WinME, Pioneer 104s en DMA

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Topicstarter
Ik wou om de playback van m'n DVD filmpjes, die overigens wel adequaat is, te verbeteren DMA aanzetten voor m'n Pioneer 104s DVD drive onder WinME.

Maar elke keer als ik dat probeer gaat dat ding zeiken dat ie misschien niet compatibel is... Niet zo interessant, WinME zegt wel vaker dingen die ik negeer.
Maar als ik de compu dan herstart word de DVD drive super-traag. Heel veel moeite met dingen lezen enzo.

Ik draai een regiovrije DVD firmware (1.25) maar heb voor de rest wel de drivers van de IDE controller enzo geupgrade...

Heeft iemand een flauw idee waarom ie dat doet en hoe ik dat kan fixen?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
hmm ik heb em nog niet regiovrij (dacht ik) maar ook geen DMA onder winME.
Onder win98SE wel, maar ja heb geen zin om weer terug te gaan. Draait allemaal wel lekker en snel bij mij :)
(behalve die DVD :(

een oplossing zou idd wel prettig zijn ;)

I’m not like the OTTERS

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik begin me af te vragen wie wel DMA in winme kan aanschakelen

Verwijderd

Misschien een stomme vraag hoor maar heb je ook drivers geinstalleerd voor die DVD spelers ?
Ik heb een DVD speler van Creative en daar heb ik de win98 drivers voor geinstalleerd en de DMA staat gewoon aangevinkt ook voor mijn
brander overigens .

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
ehm imo bestaan er geen drivers voor m'n dvd speler ?

Creative is met zo'n dxr kaartje, dus daar heb je idd drivers voor nodig, maar voor een pioneer?
Ikke nie weten, zal eens kijken...

I’m not like the OTTERS

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

mijn neef had net hetzelfde probleem:

volgens hem moet je de input-output range van je IDE controller veranderen, dat zou ervoor moeten zorgen dat je dma kunt aanzetten.

voor vragen kan je hem mailen op van_deun@hotmail.com

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1