Hallo,
Ik heb een asp pagina waar ik vakantiehuisjes kan boeken, alleen mag dit natuurlijk niet dubbel worden geboekt..
nu heb ik de volgende SQL Query:
SQL = ("SELECT COUNT(*) FROM TblBoek WHERE '"& rs("huurtvan") & "' <= '"&request.form("eindweek")&"' AND '"& rs("huurttot") & "' >= '"&request.form("eindweek")&"' OR ('"& rs("huurtvan") & "' <= '"&request.form("beginweek")&"' AND '"& rs("huurttot") & "' >= '"&request.form("beginweek")&"') OR ('"& rs("huurtvan") & "' >= '"&request.form("beginweek")&"' AND '"& rs("huurttot") & "' <= '"&request.form("eindweek")&"')")
Het gaat hierbij met weeknummers (dus niet met datum notaties)
Nu wil ik dus controleren mbv een If commando:
If SQL >= 1 then
Response.write("Deze data zijn al bezet ! kies een andere!")
Else
" SCHRIJF WEG"
End if
Bij de uitkomst moet je rij 1 cel 1 ophalen. Hier krijg je een getal. Dit MOET 0 zijn, anders zijn er overlappende items, Is het 0 => Ingevoerde item is OK, is het 1 => actie cancellen en en maatregel nemen
Alleen nu krijg ik deze melding:
Runtimefout Microsoft VBScript (0x800A000D)
Typen komen niet met elkaar overeen: '[string: "SELECT COUNT(*) FROM"]'
ik snap er nix meer van
Weet iemand misschien een oplossing?
thnx alvast!
Ik heb een asp pagina waar ik vakantiehuisjes kan boeken, alleen mag dit natuurlijk niet dubbel worden geboekt..
nu heb ik de volgende SQL Query:
SQL = ("SELECT COUNT(*) FROM TblBoek WHERE '"& rs("huurtvan") & "' <= '"&request.form("eindweek")&"' AND '"& rs("huurttot") & "' >= '"&request.form("eindweek")&"' OR ('"& rs("huurtvan") & "' <= '"&request.form("beginweek")&"' AND '"& rs("huurttot") & "' >= '"&request.form("beginweek")&"') OR ('"& rs("huurtvan") & "' >= '"&request.form("beginweek")&"' AND '"& rs("huurttot") & "' <= '"&request.form("eindweek")&"')")
Het gaat hierbij met weeknummers (dus niet met datum notaties)
Nu wil ik dus controleren mbv een If commando:
If SQL >= 1 then
Response.write("Deze data zijn al bezet ! kies een andere!")
Else
" SCHRIJF WEG"
End if
Bij de uitkomst moet je rij 1 cel 1 ophalen. Hier krijg je een getal. Dit MOET 0 zijn, anders zijn er overlappende items, Is het 0 => Ingevoerde item is OK, is het 1 => actie cancellen en en maatregel nemen
Alleen nu krijg ik deze melding:
Runtimefout Microsoft VBScript (0x800A000D)
Typen komen niet met elkaar overeen: '[string: "SELECT COUNT(*) FROM"]'
ik snap er nix meer van
Weet iemand misschien een oplossing?
thnx alvast!