Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Scheef geplakte stickers weghalen

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nieuwe Dell D600 en er zitten van die lelijke zilverkleurige stickers op. Designed for windows XP en Centrino Mobile Technology. Geweldig allemaal, maar ik wil ze tijdelijk weghalen omdat ik mijn laptop geel wil spuiten. Nee geintje, ik wil die stickers gewoon weghebben. Ze zitten scheef en ik wil gewoon een kale laptop. Nu zitten die dingen muurvast. Hoe kan ik ze het beste weghalen?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 15:07
Met een föhn lang warm maken en dan met een stanlymes eronder langzaam omhoog wippen

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Stickerremover bij de Gamma halen? Misschien dat nagellakremover ook werkt?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Nagellak remover zou ik niet proberen. Tenminste niet als je niet van vlekken in je plastic houd. Nagellak remover (of aceton) bijt plastic namelijk weg.
Stickerremover is misschien nog de beste optie. Ik heb laatst een of ander natuurlijk goedje gehaald bij de handyman. Geen bijtende middelen, en de plak lostte vrijwel direct op. Heb alleen geen idee meer hoe het heet. Het zat in een heel klein spuitbusje, en kostte iets van € 6,-

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:34
Inderdaad Fohn
hiermee wordt de lijm weer vloeibaar en kun je de sticker eraf pulken

ik zou wel uitkijken met een stanleymes ivm krassen

de lijmresten kun je daarna met de stickerverwijderaar weghalen

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

wasbenzine, zippo fluid...

Gewoon die sticker er af halen en dan met een doekje wasbenzine ofzo er overheen. zo maar weg :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Probeer de stickerverwijderaar eerst even op de onderkant oid, het is mogelijk dat het het plastic aantast!
Fohn heeft de voorkeur.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Föhnen en dan met flosdraad eronderdoor. Zoals al eerder aangegeven oppassen met agressieve vloeistoffen, want een lelijke vlek is wel ff wat erger dan wat stickers.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:45

AMDFreak

Intel is zo..

Hmm, wel vaag dat het volgens jou muurvast zit.. want meestal kan je er toch wel met je nagel oid zo eronder.. en dan scheur je uhm wel kapot.. maar dan kan je de resten gewoon verwijderen met wasbenzine.. :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn geen papieren stickers, maar van een soort zilverkleurig kunsstof. Dus een oplosmiddel zal er niet echt doorheen gaan. Ze zitten echt muurvast. Toch maar de fohn proberen. Bedankt voor alle tips.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 15:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik had die stickers ook op mijn laptop [Acer TM800] en ik heb ze er gewoon afgepeuterd.
Met name die XP sticker zat goed vast, maar ik krege hem er gewoon met mn nagels af :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die zilverkleurige stickers zijn vrij stevig, als je een maal een beginnetje hebt zullen ze waarschijnlijk niet afscheuren.. Als je lijmresten weg gaat halen kan je best wasbenzine gebruiken, dat tast het plastic waarschijnlijk niet echt aan, maar niet te hard wrijven want dan krijg je wel rare plekken op het plastic.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik heb die zilveren sticker gewoon met m'n nagel losgekregen, net als die centrino trouwens. Lijm die overbleef kan je gewoon een tijdje met je vingers overheen wrijven, verdwijnt vanzelf

Verwijderd

ik heb ook oude dell met wel 3 van die zilver kunstof dingen , gewoon eraf krabben
o.i.d en de vlek kan je later schoonmaken met heet water.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 16:52:
Ik heb die zilveren sticker gewoon met m'n nagel losgekregen, net als die centrino trouwens. Lijm die overbleef kan je gewoon een tijdje met je vingers overheen wrijven, verdwijnt vanzelf
second that :7

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Ik heb bij MyCom een busje Label Off gekocht (6 of 7 EUR) en daarmee heb ik succesvol stickerresten weggehaald vaan m'n laptop.... Overigens, heb ik eerst de sticker verwijderd met een Stanleymes, zonder fohn..... Duurt me te lang met fohn :) gewoon heel voorzichtig, en het komt er super netjes af. Even rustig voor gaan zitten zou ik zeggen.

Ik sluit me aan bij een eerdere post om vooral geen aceton (nagellakremover) te gebruiken....

Succes!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Pagina: 1