[Gnome 2.4] tab-toets afgevangen door ???

Pagina: 1
Acties:

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 12:46

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Topicstarter
Tot nu toe gebruikte ik altijd KDE maar sinds Gnome 2.4 uit is, moet ik zeggen dat deze er erg goed uitziet en erg lekker werkt. (Voor het eerst is Gnome ook nog eens lekker snel op mijn Gentoo bak)
D'r is echter één ding waar ik helemaal horendol van wordt en dat is het afvangen van de tab-toets voor het "oprollen" van het huidige scherm (ipv deze keystroke doorsturen naar de applicatie waarin ik zit te werken).
Ik kan er maar niet aan wennen dat ik ctrl-tab moet gebruiken in een terminal (erg omslachtig) en form-fields moet ik in Galeon met de muis selecteren.

Weet iemand waar ik in kan stellen dat de WM van mijn tabtoets af moet blijven?

Googlen & GoT-zoeken leverden me te weinig aankopingspunten op. In de "Keyboard Shortcuts" instellingen staat de hele tab niet vermeld. De "Toggle Shaded State" is niet gekoppeld aan een toetscombinatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Pastinakel op 25-09-2003 14:51 ]

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Hmm, heel vaag probleem. Dat is bij mij namelijk niet het geval. Welke distributie heb je? In Debian werkt tab gewoon zoals je verwacht. CTRL-TAB in Mozilla wisselt tussen tabbladen merk ik.
Je hebt wel metacity (de WM) draaien neem ik aan?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Welke distributie heb je?
Voor het eerst is Gnome ook nog eens lekker snel op mijn Gentoo bak
ik draai ook gentoo en gnome 2.4 maar bij mij werkt de tab ook gewoon 'normaal' :?

• Pastinakel

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Topicstarter
Ik draai Metacity ja.

Zou het aan de keyboard definitie in XF86Config kunnen liggen? Bij mij staat er:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Section "InputDevice"
    Identifier "Keyboard1"
    Driver     "Keyboard"
    Option     "XkbRules"   "xfree86"
    Option     "XkbModel"   "pc104"  
    Option     "XkbLayout"  "us"
EndSection

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

nee, die heb ik ook precies zo staan

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
bekijk bij je preferences van je windowmanager je keybindings eens, grote kans dat er iets aan TAB toegewezen staat.

• Pastinakel

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Topicstarter
_JGC_ schreef op 28 september 2003 @ 15:14:
bekijk bij je preferences van je windowmanager je keybindings eens, grote kans dat er iets aan TAB toegewezen staat.
En waar bekijk ik die?
Bij Applications -> Desktop Preferences -> Keyboard Shortcuts staat TAB nergens aan toegewezen. Text Editing shortcuts heb zowel op "GNOME Default" als "Emacs" geprobeerd.
Bedoel je die of moet ik ergens anders zoeken?

• Pastinakel

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Topicstarter
Mag ik met een bescheiden schopje deze narigheid weer onder de aandacht brengen van degenen die wellicht een oplossing weten? Nee? Sorry ;)

• Pastinakel

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Topicstarter
Euhm...dat was een beetje dom van me... :o :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11538/full.png

Ik was ook zo enthousiast over die mogelijkheid om je MM-keys toe te wijzen, dat ik gans vergeten was welke toetsen ik had toegewezen...

Pagina: 1