Toon posts:

[win2k] vpn probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de een vpn connectie naar polen, veroorzaakt door slechte isp availability en diefstal (dsl router in polen nu al 2 keer gejat :)).

de vpn connectie wordt opgezet tussen 2 isa servers en ik weet dat het met behulp van bepaalde software mogelijk is de isa server te laten detecteren, wanneer een verbinding dood is en dan een andere lijn (isdn) te gebruiken.

het probleem: dit betekent dat de vpn vanuit nl een connectie moet maken naar een ander ip nummer in polen en volgens mij is dat niet mogelijk om automatisch om te schakelen. heeft iemand ideeen hierover, om dit toch voor elkaar te krijgen.

Verwijderd

/offtopic

router aan de ketting! :)

/offtopic

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ja ik weet het is triest, maar ja ik ga er niet ff langs om te vertellen hoe ze met hun spullen moeten om gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand?

ik ga even een trial van rainconnect downen. hier zit wat vpn support in, we zullen zien of dat voldoet...

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:37

DJ

Is het niet mogelijk om een script te bouwen waarin gecheckt wordt of het ip adres van de router die elke keer gejat wordt er nog is? Als dat adres dan 'ineens' verdwijnt moet je overschakelen op ISDN . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
heb ik inderdaad overnagedacht. alleen ik zou niet weten hoe ik met rras vanaf commandline een vpn opzet (geen tool gevonden, maar ook niet echt gezocht :)). een ping naar de buitenkant van de isa (public ip) is geen optie aangezien die geblokt wordt en ook niet aangezet wordt.
Pagina: 1