Toon posts:

Powersupply kapot? Misschien door 9800PRO?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren een 9800 PRO gekocht en in mijn systeem gezet.
Alles perfect, nu heb ik vandaag de kast opengemaakt om wat kabels netter te leggen. Heb geen stekkers eruit gehaald en later nog gecheckt of alles erin zat.
Op het moment dat ik mijn power stekker in mijn pc steek, hoor ik een soort sissende piep waarvan ik enk dat die uit e voeding kwam. Verder niets meer (Er gaat geen enkele fan draaien en ook mijn tl gaat niet branden.
Nu denk ik dus dat mijn voeding kapot is, hoe kan ik dit controleren?

En voordat ik nu naar de winkel ren:
Mijn voeding is een Zalman 300A-APF, zou het kunnen dat het toevoegen van de 9800PRO (en daardoor een extra powerplug) mijn voeding heeft "opgeblazen"?
Is die 300A voldoende om mijn systeem te trekken?

PC:
- 1x CD Writer
- 1 x 9800 PRO
- AMD XP 1700+ @ 1800+
- SB Live
- Wifi 802.11a
- Wire Netwerkkaart
- Wireless keyboard + mouse (waarvan base station ook power trekt)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
het klinkt bij mij alsof je tijdens die kabelcontrolle toch iets hebt gedaan (waarschijnlijk onbewust) waardoor er een kabeltje scheef ging zitten ofzo en er mogelijkerwijs kortsluiting kwam....

ik vermoed dus dat je je voeding kan gaan vervangen...

Verwijderd

Topicstarter
Maar is 300W wel genoeg? Zou dat niet de reden kunnen zijn?

Verwijderd

Ik zou wel bij de volgende voeding meer watt nemen, maar of het de oorzaak is....lijkt me sterk.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 10:58

DaRoot

Some say...

Al eens heel eenvoudig geprobeerd de 230V stekker er eens een minuut uit te laten, en er dan weer in te stoppen? Heb vaak genoeg mee gemaakt dat een voeding ff ontregeld was, en op deze manier liep ie weer.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op 25 September 2003 @ 11:53:
Al eens heel eenvoudig geprobeerd de 230V stekker er eens een minuut uit te laten, en er dan weer in te stoppen? Heb vaak genoeg mee gemaakt dat een voeding ff ontregeld was, en op deze manier liep ie weer.
Ja, ook al gedaan, geen resultaat. Helaas, shit toch maar weer naar de winkel

offtopic:
Antec 430 Watt True Power CE, is dat iets?

Verwijderd

Antec 430 Watt: Ja is volgens mij wel voldoende ook met het oog op de toekomst.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 12:01 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17
Lees reviews op sites :), heb zelf alleen goeie ervaringen met Superflower

Verwijderd

Das sissende geluid had ik ook... nieuwe voeding gekocht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 12:07:
Das sissende geluid had ik ook... nieuwe voeding gekocht.
Lekke condensator?

Verwijderd

Topicstarter
[offtopic]
SyS_ErroR schreef op 25 September 2003 @ 12:01:
Lees reviews op sites :), heb zelf alleen goeie ervaringen met Superflower
Ja was ik al aan ut doen, vandaar dat ik met Antec kwam.
[/offopic]

En over die lekke condensator, geen idee nog niet open gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tis toch het toevoegen van de 9800pro geweest, zie in de manual (RTFM!) nu staan dat ie minimaal een 350W PSU nodig heeft, :'( 8)7

Ga nu maar shoppen voor een voeding.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:59
RADEON™ 9800 Series of products requires connection to your PC's internal power supply for operation. Consult your system builder or OEM to ensure your system has an adequate power supply. Otherwise, ATI recommends a 300-Watt power supply or greater to ensure normal system operation where a number of other internal devices are installed.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17
Je vergeet hierbij dat er dus wel degelijk een groot verschil is tussen merk en noname voeding.. Maar wel vreemd dat die Zalman dat niet trok...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
300 Watt is ruim voldoende gezien de specs.

Het kan zijn dat er toch een kabel niet lekker heeft zeten of dat de kaart niet helemaal lekker in het slot zat. Als de voeding dan vonken gaat trekken dan is het snel gebeurd.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
OK, net naar de shop geweest, daar bleek de voeding ut gewoon te doen, een andere meegenomen 430W en aangesloten, weer niks.
Denk dus dat er iets anders aan de hand is (Hopelijk is mijn 9800PRO niet kaduk!)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

-ET-

Phone Home

heb je niet een andere videokaart die je kan proberen?

[edit]
welk mobo heb je?

[ Voor 22% gewijzigd door -ET- op 25-09-2003 13:23 ]

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 16:22
Ik heb een aantal keer het zelfde gehad. Als ik dan de mobo plug eruit haalde en er weer in deed was alles weer goed :)

Verwijderd

Haal dat hele ding uit elkaar, en zet em weer in elkaar, dan doet hij het wel :P
teminste dat is mijn ervaring.
(de computer natuurlijk, niet de voeding :P)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 13:39:
Haal dat hele ding uit elkaar, en zet em weer in elkaar, dan doet hij het wel :P
teminste dat is mijn ervaring.
(de computer natuurlijk, niet de voeding :P)
Je hebt gelijk, hem helemaal uit elkaar gehaald entoen weer in elkaar, deed het weer niet. Daarna nog eens HEEL goed gekeken, en blijkt dat de powerconnector naar het mainboard een schuine pin heeft waaardoor hiji in een hoek schuin zat. :X Zal wel de rede zijn geweest, phoe ik ff blij, geen voeding hoeven kopen.

Wel nog een Zalamn Heatsink voor op de PRO gekocht en erop gedaan. Ben er net klaar mee. Phew, thanx for all the help _/-\o_ .
Pagina: 1