Virtuele printerdriver voor windows XP??

Pagina: 1
Acties:

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 23:35
Is er een virtuele printer te installeren in windows xp die de text niet naar een extern apparaat zoals een printer stuurt maar gewoon alles naar mijn beeldscherm in een windows "print?" Ik wil namelijk een logfile die realtime wordt weggeschreven (progsel heeft ook een optie om dit niet in file maar op printer te doen) ook realtime kunnen bekijken (volgen) Als er zo'n driver is kan ik in het programma (ethereal) de log naar printer sturen en dan de virtuele printerdriver gebruiken om de log realtime te volgen.

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 10:11
Ik ken wel een programma waarmee je van te voren een echte printvoorbeeld kan zien, vele programma's hebben vaak een ingebouwde print preview, maar die werken vaak voor geen fl*kker. Tenminste, de posities kloppen vaak niet, en als je het dan afdrukt staat het ineens ergens anders.

Dit programma heet FinePrint.

Met dit programma kun je ook als je iets van meerdere pagina's uit wil printen er pagina's tussen uit halen als die functie niet standaard in het programma zelf zit. Dus heb je 10 pagina's dan kun je willekeurig pagina's ertussen uithalen zodat je bijvoorbeeld alleen pagina 3, 6 en 8 print.

Dit programma kan printopdrachten ook opslaan naar .txt en .bmp en nog meer. Je moet er wel rekening mee houden als je iets naar .bmp doet dat de resolutie naar 72dpi ofzo gaat (dit geld misschien niet voor alle bestandtypen, mss dat tiff wel een grotere dpi aankan). Terwijl printers meestal 300dpi aankunnen en je bij het printen dus ook slechtere kwaliteit hebt als je die bmp dan print. Op beeld zie je dit niet omdat het beeldscherm minder dpi aan kan. Postscript volgens mij ook. Maar ik weet niet of je dit automatisch kan laten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door KoalaBear84 op 25-09-2003 16:59 ]

<Homepage>

• avon
  • Laatst online: 27-06-2025
Waarschijnlijk gaat de info dan zo snel voorbij dat je er nog weinig mee kan; heb je geen
tool waarmee je je switch kan checken ? b.v. HP toptools o.i.d.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Je zou het ook naar een bestand kunnen printen(printer installeren, een oude matrix, en dan als poort een txt file).
Dan maak je met html ongeveer dit:
om de X seconde een refrech geven via een javascript
iframe maken waardat de textfile in te zien is( <iframe scr="woei.txt"> )

Werkt toch ook lijkt me?

je hoeft dus geen echte printer te hebben, gewoon windows foppen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 17:02 ]

• slash24
  • Laatst online: 05-05 23:35
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 17:00:
Je zou het ook naar een bestand kunnen printen(printer installeren, een oude matrix, en dan als poort een txt file).
Dan maak je met html ongeveer dit:
om de X seconde een refrech geven via een javascript
iframe maken waardat de textfile in te zien is( <iframe scr="woei.txt"> )

Werkt toch ook lijkt me?

je hoeft dus geen echte printer te hebben, gewoon windows foppen :P
Da's nou net ongeveer de bedoeling: de textfile heb ik dus al, die wordt realtime aangepast door het programma dat deze LOGfile weg aan het schrijven is. Ik wil alleen OOK realtime deze logfile op mijn scherm volgen (bijvoorbeeld iedere seconde een refresh) De bedoeling is dus dat op 1 of andere manier iedere seconde de logfile wordt uitgelezen en op mijn screen verschijnt! Javascript zou in principe ok zijn ware het niet dat ik geen dr*l van programmeren of scripts of html weet.

Maar ik zoek gewoon verder naar een oplossing hoor