet stressen, en ik hoop dat jou vavond een wonder overkomt. Laten we met zijn allen bidden dat die grappige en lieve kaboutertjes van het Centraal Beheer Achmea straks ook bij jou aan de deur staan. Succes!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 17:50:
gooi hier maar direct een slot op hoor!!

Zo'n opdracht ligt in ieder geval niet in binnen je interesses, dus een andere vraag: Heb je wel de goede opleiding te pakken? Wellicht is iets anders wat meer voor je!
Verder ga je hier niet vragen of wij je huiswerk voor je willen maken. Hoewel er ongetwijfeld nog mensen zullen zijn die het voor je doen, ben je er toch niets mee geholpen op het eind.
Ga je trouwens pas 1 dag van te voren met zoiets beginnen? En geen info op internet!? In je verhaal staan zo al 10 woorden waar je fantastische info over vindt op het moment dat je ze ook maar VAN PLAN BENT in te tikken in google.... echt, gewoon een jammere actie om speciaal hier lid te worden om dit soort dingen te vragen.

Dit staat echter los van het feit dat ik het lullig voor je vindt dat je zo moet stressen, en ik hoop dat jou vavond een wonder overkomt. Laten we met zijn allen bidden dat die grappige en lieve kaboutertjes van het Centraal Beheer Achmea straks ook bij jou aan de deur staan. Succes!!
amen!

Verwijderd

Topicstarter
ik hoopte dat iemand me misschien even kon helpen, maar als dat teveel gevraagd is, zoek ik het wel op een andere manier uit
tnx vinnie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 17:52:
ik hoopte dat iemand me misschien even kon helpen, maar als dat teveel gevraagd is, zoek ik het wel op een andere manier uit
tnx vinnie
als je goed gelezen had en begrepen had, wat hierboven gezegd is had je nu niet zo'n reactie gegeven, lees ze nog maar eens en ga je daarnaar maar schamen! Got is niet in het leven geroepen om broekies te helpen om het huiswerk te maken!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Hai paaseitjuh :)

Ten eerste: als je al van jezelf zegt 'bijna niks van computers af te weten' en ook niets kan vinden in boeken / eerdere topics op GoT en op Google, ben ik bang dat je hier op GoT verkeerd zit: we gaan er namelijk wel van uit dat mensen hier op al die zaken op z'n minst redelijk de weg weten. Ook huiswerk is iets dat we niet graag voor anderen doen als er niet zelf een goede poging wordt gedaan.
Misschien zijn fora als www.iksnaphetniet.nl / www.helpmij.nl / www.beginnersweb.nl meer geschikt.

Standaard bij Windows zit geen Word nee (zie ook microsoft.nl). Al wordt het bij sommige PC's wel standaard meegeleverd (zie prijslijsten) en kan het altijd wel worden meegeleverd natuurlijk; tegen een prijs.

Terminator: (oude) coax netwerken maar ook bijvoorbeeld SCSI en een bijnaam voor een grote Oostenrijkse acteur :+ Zie ook http://whatis.techtarget.com en natuurlijk veel boeken in de bibliotheek. Op GoT binnen enkel Network Troubleshooting zoeken naar terminator werkt misschien ook maar aangezien dit basiskennis is voor veel GoTters zal het niet duidelijk worden uitgelegd.

Virus: in Software Algemeen hebben diverse topics gelopen over 'de beste virusscanner'. Zie ook de FAQ aldaar. Je vraag over netwerkdelen staat weer in de FAQ van Network Troubleshooting, zo kom je al heel ver met de tips die al op het forum staan :Y)

Maar goed, ik ben dus bang dat ik dit topic op slot gooi omdat dit toch echt met wat moeite (en daar is het huiswerk voor: om van te leren) zelf is te doen. In ieder geval veel succes! :)

Lees trouwens de FAQ Forumgedrag + [FAQ]FAQ[/FAQ] even als je vervolgvragen hebt die je niet zelf kan vinden op en buiten GoT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.