Toon posts:

kapot geheugen?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
onlangs een nieuw reepje 256MB 168pins PC133 gekocht om bij mijn identieke andere strip te stoppen. Op mijn MOBO zitten twee slots. Als mijn oude reep in slot A zit en de nieuwe in B, dan geeft hij in de bios aan dat er idd 2 inzitten van 256MB.
Tijdens de boot, komt hij ook door de geheugentest heen, maar bij het laden van WinXP geeft hij de volgende melding:
system32\drivers\ntfs.sys damaged or missing, use original CD to repair

-doen we, maar dan krijg ik:

setup.sys could not be loaded, error code 4. Einde verhaal. Nieuwe strip eruit, start weer goed op.

Als ik de oude (werkende) eruit haal en alleen de nieuwe erin laat zitten, dan krijg ik wat ik meerdere malen heb teruggevonden in het forum, een monitor die standby blijft.

Samenvatting:
Als ik de oude als enige erin heb, geen probleem.
Alle twee, foutmelding van WinXP.
Alleen de nieuwe, zwart beeld.
Het maakt niet uit of ik ze in slot A of B, stop, zelfde resultaat

Gezien het zwarte beeld, denk ik aan een defecte strip, maar die vage melding als ze er alle twee in zitten, met het feit dat de bios geen fouten geeft, doet mij twijfelen. (plus dit is al een vervanging van eerder teruggestuurde strip die helemaal niets deed.)

Kan iemand mij helpen?

specs:

mobo: asrock K7VT2 (CAS Latency = 3)
geheuden 168pins, 256MB PC133 (2x)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Redelijke kans dat die dus DOA is. Even terug naar de winkel voor garantie.

[ Voor 38% gewijzigd door agent327 op 25-09-2003 17:13 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

en ingeval van geen garantie.... de ram-test.... maar dan met je vuist.

:+

Verwijderd

Die kan idd heel goed DOA zijn, is dat nie zo dan kan het ook nog aan je Mobo liggen :)

Verwijderd

Topicstarter
mmmm die ram-test klinkt goed, ik heb geen zin om weer verzendkosten te gaan betalen om dat ding voor de tweede keer om te ruilen... :(

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Volgens is het geheugen defect/DOA, en volgens mij is het een garantiekwestie. als je nou eens geheugen probeer van dubbelzijdige modules (8 chips ipv 16 chips)\

Want volgens mij heb je een grote kans dat dit een probleem kan zijn.
Trouwens welke chips zit er op de (defecte) geheugenmodule.

MVG

Eddy Smits

8-)

workstation server laptop

Verwijderd

Asrock K7VT2 heeft helaas erg veel problemen met 2 SDR-SDRAM modules, ook als je 2 identieke modules gebruikt.
Zal ook wel gedeeltelijk voortkomen uit het feit dat het zo'n beetje het eerst leverbare bord was met VIA KT266(A) chipset en SDR-SDRAM.
Pagina: 1