• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 20:17
Hi,

heb wat problemen met mijn lcd schermpje en ik werd door canon aangeraden om een nieuwe battery te proberen. Omdat sommige gewoon niet genoeg power blijken te leveren op den duur voor het lcd schermpje...

Nou moet ik alleen even weten welke ik moet hebben...
de bp-511 of de bp-512?! Beide vind ik op internet bij de g2 en ik weet gewoon niet wat de verschillen zijn en welke de betere is.

Op de canon site zelf staan ze ook beide...
Canon
iemand enig idee?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Problemen met je schermpje door de batterij, da's apart. Maar goed.

Er is geen verschil volgens mij, de ene is het codenummer voor de origineel meegeleverde en de ander is voor een nabestelde. Capaciteiten zijn gelijk. Overigens is het de moeite waard eens naar een andere fabrikant te kijken, bv. Hahnel. Ikzelf heb daar goede ervaringen mee en het scheelt aardig in prijs.

Zoef

• Lord_T
hmzzzzz die is 40 pound.... dan kan ik voor ongeveer hetzelfde bedrag ook wel aan een canon accu komen denk ik

Er werd gezegd dat de batterij dan te weinig stroom leverde om hte schermpje te voorzien.. en dat dat aan de levensduur van de batterij ligt..

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Die 40 pound is inclusief lader. Alleen de batterij is een stuk goedkoper. Canon accu's zijn echt beestachtig duur.

Zoef

• Grrrrrene
  • Niet online
Kijk 's op eBay, er zijn wat Duitse bedrijven (dus ook geen gezeur met invoeren) die voor 10,50 namaak BP511's verkopen. Ik heb er zelf ook 4 voor m'n D30 bijgekocht :)

FF zoeken op BP511 en sorteren op prijs...

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 25-09-2003 22:57 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Lord_T
zit momenteel in de states ;) dus hier moet het ook wel voor een aantrekkelijk prijsje te regelen zijn toch ? :D

http://www.sterlingtek.com/canpowg2digc.html -> $11,99 alleen dan is het dus die namaak en ik weet niets van het bedrijf.... en 7 dollar bezorgkosten....

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Iemand nu al een idee wat het verschil tussen deze twee batterijen is?

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tipje.... gebruik eerst google voordat je een oud topic omhoog schopt...

[google=bp-511 bp-512 difference]

Levert op:

http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=005ytm
BP-511 vs BP-512 for 10D?Paul Jones , sep 12, 2003; 10:20 a.m.
Hi,

I am just wondering what the difference is between the BP-511 and BP- 512 batteries is for the a 10D? They both seem to be listed as being compatible?

Thanks, Paul Jones

Answers
Sergey Oboguev , sep 12, 2003; 11:15 a.m.
Me thinks BP-512 is twice as thick.

--------------------------------------------------------------------------------

Gary Berg , sep 12, 2003; 12:14 p.m.
The BP-512 doesn't have the humps on the back like the 511; it's smooth across there. It's the same thickness otherwise. I believe I've read the 512 won't work in some or all of the external grips.

--------------------------------------------------------------------------------

Fazal Majid , sep 12, 2003; 01:49 p.m.
According to Jim Rose of Canon, the BP-511 is for digital cameras and the BP-512 for camcorders, where it is part of the grip and thus contoured slightly differently. The cells inside are identical, only the packaging differs. He also said the BG-ED3 grip for the 10D does not accept the BP-512, but the new portrait grip for the 300D does.
zie ook:
http://www.marius.org/cgi-bin/fom?_recurse=1&file=39

[ Voor 7% gewijzigd door WFvN op 08-11-2003 12:39 ]

Pagina: 1