Verwijderd
Die is mie vet, ben ik eindelijk van m'n Poseidon reservoir (lees: zeef) af.
Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F
Verwijderd
Verwijderd
Doe je de pomp er toch niet in? SimpelVerwijderd schreef op 25 september 2003 @ 14:06:
Balen, hij is te klein. Mijn pomp past er niet IN. Iemand zo'n ding gezien maar dan voor 2 bays? Oftwel een keer zo hoog?
Edit:
wauw, in zo'n plexi case is het wel heel erg vet btw! Ik kende deze dingen al een tijdje (zijn er al weer ffies namelijk), maar had ze nog niet in een plexi case gezien.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 16:09 ]
Anders haal je een stapeltje plexiglas, en lijm dit tot een soortgelijk reservoir. Plexi is te lijmen met chloroform vermengd met plexiglas-afval. Gewoon langs de naad laten lopen. Niet te diep inhaleren.
Kan niet stoppen met ontploffen!
bla?
Verwijderd
Drie gaten boren, alles vastlijmen: klaar. Kost je totaal misschien 5 euro.
Hebbie misschien een pikkie daarvan? Ik kan me nu niet echt een voorbeeld bedenken daarbijVerwijderd schreef op 25 September 2003 @ 20:41:
Koop toch gewoon een heldere hardplastic diepvriesdoos, twee plastic slangpilaren en een vuldop.
Drie gaten boren, alles vastlijmen: klaar. Kost je totaal misschien 5 euro.
Verwijderd
Op z'n zij.
Pompje erachter.Glasheldere hardplastic diepvriezerdoos, koelkastdoos... Keukenafdeling van de HEMA, V&D, Blokker... c. 3 euro
Dit HEMA-model heeft als maten 8x9x13cm, maar er waren ook lagere doosjes.
Ziet er gewoon uit als 5 a 6mm plexi... Je kunt toch ook lexaan gebruiken? dat breekt nog minder snel.Q-bone schreef op 25 september 2003 @ 20:22:
hoe dik is het plexiglas eigenlijk? want wil wel zo'n ding zelf maken... maar ben beetje bang dat ie knapt
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Ik zou me meer zorgen maken dat het dingetje goed waterdicht is, lijkt me een stukkie belangrijker. 5mm plexi is zeker stevig genoeg om zo'n beetje vloeistof binnen te houden.Q-bone schreef op 25 September 2003 @ 20:22:
hoe dik is het plexiglas eigenlijk? want wil wel zo'n ding zelf maken... maar ben beetje bang dat ie knapt
Het is wel een mooi reservoir en die prijs is goed te doen.
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Ceci n'est pas une signature!
alhoewel nu ik erover nadenk zou die in een 5,25' bay nog handiger zijn, met de antec slide-out bevestiging in de bay kun je voor het navullen/ontluchten zo ff dat ding eruit trekken.
Maar ga eerst wel aan de slag met m'n 0,5l reservoir van 1 euro van de c1000 (navulfles c1000 handzeep, zit ook al een mooie dop op voor het ontluchten, alleen de slangpilaren er een keer fatsoenlijk aan zien te bevestigen)
Edit: mmm zou dit ding ook niet geschikt zijn om een harde schijf in een 5,25' bay wat te koelen? Is plexiglas natuurlijk niet het beste materiaal, maar wie weet werkt het wel...
[ Voor 38% gewijzigd door Emcee op 26-09-2003 02:11 ]
tip:
vraag het eens na bij : janjaapielekkerdan
PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966
zo moeilijk is zon reservoir niet te maken
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Heb deze week een mooie gemaakt van een laboratoriumbus, gaatje boren slangtules met een moer aan de andere kant
en dan wat doorzichtige kit
Werkt echt goed, lekker groot gat voor ontluchting ook
Verwijderd
Das waar... Maar het aller moeilijkste van plexi/lexyaan... is het recht snijden daar van... Das zo moeilijk... heb al vaak genoeg een plaat verneukt...ReseTTim schreef op 27 september 2003 @ 00:13:
als je van knutselen houdt kan je perfect zon reservoir zelf maken. het enige wat je nodig hebt is een groothandel die plexi / lexaan kan leveren tegen een mooie prijs, wat slangtules en wat meet skillz
zo moeilijk is zon reservoir niet te maken
als ik vaak met vrienden naar de groothandel dan gaan dan halen we platen van de precies grootte van het reservoirVerwijderd schreef op 27 September 2003 @ 10:40:
Das waar... Maar het aller moeilijkste van plexi/lexyaan... is het recht snijden daar van... Das zo moeilijk... heb al vaak genoeg een plaat verneukt...
scheelt je een hoop werk en weet je zeker dat het goed gaat
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
-
Je wens is verhoordPilatuS schreef op 25 september 2003 @ 14:20:
ziet er zeker wel vet uit, alleen als ie 2x zo groot zou zijn was ie wel beter
http://www.tweakstore.nl/..._id=2155&abt=21&itemgr=78
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dan is het een kwestie van vervangen en inschroeven
momenteel staat mijn kast er echter zo bij, ben nog aan het verbouwen:

er zitten trouwens 10mm aansluitingen op, 1/2" dus
[ Voor 14% gewijzigd door Chiron op 13-12-2003 01:46 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
elektroboer
oh en bijde weg, ik heb het uv-reactive broertje van die rev.2 vandaar dat het er nogal wat blauwig uitziet... er zitten naast de slangaansluitingen kleine gaatjes voor 2 3mm ledjes, waar momenteel 2 blacklightledjes in komen te zitten
hm ik denk dat ik voor m'n casemod renovatie toch maar eens een topicje moet gaan starten
[ Voor 55% gewijzigd door Chiron op 13-12-2003 01:53 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
is 10mm niet 3/8" ?Chiron schreef op 13 december 2003 @ 01:45:
ik heb er een en hij ziet er supergruwelijk uit..
momenteel staat mijn kast er echter zo bij, ben nog aan het verbouwen:
[afbeelding]
er zitten trouwens 10mm aansluitingen op, 1/2" dus
maar het is zeker geen 1/4"
ff gecheckd op xxlcases.nl waar ik hem vandaan heb:
wel 1/2" dusSpecificaties
Materiaal: 1/4" dik plexiglas
Kleur: Blauwtransparant UV-reactive
Afmetingen: Overeenkomstig de afmetingen van een CDROMdrive
Slangaansluiting: 10 tot 12MM (1/2") knie
Geschikt voor: Zowel de Dangerden, Klax Gold als de Nextcoolsets (past zonder problemen op deze slangen)
Ideaal in combinatie met: Hydor Pomp L20 Seltz of EHEIM 1048
Uitbreidbaar met LEDmodkit waardoor een lichtschijnsel door het reservoir gaat.
Verder
Dit fraaie Bay-Res reservoir is ontwikkeld met in het achterhoofd de wensen van de enthousiaste casemodder en overclocker. Met haar fraaie looks, haar solide constructie en goede functionaliteit is het Bay-Res reservoir een uniek waterkoelingsproduct.
In augustus 2003 is dit product in Amerika uitgebracht, en nu biedt XXLcases het dan ook aan. Het reservoir is zo ontworpen dat installatie zeer eenvoudig is; Schuif het reservoir in een CDrom-bay, schroef het vast met bijgeleverde schroeven en sluit de slang aan...klaar! Vaak is het bij waterreservoirs moeilijk om deze bij te vullen, bij dit reservoir is dit echter zeer eenvoudig. Je schuift het reservoir iets uit de CDrom-bay, schroeft het dopje van de bovenkant van het reservoir af en vult bij. Het 'vul-gat' is voorzien van 1/4" schroefdraad zodat de gebruiker ook de mogelijkheid heeft er een slangaansluiting in te schroeven i.p.v. het afdichtdopje.
Het Bay-Res reservoir is gemaakt van 1/4" dik plexiglas dat blauw UV-reactive is, en verbonden middels waterdicht en waterdruk geteste transparante kit. Een groot verschil met andere reservoirs is dat het Bay-Res er zeer stijlvol uitziet wanneer het geïnstalleerd is.
Zoals je misschien al gezien hebt betreft het hier het Rev.2 Bay-Res reservoir. Belangrijke aanpassingen hierbij t.o.v. het eerste model zijn;
- Plaatsing van een middenschot in het reservoir om een soort kanaaleffect te creëren. Dit tussenschot elimineert waterturbulentie en zorgt voor een soepele waterstroom.
- Twee aangebracht LEDhouders. Dit zijn uitsparingen die aangebracht zijn in het reservoir om daar 3mm LEDs in te plaatsen. Dit zorgt voor meer moddingpotentieel en ziet er bij gebruik zeer spectaculair uit!
Moddingkits voor deze Bay-Res reservoirs leveren we overigens ook. Deze kit bestaat uit twee 3mm UVleds in houdertjes en zijn aan te sluiten op een 4pins 12 Volt Molexconnecter.
Momenteel is dit reservoir in Amerika het meest verkochte reservoir, mede door het gebruiksgemak, de fraaie look en de hoge functionaliteit.
Hmm, maandag maar ff zoeken dan, zoiets wil ik ook al lang hebben nl.Chiron schreef op 13 december 2003 @ 01:50:
offtopic:
elektroboer1 euro per meter ofzo.. maar ik heb inmiddels chromen spire wrap binnen.. ziet er nog wat strakker uit

Verwijderd
Met heeeel veel moeite heb ik het voor elkaar gekregen om er 8 mm slangen op aan te sluiten.. (zit lekker strak
- slang in waterkoker gehangen om hem zacht te maken ...
- vervolgens oprekken met een tang ...
- tijdje wachten..
- en er op drukken..
Maar als ik je 1 tip mag geven: vervang gelijk het ringetje van het afsluitdopje!!
Die van mij was zo lek als een *weetikwat*. (gelukkig zat er nog geen hardware in,,, )
Ik heb er nu een ringetje in zitten met een doorsnede ter grote van het hele verzonken gat...
Nog een tip: gooi ook groen spul in je WC dat je water laat oplichten in blacklite...
Zo'n res wil ik ook als ik m'n wc ga halen
Ticking away, the moments that make up a dull day
Verwijderd
kheb de 2 bays versie besteld
Verwijderd

Bay reservoir that fits in two 5,25" bay
Verwijderd
Vraagje welk type kast is dat en zaten daar standaard al 2 120mm fans in of heb je dat gemod? Ziet er erg nice uit allemaalChiron schreef op 14 december 2003 @ 21:35:
en nog een laatste pic van het beestje in actie :
[afbeelding]
krijg van de week m'n wc onderdelen binnen en kheb ook een reservoir ontworpen die in 2 5 1/4 bay's passen
maar tis natuurlijk wel een prima idee, veel mensen gebruiken niet al hun 51/4 bays en zo los je wat ruimteproblemen op
blup
zie ook deze speurtocht
ik heb hem zelf direct bij de importeur http://www.microtechnl.com vandaan want hij wordt officieel niet verkocht in Nederland (het ding was ook vrij prijzig, maar nog altijd goedkoper en mooier dan een vergelijkbare kast van Lian-Li of Coolermaster
Ik wou een aluminium kast waar een 12cm fan standaard achterin past, zodat ik mijn radiator makkelijk kwijt kan.. deze kast is dus niet te vergelijken met zijn stiefbroertje de cf-2029, die gewoon van staal is en bij bosjes op de hcc stond voor een ramsjprijsje..
Binnenkort post ik mijn bevindingen in een apart topic hier, omdat er zoals je ziet toch enig zaagwerk aan te pas is gekomen onder andere om alles goed en mooi te laten passen.. ik wacht alleen nog op mijn ccfl kitje wat deze week binnen moet komen met de post.. maar het reservoir zelf werkt echt super.. en ziet er kwijl uit, zoals het hoort
Toen heb ik snel tweakstore gemaild met dezelfde vraag en volgens hen kan het wel probleemloos. Toen de knoop doorgehakt en bestelling gedaan
Nu is het een kwestie van tijd en geduld wat ik nie heb
I'll keep ya updated!!
@chiron
Ik ben vandaag de Gamma, Handyman, Praxis, Karwei, Leenbakker, MediaMarkt en Formido gaan bezoeken zonder resultaat!!!
Nu heb ik het maar besteld bij perfect systems, ze hebben het alleen niet op voorraad...