PC dood, goedkope nieuwe onderdelen.

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Gisteravond is m'n pc, tot dusverre onverklaard, overleden. Het probleem is ontstaan na het verwijderen en terugstoppen van een netwerkkaartje; sindsdien komt er totaal geen signaal meer van de videokaart en ik kan ook merken dat het systeem sowieso niet verder komt dan de post, al kan ik niet zien waar hij precies stopt vanwege het geen beeld probleem. Anyway, ik ga vanmiddag nog kijken of ik het probleem kan oplossen/localiseren, maar inmiddels ben ik al druk bezig alternatieven te bedenken. Omdat ik nog niet van plan was een nieuw state-of-the-art systeem te kopen (dat staat voor ergens begin volgend jaar op de planning) zat ik te denken een goedkoop moederbord met proc te kopen en dan voor de rest zoveel mogelijk van m'n oude systeem over te zetten. Het belangrijkste daarbij is het geheugen, 3 reepjes SDRAM, geen DDR. Wie heeft er tips voor een mooie moederbord+proc combinatie; de eisen zijn dus als volgt:

-goedkoop (zeg 50 euro voor een proc en ook zoiets voor het moederbord, goedkoper mag ook, proc liefst ergens boven de Ghz.)
-3 PC133 SDRAM slots
-simpel onboard geluid is een pré.
-simpel onboard video zou ook relaxed zijn, maakt niet veel uit hoe traag het is.

Ik heb een lichte voorkeur voor AMD, maar voor deze paar goedkope onderdelen maakt het me eigenlijk niet uit.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum welke processor/mobo/geheugen je moet nemen :)

Dit topic is gesloten.