Toon posts:

Accu laptop laadt heel kort op

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer een jaar geleden de volgende laptop gekregen:
Intel Celeron 1,3Ghz
SiS 630ST chipset
14,1" TFT scherm XGA 1024x768
1,44Mb floppydrive
256Mb RAM
CD-ROM
20Gb harddisk
8Mb tot 64Mb shared video geheugen ultra AGP
Fast Infrared, 1x Parallel poort, 2x USB connector, 1x PS/2 poort voor muis of keyboard, Monitor en SVHS uitgang
Interne 56k fax/modem, Interne IEEE 1394 Firewire, Interne 10/100 Mbps LAN ethernet adapter, 1x PCMCIA TypeII
ZV Port & Cardbus ondersteuning

Als ik hem nu probeer op te laden laadt de accu heel kort op (ongeveer 2 minuten) en dan zou de accu vol zijn. Als ik echter de adapter eraf haal en er dan weer in stop begint ie weer te laden. Als ik op de accu werk geeft de computer aan dat de accu voor maar 10% vol is.

Wat kan het probleem zijn? De leverancier zegt dat het aan de software ligt (wat mij heel erg ongeloofwaardig in de oren klinkt) en dus niet onder garantie valt.

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

YKW

mobiliteit ten top

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 11:25:

Wat kan het probleem zijn? De leverancier zegt dat het aan de software ligt (wat mij heel erg ongeloofwaardig in de oren klinkt) en dus niet onder garantie valt.
Accu's vallen vaak onder de beperkte garantie. Omdat deze dingen nou eenmaal slijten. Vaak heb je op je accu maar 3 of 4 maanden garantie ipv een jaar :(.
Overigens kan je je accu in de vriezer stoppen. Heb het zelf wel eens geprobeerd, maar resultaat was niet denderend. Zoek maar ff op GOT.

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht en kon niets bruikbaars vinden op GoT of met Google (iig niets dat geholpen heeft). Ik heb de garantievoorwaarden doorgelezen (wat een hoop onzin staat daarin zeg) en daar staat dat ik op de accu/batterij evenlang garantie heb als op de laptop, bij de laptop is de hardwarematige garantie 1 jaar, dus ik heb er nog garantie op.

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Heb accu in de vriezer gelegd...
Spit deze maar eens door :)
Misschien dat het helpt.. Mazzel trouwens dat je accu dan onder garantie valt!
Software probleem lijkt me sowieso onzin...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:25
MEnsen, accu in de vriezer leggen heeft allen zin bij die audo ni-cad accus (schrijf je dat zo?) Nieuwe laptops hebben een li-lio (schrijf je dat zo?) en die hebben geen last van geheugen verlies zoals bij zo'n oude accu...

Mijn 366mhz laptop heeft al zo'n nieuw soort accu, dus ga er vanuit dat zo'n 1,nogwat celeron ook een nieuw type accu heeft.

In de vriezer leggen heft volgens mij dan ook geen zin...

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Icey schreef op 25 september 2003 @ 11:38:
MEnsen, accu in de vriezer leggen heeft allen zin bij die audo ni-cad accus (schrijf je dat zo?) Nieuwe laptops hebben een li-lio (schrijf je dat zo?) en die hebben geen last van geheugen verlies zoals bij zo'n oude accu...
NiCd (Nikkel Cadmium) En Li-ion (Lithium ionen)
Lang leve de scheikunde :)
Ik weet niet, hebben Li ion accu's ook last van een geheugeneffect?
Start je pc wel op aan de lader?? Als dat wel zo is, is je accu volgens mij dood...

[ Voor 10% gewijzigd door YKW op 25-09-2003 11:45 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:25
YKW schreef op 25 september 2003 @ 11:41:
[...]
Ik weet niet, hebben Li ion accu's ook last van een geheugeneffect?
nee, daarom heeft het geen nut ze in de vriezer te leggen :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 09:22
Heb je in je bios van je laptopniet een functie als "refresh battery" ?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen oplossing.
De leverancier zegt dat de batterij niet onder de garantie valt, maar nergens staat dat ie uitgezonderd wordt in de voorwaarden (dat wordt dus een briefje laten schrijven door m'n pa(=advocaat)). In de bios van de laptop staat er geen "refresh battery" functie o.d.

De laptop start zowel op met de accu als met de adapter. Iemand nog suggesties?

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Een jaar oud, dan vrees ik dat het idd niet (meer) onder de garantie valt. Dell heeft voor de accu een aparte garantieperiode, een half jaar of een jaar, weet ik niet meer precies. Ookal zeggen ze dat Li-ion geen geheugen effect heeft: het eeuwige leven heeftie ook niet. De mijne was na een jaartje wijlen :(
In de vriezer werkt idd ook niet met Li-ion.

System | Suomalaiset Lehmät.

• Speedpete
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 14:37:
Nog geen oplossing.
De leverancier zegt dat de batterij niet onder de garantie valt, maar nergens staat dat ie uitgezonderd wordt in de voorwaarden (dat wordt dus een briefje laten schrijven door m'n pa(=advocaat)). In de bios van de laptop staat er geen "refresh battery" functie o.d.

De laptop start zowel op met de accu als met de adapter. Iemand nog suggesties?
Welk merk? (kan je maybe andere leverancier bellen).

Je kan in ieder geval vragen of je, indien in staat natuurlijk, langs kan komen en dat zij er een andere accu in zetten om te testen. Dan weet je waar het probleem zit en dan kan je verder. Probleem blijft bij andere accu? Dan is het de laptop en die valt wel onder de garantie :)

Zo ben ik een keer met oud-klasgenoot (Bwiep) langs CAB-holland geweest om de accu te checken.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Pagina: 1