• Wincenty
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Heb een beetje hulp nodig.

Moet volgende week een PDA bestellen.
Maar er is een voorwarde waar de PDA aan moet doen, en dat is hij moet Lotus notes ondersteunen.

Zijn er mensen die ervaring er mee hebben.
Aub verteel even welke pda je heb, en hoe oud die ongeveer is.

Dank je wel alvast voor alle reacties..

:7

Verwijderd

http://www.lotus.com/prod...6a9500589ada?OpenDocument

heb het bij een oud-collega zien werken en zag er netjes uit.

Verwijderd

Koop een Palm. Easysync pro werkt perfect.

• Wincenty
Dank je wel iedegevaal voor de reactie zo te zien mag niet uit bijna welke pda ik koopt zolang ik die progie aanschaaf.

DAank _/-\o_ voor de hulp

Maar weet iemand mischien een Pda waarbij al automatisch software erbij ziet,
die voor zou zorgen dat de sychronisatie goed verloopt ?

[ Voor 32% gewijzigd door Wincenty op 25-09-2003 16:30 ]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

snelste is easysync
wil je echt applicaties gebruiken, kom dan nog maar eens trug. Dat is hele andere (en beroerdere) koek

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Gewoon een PDA met PocketPC nemen, via EasySync kan je je mail/calander/addressbook doen. Als je op je werk een Citrix of een TS server hebt draaien dan kan je via je PDA je volledige LN omgeving overnemen. Kan je alles met LN doen wat je anders ook kan :-)

• Wincenty
Word dan meestal EasySync dat met de pda geleverd (Klinkt als een newb vraag maar ben er ook een). Verder welke pdas zijn in jullie beziet, met welke jullie met Lotus Notes werken zonder extra software gekocht te hebben.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Op mijn werk worden Palms en iPaqs gesynct met :r Lotus Notes :r mbv Intellisync.

Zoef

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Zpottr schreef op 25 September 2003 @ 21:26:
Op mijn werk worden Palms en iPaqs gesynct met :r Lotus Notes :r mbv Intellisync.
tisser mis met Notes dan?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

vraag ik me ook af, niks mis met lotus notes dacht ik zo...

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Lotus Notes en Domino zijn perfecte producten (14jr. ervaring). (8>

Voor gebruik met palmtopjes moet je echter wel een beetje oppassen. Wij gebruiken Domino 5.xx op een AS400 en dat babbelt niet zo erg lekker met syncprogjes t.b.v. apparaatjes op Palm OS. Enkele collegae hebben betere resultaten gehaald met dingen die op CE draaien.

Als je Domino op NT draait (of je gebruikt Lotus Notes alleen lokaal) dan schijnt één en ander heel erg mee te vallen en is het redelijk stabiel en functioneel.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Als doorgewinterde Windows/Microsoft gebruiker is het in het beginnen flik wennen met Notes (heeft mij een jaar gekost voordat ik Notes 'doorhad' B) )

En de zoekfunctie is en blijft iets heel aparts.... :?

Terug ontopic:

Wij gebruiker hier op't werk alleen iPaq's samen met Notes. Ik zou geen PDA met CE of Palm OS nemen. Begin toch het gevoel te krijgen dat Palm wordt verdrongen door PocketPC (Microsoft Stylie }) ) en dat de mogelijkheden (zeker naar de toekomst toe) met PocketPC veel groter zijn dan met Palm OS.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 15:19:

Terug ontopic:

Wij gebruiker hier op't werk alleen iPaq's samen met Notes. Ik zou geen PDA met CE of Palm OS nemen. Begin toch het gevoel te krijgen dat Palm wordt verdrongen door PocketPC (Microsoft Stylie }) ) en dat de mogelijkheden (zeker naar de toekomst toe) met PocketPC veel groter zijn dan met Palm OS.
Ontopic zei je? Om even weer een ja/nee oorlog te ontketenen, ik denk dat het precies andersom is. PalmOS 6 komt eind dit jaar uit, en zal ook kunnen multitasken, met nadruk op security, wireless en multimedia. Omdat Palm OS 6 helemaal van de grond af ontworpen is (en niet zoals Windows Mobile 2003 eigenlijk een afspinsel van een Desktop OS) zal het traditiegetrouw een groter gebruiksgemak en stabiliteit opleveren.

De resolutie van een PalmOS scherm (320x320 of 320x480) is veel hoger dan die van een PPC terwijl de handheldformaten elkaar niet veel ontlopen, en doorgaans zijn PalmOS apparaten ook zuiniger met batterijen. MP3's kunnen de nieuwere machines bijna allemaal afspelen, office programma's en Outlook compatibiliteit zitten er ook overal in... tja... eerlijk gezegd is het echt gewoon PC vs. Mac, als je eenmaal aan de Mac bent, wil je niet anders.

Maar als ik een PPC had, had ik waarschijnlijk het omgekeerde gezegd. Aan de TS de keuze. Ik kan de nieuwe Tungsten E, of de Tungsten T3 zeer ten zeerste aanbevelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Stereotomy op 26-09-2003 15:52 ]

Alors.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:04

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Lotus Notes & Palm werkt hier op t werk goed met Intellisync. (http://www.pumatech.com/)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

OK, even off-topic dan.
D2k schreef op 26 September 2003 @ 11:13:
[...]

tisser mis met Notes dan?
De volslagen ondoorgrondelijke interface. "A network error has occurred" (x100, ook tijdens het afschieten van Lotus) terwijl mijn andere apps en de Lotussen op mijn collegaes' computers gewoon doordraaien zonder enig netwerkprobleem. De schijnbare onmogelijkheid de boel (attachments!) met het toetsenbord te besturen. Het doorzoeken van je berichten (al genoemd). De (schijnbare?) onmogelijkheid op een normale manier de headers van een bericht te bekijken. De idiotie van het opdringen van het "database"-concept, ook aan de 95% van de mensen die er alleen maar last van heeft. Het ongelofelijk irritante gedrag van de naamzoekfunctie als je een (deel van een) naam intikt die niet herkend wordt. Idem voor een naam die je op een leter na correct intikt, waarop je 200 suggesties krijgt met de meest wilde mogelijkheden, en degene die je wilt (1 letter verschil, duh) staat bijna onderaan. De onmogelijkheid op een normale manier (shift-end of zo, ik heb het allang opgegeven) tekst te selecteren etc. in de adresvakjes van een e-mail.

Ik werk in een organisatie vol technisch onderlegde mensen, we zijn gewend aan allerlei horriebele software van archaische unix-apps tot moderne office-pakketten die denken het commando wel even over te nemen, en ik kan niemand bedenken die Lotus een goede keus vindt voor wat dan ook of er geen bloedhekel aan heeft. Wat een ramp.

Met excuses voor het met kotssmilies off-topic gooien van deze discussie, maar zo diep zit het nu eenmaal :)

[ Voor 13% gewijzigd door Zpottr op 26-09-2003 20:25 ]

Zoef

Pagina: 1