[PS2-laptop-breedband] verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Topicstarter
goed, maat van me heeft dus een ps2 met een netwerkconsole, een laptop met breedbandverbinding via insteeknetwerkkaart en een on board lan op zijn laptop, de ps2 wil hij nou via zijn laptop verbinding laten maken met i-net, maar ik ben net ff wezen kijken en met mijn minimale kennis aan netwerkinstellingen, krijg ik het niet voor elkaar om het zaakje werkend te krijgen, de diagnostic check van de ps2 geeft aan dat de netwerkverbinding werkt, maar de volgende test, DNS, failed continu....... wat moet ik daar invullen om het werkend te krijgen? Zijn er mensen die het wél werkend hebben?

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Heb je ICS helemaal goed geconffigd op de laptop, geef eens wat meer info over die laptop en welke i-net provider je gebruikt.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
laptoppie is een compaq armada , ik geloof 733 p3 met 256mb ram, i-net provider is chello, enneeehh CIS? ICS? :P

op de laptop draait WIN-XP pro , ik heb een netwerkbrug gemaakt en de 2e netwerkkaart dezlfde gateway gegeven als de kaart van chello.....

Firewall XP staat uit, ook hebben we al geprobeerd om rechtstreeks op de ps2 te werken, lukte ook niet........ :(

[ Voor 66% gewijzigd door JdM op 25-09-2003 17:02 ]

• Plofkotje
Radian schreef op 25 september 2003 @ 16:30:
laptoppie is een compaq armada , ik geloof 733 p3 met 256mb ram, i-net provider is chello, enneeehh CIS? ICS? :P

op de laptop draait WIN-XP pro , ik heb een netwerkbrug gemaakt en de 2e netwerkkaart dezlfde gateway gegeven als de kaart van chello.....

Firewaal XP staat uit, ook hebben we al geprobeerd om rechtstreeks op de ps2 te werken, lukte ook niet........ :(
Een netwerkbrug werkt niet, je zult de wizard Netwerken moeten gebruiken als je niet weet wat ICS is. Je kunt ook wel ff de FAQ lezen, daar staat dit allemaal in.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Plofkotje schreef op 25 September 2003 @ 16:47:
[...]

Een netwerkbrug werkt niet, je zult de wizard Netwerken moeten gebruiken als je niet weet wat ICS is. Je kunt ook wel ff de FAQ lezen, daar staat dit allemaal in.
er staan een aantal dingen nog aangevinkt die dus uitmoeten zie ik, ik ga het proberen later :)

• Plofkotje
Zit er nog een hub of switch tussen of is het gewoon computer naar ps2?
code:
1
2
Computer -------------> PS2 = Cross-cable
Computer -------------> Hub/switch -------------> PS2 = Straight

Dit zijn welke kabels je dan nodig hebt ervoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Plofkotje op 25-09-2003 21:10 ]

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
rechtstreeks op de laptop, met een crosscable, zoals ik al zei, de ps2 geeft aan dat de netwerkverbinding in orde is , er ontstaat alleen een dns-probleem

• Plofkotje
Kun je ergens een DNS instellen? Doe dat dan, kies een DNS uit de vele lijsten.
[google=dns]
Pagina: 1