e-tech Cable/xDSL router + Chello Docsis modem werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoi, ik ben momenteel bezig met het helpen van een vriend om al zijn computers tegelijk op het internet te laten... Daartoe heeft hij een 4 poorts E-Tech Cable/xDSL router gehaald... Ik heb nu dus de router in lopen stellen zoals (volgens de manual) moest om met Chello te kunnen werken.
Na alles ingesteld te hebben en de router de opdracht gegeven te hebben dat ie het MAC adres van de NIC die eerst aan het modem hing te spoofen, heb ik met een andere computer, dus ook ander MAC adres de router ingesteld...

DHCP server werkt perfect, ding deelt IP's uit in de range 192.168.0.* maar daar houd het heel hard mee op. In het boekje stond dat ik de WAN poort op DHCP client moest zetten, tja dat heb ik dus gedaan, maar het werkte dus niet...
Van alles geprobeerd, DHCP renew, ding resetten, modem resetten, kabels doorgelicht, zijn perfect in orde... Basicly zijn de instellingen op WAN van de router hetzelfde als op de NIC die ze voorheen gebruikte voor chello... DHCP aan en het werkt op een netwerkkaart...

Het betreft hier Chello via UPC-Digital met een Docsis modem... ik ga morgen proberen of ik misschien met static IP instellingen verder kan komen, hoewel ik dat eigenlijk betwijfel... en (ja ik ben wanhopig) ik ga modem <- Cross -> router eens proberen... Met een straight cable erin geeft ie iig wel activity aan, maar een IP krijgen, ho maar...

wie oh wie heeft ervaringen met dit?

edit:
Ja, vergeten te vermelden, ik heb gezocht... op meerdere variaties emt als kleinste zoekterm "router Docsis" word er niks wijzer van...

[ Voor 8% gewijzigd door Fludizz op 25-09-2003 12:28 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Mja, het IP-adres zal wel even geflusht moeten worden. De router probeert een IP-adres te krijgen maar de gateway (daar wordt het IP-adres gecached) weigert die aanvraag omdat er al een IP-adres was uitgedeeld. Deze aanvraag is dus een andere als wanneer je bijvoorbeeld een computer reboot. Die vraagt dan niet om een IP-adres, maar die vraagt zoiets als "heej ik had dat IP-adres, mag ik dat nog steeds gebruiken?"

Je zou eerst eens dit kunnen proberen: coax-kabel uit de kabelmodem, kabelmodem gaat dan zoeken om het signaal wat hij zojuist is verloren, op laatst houdt hij het voor gezien en gaat de modem zelf IP-adresssen uitdelen in de 192.168-range, dan de router een IP-adres laten aanvragen (router resetten dus), dan de coax-kabel weer in de kabelmodem, wachten tot de modem weer online is en dan nog eens een IP-adres aanvragen.

Als dat niet werkt kun je 2 dingen doen: of de modem tenminste 6 uur van de stroom halen zodat het IP-adres van de gateway wordt gewist of de helpdesk bellen en vragen of ze je IP-adres willen flushen.

• Fludizz
  • Niet online
Als het probleem is dat een IPadres op de server vast staat, zou het dan werken om voor ik de chello lijn uit die computer haal om eerst het IPadres te "releasen" en daarna pas kabel overzetten en router om ip laten vragen? Als ik dat verhaal zo lees is het probleem dus dat het IP adres niet gereleased is...

• Fludizz
  • Niet online
Update:

Maak NOOIT een typfout in het MACadres |:( ik had mezelf een hoop moeite kunnen besparen als ik in plaats van 88 8B in het MAC had gezet |:(

Ik vraag me nu wel af of het een probleem is dat de WAN poort van de router hetzelfde MAC heeft als een van de interne netwerkkaarten... als dat uitmaakt moet ik even een MAC verandering toepassen op dat LinkSys 10/100 kaartje...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Inderdaad, releasen is ook een mogelijkheid. :) Het maakt niet uit van dat MAC-adres want die zitten niet in hetzelfde netwerk; de ene zit op je eigen netwerk, de andere op het internet. Dat stoort elkaar niet.

[ Voor 64% gewijzigd door Bergen op 26-09-2003 13:30 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Geen probleem, MAC adres moet binnen netwerk uniek zijn. Dat is nu zo, WAN aansluiting op Router zit in ander netwerk.

Edit: toch nog sneller leren typen :'(

[ Voor 16% gewijzigd door ajhaverkamp op 26-09-2003 13:31 ]

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1