moet je gewoon een grote kast hebbe, en dan neem je van die 5.25" inbouw-setjes
\o/
Wat kunnen dingen toch heerlijk simpel zijn... Kun je die dingen overal kopen dan?Op zondag 03 december 2000 02:10 schreef oXygeN het volgende:
moet je gewoon een grote kast hebbe, en dan neem je van die 5.25" inbouw-setjes
Heeeeeel veel schijven! Wel meer dan 2! Even zonder gekheid, er zijn toch wel wat big-towers waar je gewoon 8 3.5" in kwijt kunt en anders kun je nog een losse kast nemen met alleen maar schijven erin. (Dan denk je uiteraard wel aan een SCSI-tower.)
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Ik heb vruuger wel es een bigtower gehad, AT, met een apart soort magazijn voor hd's. Er gingen er geloof ik een stuk of 5 of 6 in.. Weet je wat ook wel wil helpen, als je wat Mecano hebt liggen, van die lange ijzeren platen met gaatjes.
Je doet 1 hd in een interne 3,5" plaats. Met de schroefjes die je voor die hd gebruikt, maar je ook meteen die ijzeren plaatjes vast. En zie daar, je kan je hele kast volstouwen met schijven.
Je doet 1 hd in een interne 3,5" plaats. Met de schroefjes die je voor die hd gebruikt, maar je ook meteen die ijzeren plaatjes vast. En zie daar, je kan je hele kast volstouwen met schijven.
als je naar een beetje normale computerzaak gaat hebben ze ook gewoon inbouwbrackets voor weinig hoor
Oh ja joh!!!
Je kunt ook een AOpen HX08/HQ08 kopen, daar zit een mooi rekje achterin. Kun je ook twee fannetjes bij kwijt
.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
in een scsi tower kun je geen ide schijven hangen (connectoren passen niet). bovendien zijn ide kabels niet afgeschermt en kunnen dus alleen intern gebruikt worden en niet tussen twee kasten worden gehangen (teveel kans op storing van buitenaf die snelheidsverlies of zelfs lees/schrijffouten kunnen geven).Op zondag 03 december 2000 02:27 schreef Killemov het volgende:
Heeeeeel veel schijven! Wel meer dan 2! Even zonder gekheid, er zijn toch wel wat big-towers waar je gewoon 8 3.5" in kwijt kunt en anders kun je nog een losse kast nemen met alleen maar schijven erin. (Dan denk je uiteraard wel aan een SCSI-tower.)
denk je er wel aan dat je op de meeste moederborden maximaal 4 ide apparaten kwijt kunt? dus als je al 2 harddisks hebt en een cdrom kun je dus nog maar 1 extra harddisk aansluiten.Op zondag 03 december 2000 02:04 schreef gjbonte het volgende:
Is er een manier (lees: rek) waarmee je meer dan 2 ide harde schijven in je kast kunt proppen?
hehheh, nou ik heb een hx08 met een kt7-raid..
plaats voor 7*3,5 intern en 4*5,25 bays..
en dual IDE dus 8 schijven is geen probleem !
zeker niet daar ik de cd shit opeen 29160n heb zitten, (ja ik weet het maar u2w is duur en lawaaierig en mijn raidset kicks ass)
plaats voor 7*3,5 intern en 4*5,25 bays..
en dual IDE dus 8 schijven is geen probleem !
zeker niet daar ik de cd shit opeen 29160n heb zitten, (ja ik weet het maar u2w is duur en lawaaierig en mijn raidset kicks ass)
IP Rocks
scsi-2 cd'tjes en brandertjes op een 29160? beetje overkill vind je niet 
een controllertje van 100 piek had het even goed gedaan.
een controllertje van 100 piek had het even goed gedaan.
Pagina: 1