Inschakelen UDMA leidt tot "unmountable boot volume"

Pagina: 1
Acties:

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:49
Hallo

Als ik in mijn bios het UDMA van mij IDE master op AUTO heb staan waar ie normaal op staat. Dan krijg ik elke keer als ik windows xp start het blauwe scherm met de melding Unmoutble boot volume. Als ik het UDMA uit zet doet ie het wel gewoon alleen word zo traag als een drol.
Heb ook Maxtor tool gebruikt en die zegt dat alles goed is.

Epox 8dra+
Kingston 512mb
350 Watt Aopen

Zou dit misschien ook aan het Mobo of misschien de voeding kunnen liggen die heel wat te verduren krijgt zie: My Specs.

Verwijderd

Heb je wel chipset/ide controller drivers geinstalled in windows? Soms is dat namelijk nodig (als ie op een ide-raid controller hangt ofzo).

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Probeer maar eens andere kabels. Ik heb hier dezelfde schijf, en ik draai ook XP en daar heb ik het niet. Anders zou je schijf ook nog wel eens defect kunnen zijn of je filesystem corrupt.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Probeer het eens met verschillende IDE kabels, en hoe warm wordt het moederbord,cpu, hdd.

MVG

Eddy Smits

8-)

workstation server laptop

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :) Het is niet de bedoeling om enkel de HDD specs in de titel te vrotten, dat zegt namelijk to-taal niks over de aard van het probleem 8)7 ;)

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:49
Het lag dus gewoon aan de Ultra Ata IDE kabel die Epox mee geleverd had bij het mobo. 8)7 Lekker is dat en stom dat ik het zelf niet geprobeerd had, maar ik dacht dat het daar wel niet aan zou liggen van wege dat hij het dan wel helemaal niet zou doen. Magoed hij doet het nu eindelijk goed. :)
Pagina: 1