Toon posts:

Configuratie IIS + ISA op 1 server.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Wanneer ik mijn webserver wil benaderen krijg ik de volgende melding:

Deze melding krijg ik de externe interface:
code:
1
2
403 Forbidden - The server denies the specified Uniform Resource Locator (URL). Contact the server administrator. (12202)
Internet Security and Acceleration Server

en deze melding krijg ik via de interne interface:
code:
1
2
3
4
5
6
7
64 - Host not available
Internet Security and Acceleration Server
--------------------------------------------------------------------------------
Technical Information (for support personnel)

Background:
The server, while acting as a gateway or proxy, has lost the connection with the upstream content server.

Configuratie server:
Windows 2003 Enterprise
ISA-server + SP1 + W2k3 updates.
IIS 6

Configuratie IIS:
Default website:
website identification:
name: default
IP-adres: 192.168.x.x
port 81
anonymous acces allowed.

Configuratie ISA:
Incoming web requests:
80.x.x.x port 80
192.168.x.x port 80
Outgoing web requests:
all interfaces port 8080
Web publishing rule:
Destination: 192.168.x.x
action: redirect: 192.168.x.x port 81
Applies to all requests.

weet iemand wat dit veroorzaakt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
als je iis en isa op 1 server draait moet je idd (zoals je al hebt gedaan) je iis op een andere poort draaien, echter wil je vanbuiten ook nog bij dan zul je wel de site moeten 'publishen' van buiten wordt namelijk standaard alles geblocked

A wise man's life is based around fuck you

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:24
Al op www.isaserver.org gekeken? is een hele goede resource voor alle vragen over isa

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 25 September 2003 @ 12:53:
als je iis en isa op 1 server draait moet je idd (zoals je al hebt gedaan) je iis op een andere poort draaien, echter wil je vanbuiten ook nog bij dan zul je wel de site moeten 'publishen' van buiten wordt namelijk standaard alles geblocked
Hoe bedoel je dit?

Ik heb toch een webpublishing rule?

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een suggestie voor dit probleem? Ik ben nog steeds geen stap verder. Ik heb vanalles geprobeerd maar niks helpt. Op www.isaserver.org staat ook hoe je het moet doen, maar het probleem blijft hetzelfde, snap er niks van.

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 09:21
Uhmz, erg vaag.. het ziet er goed uit, is er misschien een andere Protocol, Site and Content of Packet Filter Rule die ervoor zorgt dat je rechten niet doorgevoerd worden? Ook de Rules order kan van invloed zijn... Deny overrult de Allow..

Maargoed, je manier van denken is goed in elk geval... Belangrijkste punten is de poort 81 en de webpublish naar je intern IP adres..

Een ding wat misschien kan helpen is is een publish naar je localhost adres 127.0.0.1.

Verwijderd

Topicstarter
CronoS76 schreef op 28 September 2003 @ 22:20:
Uhmz, erg vaag.. het ziet er goed uit, is er misschien een andere Protocol, Site and Content of Packet Filter Rule die ervoor zorgt dat je rechten niet doorgevoerd worden? Ook de Rules order kan van invloed zijn... Deny overrult de Allow..

Maargoed, je manier van denken is goed in elk geval... Belangrijkste punten is de poort 81 en de webpublish naar je intern IP adres..

Een ding wat misschien kan helpen is is een publish naar je localhost adres 127.0.0.1.
Via de localhost...hmm....Dat zou ik inderdaad kunnen proberen ja, gaa we ook doen. :) Wat betreft de rules, volgens mij is er geen rule die een webrequest zou tegenhouden. Ook de NTFS security staat goed.

Misschien nog iets belangrijks dat ik nog niet vermeld had: Ik benader de website via een IP-adres want ik heb nog geen domeinnaam geregistreerd, dus gewoon http://80.x.x.x , kan dat er op de een of andere manier nog mee te maken hebben?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
destinationset ed heb je wel aangemaakt :?

dees: http://www.isaserver.org/tutorials/WebPubProblems.html ook gelezen ? (ik weet dat je op isaserver.org hebt gekeken, maar toch ;) )

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1