Toon posts:

stotterende winamp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben sinds twee maanden de trotse bezitter van een nieuwe pc.
het is een amd 2800+ asus 7n8x deluxe versie bordje (met daarop nforce2 soundstorm chip erop). Alles liep de eerste heerlijk kon alles lekker door elkaar draaien. Nu krijg ik sinds kort constant problemen met winamp, die stottert zodra ik bijv. surf naar tweakers.net. ik heb hierbij de processor belasting ook bekeken waarbij deze ook zeer onregelematig tussen de 20 en 4% schommelt. Ik heb al vrij veel dingen geprobeerd. Helaas zonder veel resultaat. Zijn er mensen die dit probleem ook hebben zo ja hoe hebben zij dit opgelost?

goed heren(en eventueels dames) nogmaals ik heb voor nu voldoende tips(en info) om verder te klussen.

mijn dank is alvast groot _/-\o_

goed heren (en eventueel dames) ziet er na uit dat het probleem is opgelost. Door een nieuwere versie van winamp te installeren (3, was er niet blij mee tis niet anders)
nogmaals bedankt voor jullie hulp

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 15:45 ]

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Winamp versie? OS? RAM? kep er zelf nog geen last van gehad :-/

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 15:12:
ik ben sinds twee maanden de trotse bezitter van een nieuwe pc.
het is een amd 2800+ asus 7n8x deluxe versie bordje (met daarop nforce2 soundstorm chip erop). Alles liep de eerste heerlijk kon alles lekker door elkaar draaien. Nu krijg ik sinds kort constant problemen met winamp, die stottert zodra ik bijv. surf naar tweakers.net. ik heb hierbij de processor belasting ook bekeken waarbij deze ook zeer onregelematig tussen de 20 en 4% schommelt. Ik heb al vrij veel dingen geprobeerd. Helaas zonder veel resultaat. Zijn er mensen die dit probleem ook hebben zo ja hoe hebben zij dit opgelost?
Zoals :? En na wat zijn deze problemen begonnen? Geef eens wat meer info (os, ram, schijfruimte processen enz.)

Heb je al gedefragmenteerd, winamp opnieuw geinstalleerd, nieuwste sound drivers enz. enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 25-09-2003 15:15 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
winamp 2.91 windows xp 512 (ddr400) ram

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Ik heb zelf nog wel eens dat het geluid opeens slecht wordt. Zelfde mobo, maar met een Barton 2500+. WinAmp opnieuw opstarten is de oplossing. Er is ook een windows update voor de Soundstorm chipset (neem aan dat je die gebruik), maar nadat ik die installeerde deed mijn hele geluid het niet meer. Sindsdien eigenlijk niet nog een keer geprobeerd,maar wie weet lost dat het probleem op (als het werkt, wat ik wel aanneem)

[ Voor 4% gewijzigd door vehpol op 25-09-2003 15:16 ]

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
windows updat??? heb je daar misschien een link (of haal je die automatisch binnen net zoals de rest!!

Verwijderd

al geprobeerd om winamp-prioriteit op real-time te zetten? of al gekeken of het probleem verholpen word door naar een oudere versie (2.8*) terug te keren?

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 15:17:
windows updat??? heb je daar misschien een link (of haal je die automatisch binnen net zoals de rest!!
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp

En ik haal de rest ook niet automatisch binnen :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 15:17:
De belangrijkste updates krijg je vanzelf binnen, mits je het goed hebt ingesteld. Je kan via Windowsupdate.Microsoft.com je PC scannen en zo kijken of je nog updates nodig hebt :)

The devil is in the details.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 11:59

Spacecowboy

XBL: Biggmans

tip:

Draai winamp gewoon, en zodra 'ie gaat stotetren, ga je een voor een alle processen killen, houdt het op, dan weet je waar 't aan ligt

Als je XP of 2000 hebt, dan kan je zien welk proces er CPU cycles vreet.

Lijkt me trouwens sterk dat je met 60 tot 80% onbelaste CPU geen winamp meer kan draaien...

HENG HENG

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 15:17:
Punt nummer 1:

Link voor windows update:
Engelse versie: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp
Nederlandse versie: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp

Punt 2:

IPV een nieuwe post te postten kan je de EDIT knop gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Punt 3:

Slaat op punt 1 welke taal van de os heb je nou. Zo schieten we ook niet op :|

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 25-09-2003 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
goed heren (en eventueel dames)ik heb op dit moment voldoende tips omdat maar eerst mee aande slag te gaan bedankt alvast

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 15:26 ]

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Notna schreef op 25 September 2003 @ 15:19:
[...]

Punt nummer 1:

Link voor windows update:
Engelse versie: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp
Nederlandse versie: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp

Punt 2:

IPV een nieuwe post te postten kan je de EDIT knop gebruiken: [afbeelding]

Punt 3:

Slaat op punt 1 welke taal van de os heb je nou. Zo schieten we ook niet op :|
Punt 1: Dubbelpost, maar kon je niet zo veel aan doen :)
Punt 2: Daar heb je gelijk in
Punt 3: Volgens mij zou de taal helemaal niet uit mogen maken, al geef ik toe dat de openingspost wat magertjes was.

• Notna

Notna

Where are you?®

vehpol schreef op 25 September 2003 @ 15:23:
[...]

Punt 1: Dubbelpost, maar kon je niet zo veel aan doen :)
Punt 2: Daar heb je gelijk in
Punt 3: Volgens mij zou de taal helemaal niet uit mogen maken, al geef ik toe dat de openingspost wat magertjes was.
1: Sja kwam ik te laat achter :P
2: Dank je :)
3: Taal was nodig ivm de link naar de update. Maja die heeft ie intussen ook gevonden ;)

Pagina: 1