Toon posts:

Wijzigen Driveletter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe harde schijf gekregen en deze heb ik gepartitioneerd.Nadat ik windows installeerde kwam ik er tot mijn ergernis achter dat mijn drives nu allemaal door elkaar lopen.....

c: = hd
d: = cd-rom
e: = writer
f: = hd
g: = hd
h: = hd

Nu wil ik graag de cd-rom speler en cd-rw op G: en H: hebben.Ik ging dus naar disk management bij systeembeheer.Echter als ik het tabblad Disk manager aanklik krijg ik van Windows doodleuk de melding: Disk Management reageert niet.Dit kan ik dan alleen maar afsluiten.Toen dacht ik slim te zijn door te booten zonder mijn cd-rom en cd-rw speler.Nadat mijn geheugen getest wordt staat er: Detecting IDE drives en dan hangt de pc......

Mijn vraag is dus....is er een progje om die drives zo te veranderen of heeft iemand een goede tip?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 14:38:
Ik heb gisteren een nieuwe harde schijf gekregen en deze heb ik gepartitioneerd.Nadat ik windows installeerde kwam ik er tot mijn ergernis achter dat mijn drives nu allemaal door elkaar lopen.....

c: = hd
d: = cd-rom
e: = writer
f: = hd
g: = hd
h: = hd

Nu wil ik graag de cd-rom speler en cd-rw op G: en H: hebben.Ik ging dus naar disk management bij systeembeheer.Echter als ik het tabblad Disk manager aanklik krijg ik van Windows doodleuk de melding: Disk Management reageert niet.Dit kan ik dan alleen maar afsluiten.Toen dacht ik slim te zijn door te booten zonder mijn cd-rom en cd-rw speler.Nadat mijn geheugen getest wordt staat er: Detecting IDE drives en dan hangt de pc......

Mijn vraag is dus....is er een progje om die drives zo te veranderen of heeft iemand een goede tip?
Welk OS draai je. zonder deze info kunnen we weinig (NT emn 9x werken namelijk totaal anders. Is ook in de FDISK FAQ bsproken).

Verwijderd

kan dit niet gewoon in hardware manager ofzo ( kan nie pcies kijken zit op school )
bij XP was dat gewoon deze computer > eigenschappen > hardware manager

CD-rom + Writer kunnen gewoon aangepast
( weet nie zekerals het zo was.... :X )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad; onder Win9X-Me hangt het 100% af van hoe jouw IDE is geconfigureerd. Hieraan is niks anders te doen dan een beetje stoelendans doen. Onder WinNT/2K/XP kun je naar willekeur schijfletters toewijzen aan alle drives, behalve de bootschijf. Dat kun je doen in de schijfbeheer :)

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 25-09-2003 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 14:52 . Reden: dubbelpost ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 14:40:
kan dit niet gewoon in hardware manager ofzo ( kan nie pcies kijken zit op school )
bij XP was dat gewoon deze computer > eigenschappen > hardware manager

CD-rom + Writer kunnen gewoon aangepast
( weet nie zekerals het zo was.... :X )
schijfbeheer = diskmannagement = crash :|

Het is windows XP

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, het is dus gewoon via de schijfbeheer te wijzigen :)

edit:
Wat bedoel je met "crash" :?

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 25-09-2003 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
eerst zie je niks,dan een zandloper,als je dan op een ander venster klikt ( alt-tab ) en dan terug zie je een witte vlek ( de applicatie hangt ) daarna staat er in de vensterbalk ( reageert niet )

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Doublecheck eens de bekabeling/jumpers. Alles moet 100% correct staan. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" :)

Verwijderd

TweaUII doet dat ook heel erg goed.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 25 September 2003 @ 14:58:
Doublecheck eens de bekabeling/jumpers. Alles moet 100% correct staan. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" :)
Heb nu mijn cd-rom als Primary Slave en writer als Secondary Master.Heb ze ook al verwisseld,maakt niks uit.IDE kabels zijn 2 weken oud.Jumpers staan correct

Verwijderd

plaats uw CD-roms eerst op hoge letters bv 'u' en 'v', dan kan je de andere letters naar 'beneden' 'schuiven', en om af te ronden zet je de cd-roms waar je ze wil hebben. Alles gebeurt in de diskmanager. als die crached .... ja dan zou ik windows eens repairen, updaten, etc... die zaken eerst nagaan. normaal moet dat stabiel lopen als een rots (onder 2000 toch, xp heb ik niet zoveel ervaring mee)

je moet er wel rekening mee houden dat dit bijna NIET meer mogelijk is om driveletters aan te passen eens je er software hebt op staan, mbt de letters.

als afsluiter zou ik aanbevelen om je cd-roms op 1 kabel te zetten, maar dat is men persoonlijke smaak, in feite maakt het niet zoveel uit.

Verwijderd

Topicstarter
thc voor de tip,mijn nieuwe liteon wil namelijk ook niet echt goed cd's branden/lezen,heb net firmware geupdate maar wil niet helpen

Verwijderd

Je kan Partition Magic Pro er ook voor gebruiken

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
letterassigner werkt ook goed, lekker klein progje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 23:07:
Je kan Partition Magic Pro er ook voor gebruiken
Dat zou ik dus niet aanraden als diskmanagment al niet goed werkt.
Werkt er straks helemaal niets meer. (PM wil wel eens drives kwijt maken bij het veranderen van driveletters :X)

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-03 17:59
Als je hd's op ide-0 zet, en de speler/writer op ide-1 ben je toch ook van het probleem af? Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan... (alhoewel windows niet vast hoort te lopen natuurlijk)
Pagina: 1