C++ voor VB...?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• EssentialNRG
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik ben al een tijdje opzoek naar een boek dat (visual)C++ uitlegt/leert met een knipoog naar VB. Ik heb namelijk al enige tijd ervaring met VB en wil nu is een 'echte' programmeertaal leren. (Ik kom steeds meer beperkingen van VB tegen..)
Normale 'leer c++ in 24 uur' boeken beginnen bij de basics (uitleg wat, hoe, waarom....) en ik zou het prettig vinden als kennis die ik nu heb over VB wordt gebruikt voor de uitleg van (visual)C++. Dus is mijn vraag: weet iemand hier misschien een boek dat (visual)C++ uitlegt aan de hand van VB source/kennis?????
(misschien bestaat dit topic al, maar ik heb niks kunnen vinden..)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Kijk eens in de P&W FAQ, daar staan er voldoende goeie boeken in genoemd, gesorteerd per taal.
P&W FAQ - C en C++

Voor zover ik weet bestaat er geen boek die je C++ leert adhv VB. Waarom zou je dat ook willen? Het zijn 2 verschillende talen, met elk hun specifieke language-constructs, mogelijkheden, etc...
Trouwens, als je C++ leert met VB code in je achterhoofd, dan denk ik niet dat je C++ op een goeie manier leert.

[ Voor 75% gewijzigd door whoami op 25-09-2003 12:30 ]

https://fgheysels.github.io/

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Je kunt C++ niet leren adh VB, omdat C++ gestoeld is op methodologieen die VB niet ondersteunt of uberhaupt benaderd.

Beste manier om C++ te leren als VB'er is je hoofd te formatteren en Stroustrup te kopen, die legt in het voorwoord ook uit waarom je als C++'er vanaf 0 moet beginnen :Y)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.